Начало Спорт Спортна медицина Предпазване от травми и възстановяване Най-добрият начин за възстановяване след тренировка: Активен лимфен дренаж

Най-добрият начин за възстановяване след тренировка: Активен лимфен дренаж

Най-добрият начин за възстановяване след тренировка: Активен лимфен дренаж - изображение

За никого не е тайна, че доброто възстановяване играе огромна роля в постигането на високи спортни резултати. Независимо към кое направление на спорта сте се насочили, научете какво трябва да правите след тренировка, за да дадете възможност на тялото ви да се „поднови“ и да бъде готово за следващото натоварване.

Какво представлява активният лимфен дренаж?

Това е може би най-простият метод за ускоряване на възстановяването, но в същото време е много ефективен. Когато тренирате дадена мускулна група, увеличавате притока на кръв към нея, за да подпомогне работата на мускулите. Този увеличен кръвен поток също предизвиква и натрупване на определено количество други течности в областта на натоварването, което е много често наблюдаван ефект при добро напомпване на мускулите по време на тежките тренировки.

Докато лимфната система е от основно значение за функциите на тялото, твърде многото локални лимфни възли могат да ограничат процеса по възстановяване на месните тъкани и като цяло на тялото. Контролът върху размера на локалните лимфни възли е от основно значение за ускоряване на възстановяването. Може да се направи по два начина:

Вдигнете ръцете или краката!

На първо място, ние може да използваме гравитацията в наша полза. Вдигнете крайниците си (ръцете или краката) над нивото на сърцето, за да прокарате лимфната течност обратно в централното кръвообращение!

При тренировките за долна част на тялото, просто легнете по гръб и повдигнете краката си върху кутия за плиометрични скокове или върху стол, като можете да свиете леко коленете си, за по-голямо удобство.

При работата за горна част на тялото, вдигнете ръцете си нагоре, като ги държите леко отпуснато, за да улесните дренажа. Направете това 5-15 минути след тренировката!

Направете лека и лежерна разходка

Вторият прост механизъм за намаляване на натрупванията на лимфна течност е чрез използване на активности с ниско натоварване, като бавно ходене или колоездене. Активните мускулни контракции осигуряват натиск върху пасивните вени и лимфни възли, което влива течността обратно в централното кръвообращение. Бавното ходене за няколко минути е всичко онова, от което се нуждаете за ускорите възстановителните процеси в тялото си.

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортХранене при...Алтернативна медицинаБотаникаМедицински изследванияЛеченияЛюбопитноЛайфстайлЗдравни съветиСнимкиНовини