Начало Спорт Влез във форма Тренировъчни съвети Основни причини за напълняването и начини за коригирането им

Основни причини за напълняването и начини за коригирането им

Основни причини за напълняването и начини за коригирането им - изображение

Докато човечеството съществува, ще го има и проблемът с излишното тегло и визията на тялото. Има хора, които държат да имат красива фигура и всеки допълнителен килограм ги ужасява. Някои се приемат такива, каквито са, но това се дължи основно на няколко причини, а именно липса на желание за промяна, липса мотивация и най-неприятната – здравословен проблем.

Кои са основните причини за напълняване?

Преяждане

Много от хората с наднормено тегло твърдят, че те всъщност ядат малко и не разбират защо качват килограми. Това е абсурдно, невъзможно е здрав човек да е пълен, ако консумира нормални за неговата структура и активност количества храна. Това е доказано в хиляди проучвания. Ако се приемат повече калории, отколкото тялото може да усвои под формата на енергия, остатъка се складира в тялото, под формата на мазнини. Това е.

Дори да ви се струва, че ядете малко, всичко зависи и от източника на калориите. 3-4 шоколадови вафли например са малко като количество храна, но вижте енергийните им стойности и ще разберете за какво точно говоря.

За да отслабне, човек трябва да се чувства леко гладен, след като е приключил с храненето. Това е единственият начин да се намали размера на стомаха. Скоро ще забележите, че това, което ви изглежда странно като вариант в момента, с времето ще се окаже най-правилното решение.

Хранене с нездравословни храни

Почти е невъзможно да се види пълен човек, който консумира здравословни храни. Това не може да се каже за любителите на хамбургери, пици, чипс и други подобни храни. Затова е нужно да се внимава с това, с което се храните. Никой не казва да се откажете от нездравословните храни напълно, но просто да ги намалите значително в ежедневното ви меню.

Ако замените хот дога със зеленчукова супа и поничката с ябълка, ще видите резултати дори още след седмица. Няма нищо по-природосъобразната храна.

Неактивния живот

Това е много важен фактор за напълняването. Много хора се хранят неправилно, но живеят достатъчно активно, което им позволява да останат с нормално тегло. Количеството на калориите, които сте в състояние да изгорите през деня, играе съществена роля за начина, по който изглеждате. Дори да работите в офис по цял ден, не бъдете мързеливи, преди да се приберете минете през фитнес залата и направете една качествена тренировка, сутрин също можете да станете час и половина по-рано и да излезете да бягате или да направите домашна тренировка.

Ето и няколко начина да бъдете по-активни в ежедневието си и се преборите с една от основните причини за напълняване:

  • Качвайте се по стълбите, вместо с асансьор

  • Поне 2 пъти седмично ходете до работата си с велосипед, вместо с автомобил или градски тарнспорт

  • Слизайте от автобуса една спирка по-рано от вашата

  • Паркирайте автомобила си в далечния край на паркинга

  • Чакайки на опашка, изправете се върху възглавничките на ходилата си

  • Правете леки разтягащи движения докато сте седнали зад бюрото в офиса

  • Повдигайте и сваляйте краката си, докато сте седнали на дивана пред телевизора

  • Играйте с децата или с домашните си любимци всяка вечер

  • Разхождайте се, докато говорите по телефона

  • Докато приготвяте храната си, не стойте статично, а се повдигайте на пръсти и се спускайте през цялото време

  • Застанете в позиция планк, докато четете вестник или четете нещо на таблета си

  • Открийте физическата активност, която ви кара да се забавлявате и я практикувайте всеки ден

  • Минавайте с прахосмукачка дома си редовно, а също и вместо да карате автомобила си на автомивка, го измивайте сами

  • Поставяйте си фитнес предизвикателства всеки ден и ги изпълнявайте

  • Направете си аларма на всеки 45 минути седене и ставайте да се разходите за 5-10 минути

  • През уикенда правете си разходки до близки и по-далечни интересни дестинации

  • Правете клекове и напади, докато гледате телевизия

  • Използвайте педометър за измерване на изминатите стъпки всеки ден, като се стремите да подобрявате постижението си постоянно

Може да пренебрегвате нуждите на тялото от движение докато сте млади, но с отминаването на годините, спортът и повечето движение стават все по-задължителни. Колкото по-рано осъзнаете този факт, толкова по-добре за вас самите.

Когато човек остарява, започват да се получават различни болежки и заболявания, свързани с обездвижването. Затова, не губете време да разглеждате Facebook и Instagram, а направете една хубава тренировка! Това ще ви донесе много повече ползи от заседяването в дивана в хола ви.

Проверете лекарствата, които приемате

Причина за напълняване може да се окажат и лекарствата, които приемате. Някои от тях стимулират тялото да съхранява мазнини, вместо да ги гори като енергия. Ярък пример за това са антидепресантите.

Стрес

Може би го знаете, а някои от вас може и да погледнат учудено, но стресът е сред основните причини за напълняване. На първо място, стресът е в състояние да накара човек да се храни неконтролируемо. На второ място, хората са склонни да употребят алкохол в пристъп на стрес, а той е източник на празни калории (без хранителна стойност). Трето – стресовите хормони пречат на активизирането на мазнините и превръщането им в енергия. Ето защо, опитайте се да направите живота си по-лесен, като избягвате да ставате твърде емоционални без особена причина! Стресът не само ще ви направи склонни към напълняване, но е опасен за физическото и психическото ви здраве.

По статията работи: Костадин Йочев

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортДиетиПсихологияНовиниЛайфстайлЛюбопитноХранене при...Здравни съветиИсторияАлтернативна медицинаРецептиСнимкиСоциални грижи