Начало Спорт Спортна медицина Предпазване от травми и възстановяване Ортезни и протективни средства Спортен тейпинг на глезен

Спортен тейпинг на глезен

Спортен тейпинг на глезен - изображение

Една от типичните за спорта травми е навяхването на глезена, а за нейното предотвратяване и лечение, най-често се използва техниката за спортен тейпинг на глезен. Има много фактори, които могат да предизвикат травма в даден спорт. От една стана това са външни фактори като неспазване правилата на игра, състояние на настилката, контакт с играчи, а от друга вътрешни като гъвкавост, баланс и обща кондиция на играча. Тейпингът има за цел да подпомогне стабилността, да разпредели натоварването и така да предотврати преразтягане на структурите на глезена и травма. Той дава по-голяма стабилност на ставата, като същевременно не ограничава значително нормалния обем на движение и не пречи на атлетите да постигат максимални резултати. За разлика от ортезите за глезен, не е обемен и не причинява дискомфорт при носене, поради което е предпочитан в много спортове. Използва се често в спортове като футбол, волейбол, баскетбол, тенис и такива, при които има чести скачания и приземявания.

Вариант на спортен тейпинг на глезена с протективна и стабилизираща цел

Използвани материали

В какви случаи може да се използва тейпинг на глезена?

  • Превантивно - С цел предпазване от контузии, като навяхване на глезена, в спортовете футбол, волейбол, баскетбол, тенис и др.. При нестабилност на връзковия апарат на глезена и склонност към навяхвания.
  • След травми - с цел по-бързо възстановяване и връщане в игра, както и за предпазване от допълнителни увреди.

Забележка: Тейпинг техниката се извършва при изходно положение тилен лег.

Стъпка 1

Натиснете ходилото, така че да заеме физиологично положение - 90º спрямо подбедрицата (както при изправено положение). Атлетът трябва да поддържа тази позиция по време на тейпинга. Тейпинг глезен 1

Стъпка 2

Започва се от външния костен израстък на глезена (малеол), като лентата се насочва диагонално надолу в посока към ходилото.  Тейпинг глезен 2

Стъпка 3

Лентата преминава през най високата част на надлъжния свод, в по-голяма близост до петата, отколкото до пръстите. Лентата трябва да е добре изпъната и да няма бръчки.Тейпинг глезен 3

Стъпка 4

Лентата преминава по долната повърхност на ходилото и се насочва в посока нагоре. Спортен тейпинг 4

Стъпка 5

Лентата се прекръстосва в средата на глезена образувайки "Х".Спортен тейпинг 5

Стъпка 6

Лентата преминава през вътрешният костен израстък на глезена и продължава назад към ахилесовото сухожилие.Спортен тейпинг 6

Стъпка 7

Лентата преминава върху ахилесовото сухожилие и завършва върху външния костен израстък, откъдето е започнал тейпингът. Проверете дали глезена има достатъчна подвижност и лентата не прекалено стегната.Спортен тейпинг 7

Стъпка 8

За по-голяма стабилност може да се направи още една осморка върху тази, като се повторят стъпките от 2 до 7.тейпинг глезен 8

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЛюбопитноИнтервютаИзследванияЗдравни съветиСпециалистиЛеченияЗаведенияНовиниАлт. медицинаПсихологияЗаболявания (МКБ)ОрганизацииИсторияЛайфстайлБотаникаНормативни актовеКлинични пътекиАнкетиХранене при...Снимки