Начало Спорт Влез във форма Тренировъчни съвети 10 начина да останем активни в летните жеги

10 начина да останем активни в летните жеги

10 начина да останем активни в летните жеги - изображение

Лятото е в разгара си, градската среда е нажежена до червено, а раздвижването и спортът ви се струват мъчително изживяване. Въпреки това обаче има няколко лесни начина, с които да останете активни в летните жеги, без да получите топлинен удар, а дори да се чувствате приятно. Макар и малко по-трудни за реализация, тези варианти за спорт са добра алтернатива и ще ви помогнат да поддържате формата си, поне до падането на температурите.

Посрещнете изгрева с йога

Поздрав към слънцето

В дните, когато знаете, че ще е бъде горещо, може да станете преди изгрева и да практикувате йога. Сутрин температурите са значително по-ниски, а ако сте на морето, дори прохладни. Подходящо в този случай ще бъде да направите серията от асани наречена "Поздрав към слънцето". Така, освен че ще раздвижите всяка част от тялото си, ще се заредите и с енергия за целия ден.

Направете натоварващите тренировки на закрито

тренировка в зала

Всички обичаме упражненията на открито, но когато навън е почти 40 градуса е по-добре да изберете добре климатизирана и просторна фитнес зала. Може да направите интервалното си бягане или комбинация между кардио и силови упражнения в най-близката до вас фитнес зала с подходящи условия. Също така може да посетите някои от вечерните класовете по аеробика или спининг, за да не се прибирате в най-голямата жега.   

Ако сте фен на ракетните спортове изберете скуош

Скуош

Ако сте запалени по тениса, но тренировката на открито не е много добра идея, когато температурите превишават 30 градуса. В летните горещини рискът от топлинно изтощение или топлинен удар се увеличават значително.  Ако температурите са прекалено високи, по-добре  изберете зала за скуош или закрита тенис зала.

Бягайте в дъжда

бягане в дъжда

Ако дори в едни ден прогнозата е за дъжд, не пропускайте момента. Макар тази идея да звучи малко налудничаво,  летният дъжд помага на тялото да се охлажда по-ефективно и премахва проблема с чувството за изпотяване. Освен това ще получите едно вълнуващо изживяване, което ще ви върне в детските години.

Направете разхлаждащи упражнения в басейн

упржнения в басейн

Почти във всеки град има басейни, които работят през цялото лято. Тези места спасяват от жегите много хора, а на вас могат да ви бъдат от полза и като място за тренировка. Изберете си време, в което басейнът не е претъпкан и си намерете по-спокойно местенце. Може да направите различни упражнения за крака и ръце, движейки ги във водата и използвайки съпротивлението й. В спортните магазини може да намерите специални падълси (лопатки за ръце) и нудълси (продълговати пластични палки), които се използват в аквааеробиката. Може да пробвате и малко по-бързо ходене под вода в комбинация с повдигане на колената. Завършете тренировката с плуване. Ако сте на морски курорт може да се запишете в някоя от групите по аквааеробика.

Планирайте си ден в аквапарк

аквапарк

Макар посещението в аквапарк да не ви изглежда като тренировка, неколкократното изкачване на стълбите на атракционите ще ви помогне да се раздвижите. Така, освен че ще се разхладите, ще се заредите и с голямо количество позитивна енергия за дни напред. Ако нямате наблизо аквапарк може да си организирате пръскане с водни пистолети с вашите деца или непораснали приятели.

Направете си мини триатлон

триатлон

Една добра идея за уикенда е организирането на мини триатлон с приятели. Дори да не е с разстоянията на истинският, малко плуване, колоездене и бягане сред природата ще ви дойдат добре. Освен това състезателният елемент ще ви зареди с много положителни емоции, особено ако спечелите.  

Намерете си прохладно място извън града

бягане в гората

За разлика от града, в големите паркове и крайградските гори температурите никога не стават толкова високи. Използвайте това и карайте колело или бягайте на място извън града, с големи дървета пазещи сянка. Разликата между температурата на слънце и на сянка може да е изключително голяма, така че горските пътеки са много добро място за спорт през летните жеги.

Завършете деня си с разходка

разходка на залез

Когато слънцето залезе зад хоризонта, температурите значително падат. Това е времето, когато е добре да си направите дълга разходка. Ако сте на морето използвайте плажа и летния бриз, а не се прибирайте в стаята си.

Организирайте нощно бягане с приятели

нощно бягане

Слез залез слънце започва бавно да се  свечерява,  но е все още светло и оживено по-улиците. Организирайте се с приятели и си направете групово бягане. Така, освен че няма да изгорите от слънцето, ще си прекарате и добре.

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЗдравни съветиЛюбопитноНовиниТестовеАлтернативна медицинаЛеченияАнкетиСпорт и туризъмЛайфстайлСнимкиХранене при...Нормативни актовеБотаникаПсихологияСпециалистиОрганизацииПроизводители