Начало Спорт Влез във форма Тренировъчни съвети Начини за корекция на мускулния дисбаланс, от който страдат 90% от жените

Начини за корекция на мускулния дисбаланс, от който страдат 90% от жените

Начини за корекция на мускулния дисбаланс, от който страдат 90% от жените - изображение

Винаги в живота търсим оптималния баланс, а това в пълна сила важи и за мускулния. Скоро завърши едно много важно съвместно проучване на клиниката по физиология в Сан Диего и на университета в Оубърн, което продължи 10 години и в него участваха над 60000 жени-доброволци. То се отнасяше именно за баланса на скелетната мускулатура при нежния пол, като бе установено, че 90% от изследваните жени са имали дисбаланс на основни мускулни групи, като 5 от тях се срещат в почти 86% от участничките.

Дисбаланс между предна и задна част на бедрата

Когато се замислите колко дълго време прекарвате в седнало положение зад бюрото или автомобила, сигурно ви става ясно защо се получава този проблем със задната част на бедрата. Именно продължителното седене, в комбинация със стреса за предната част на бедрата при ходене и тичане, води до по-силното им развиване, спрямо задната част на бедрата. Може би усещате, че когато обуете обувки с висок ток, само след няколко крачки и вече усещате напрежение отзад в бедрата, а след няколко десетки метра вече тези мускули сякаш са се запалили от вътре.

Начин за корекция: Ходене, лек крос или умерено тичане нагоре по хълм, тъй като те значително повече натоварват задната част на прасците, в сравнение с предната и така ще спомогнете за изравняването на силата и обема им. След всяка тренировка направете едно добро разтягане, за да облекчите сковаността.

Дисбаланс между бицепс и трицепс

Жените са склонни да се съсредоточат в тренировките си върху задната горна част на ръцете си (трицепсите), вместо да използват големи тежести, за да предизвикат бицепсите си. Със сигурност не искате да имате отпуснати трицепси, но момичета, помислете, повечето ежедневни движения са свързани с вдигане на различни неща, дори и само да извадите портфейла от чантичката си, вие пак използвате бицепсите. Те не са за пренебрегване.

Начин за корекция: Тренирайте допълнително по 3 пъти седмично бицепсите с различни упражнения, наред с останалите ви тренировки по вашата програма.

Дисбаланс между гърди и гръб

Прекарването на дълго време в седнало положение отслабва мускулите на гърба и когато коремната стена е по-силна, тя издърпва торса и се получава едно ясно изразено прегърбване. Когато се работи и повече за стягане на гърдите, тогава този дисбаланс се засилва още повече.

Начин за корекция: Включете и тренировки за гръб във вашата тренировъчна програма! Освен това, стремете се да поддържате правилна поза на седене! Това много важно, тъй като с годините прегърбването става още по-силно и качеството ви на живот може да бъде влошено.

Дисбаланс между лява и дясна половина на тялото

Дали това несъответствие се дължи на предишна ваша контузия или на прекалено втвърдени мускули, много често едната половина на тялото е по-силна от другата. С течение на времето, това може да доведе до проблеми с позата, болки и още повече до някакво нараняване, така че е добре да коригирате този проблем възможно най-бързо и тялото ви да работи в синхрон.

Начин за корекция: Включете упражнения за сила, които са насочени към едната страна на тялото (по-слабата), като например напади или вдигане на дъмбел от лежанка с едната ръка.По-стегнатите мускули можете да масажирате с фоумролер или с топка за тенис, а след всяка тренировка правете разтягане, за да се справите с тази скованост!

По статията работи: Костадин Йочев

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЛюбопитноАлтернативна медицинаНовиниБотаникаЗдравни съветиХранене при...ИнтервютаМедицински изследванияФизиологияКлинични пътекиНормативни актовеЛайфстайлПсихологияОрганизацииИсторияЛеченияСнимкиПатологияТестовеАнкетиСоциални грижиРецептиДиетиСпециалистиЗаведения