Начало Спорт Влез във форма Тренировъчни съвети Противовъзпалителни храни, от които всеки трениращ човек се нуждае

Противовъзпалителни храни, от които всеки трениращ човек се нуждае

Противовъзпалителни храни, от които всеки трениращ човек се нуждае - изображение

Чувствате болка след тренировка, консултирате се с лекар и той веднага ви изписва противовъзпалително лекарство... Това се случва в 100% от случаите, но никога докторите не предписват включването на определени хранителни продукти в менюто си, които могат да решат проблема, без да се налага да се пие лекарство. Ние обаче се грижим за здравето ви по всички възможни начини, и ще ви предложим една достъпна алтернатива за справяне с възпаленията от натоварванията, водещи до болките в тялото ви.

Първо, поглеждайки към вашето меню, бихте могли веднага да премахнете млечните продукти, особено прясното пастьоризирано мляко. Голяма процент от хората са нетолерантни към пастьоризираните млечни продукти, тъй като с възрастта способността на тялото да се справя с лактозата намалява и това насърчава алергичен или силно възпалителен отговор от негова страна. Също така, намалете консумацията на хляб, тъй като глутена в него има подобен ефект! Ако залагате на здравословните мазнини, избягвайте сусамовото олио, можете да заложите на авокадото и макадамията като заместители. Сусамовото олио има съотношение 45:1 омега-6 към омега-3 мастни киселини, а такова голямо количество на омега-6 мазнините също може да доведе до повишаване на възпалителните процеси. Ако имате повече нужда от мононенаситени мазнини, бихте могли да заложите на бадемовото олио.

Рибата тон и тилапията са сред основните храни в бодибилдинга, но сьомгата също има голям потенциал за изграждане на мускули и осигурява достатъчно омега-3 мастни киселини. Зеленият фасул е здравословна храна, но пък брюкселското зеле е по-силно заредено с естествени съставки, борещи се с възпаленията.

Що се отнася до храненето след тренировка, добре е да не правите зареждането с храни богати на прости захари, тъй като те създават силен инсулинов скок, затова е добре да се спрете на източниците на бавни въглехидрати. Например, можете да заложите на пълнозърнестите овесени ядки, добавяйки за по-добър вкус боровинки или череши. Като цяло, малките червени плодове са един вид елитни бойци срещу възпаленията.

Бонус списък с най-добрите противовъзпалителни храни

  • Боровинки

  • Овесени ядки

  • Джинджифил

  • Зелен чай

  • Черен шоколад

  • Дива сьомга

  • Червени чушки

  • Куркума

  • Цвекло

  • Броколи

  • Черен боб

  • Студено пресован зехтин

  • Домати

  • Чия

  • Ананас

  • Спанак

  • Пълнозърнести храни – киноа, кафяв ориз, амарант, белено просо

  • Яйца

  • Чесън

  • Скариди

  • Камут – египетска пшеница

  • Ябълки

  • Кисело мляко

  • Ядки – орехи, бадеми и лешници

  • Риба тон

  • Розмарин

  • Бульон от телешки кости

  • Кокосово масло

  • Мед

  • Мисо - японската супа от водорасли и соя 

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноХранене при...БотаникаПатологияЗаболявания (МКБ)Здравни съветиНовиниЛеченияМедицински изследванияПсихологияСпортСпорт и туризъмАлтернативна медицинаКлинични пътекиФизиологияЛайфстайлСнимкиИсторияАнкетиОрганизацииПроизводителиРецептиДиетиНормативни актовеИнтервютаЗаведенияСоциални грижи