Начало Спорт Спортна енциклопедия Известни спортисти Моторни спортове Травис Пастрана – моторни и екстремни спортове

Травис Пастрана – моторни и екстремни спортове

Травис Пастрана – моторни и екстремни спортове - изображение

Травис Алън Пастрана (роден на 8.10.1983 година) е американски състезател в моторните спортове и екстремен каскадьор, който има множество златни медали от екстремните игри и от различни други състезания свързани с мотокрос, суперкрос, мотокрос свободен стил и рали. Взема участия и в НАСКАР, а в същото време ръководи и собствено шоу, наречено Nitro Circus. В автомобилните серии, неговата машина е с номер 60, но като цяло, любимият му номер е 199.

Травис Пастрана в мотокроса и суперкроса

Пастрана е печелил 2 титли в мотокроса: Националният шампионат на Източния бряг при 125 кубиковите машини през 2000 година и първенството Роуз Крийк през следващата година в същия клас. През 2002 година той се мести в класът до 250 кубика. Неговият начин на заставане върху мотора му позволява да прави изключителни комбинации от движения при скоковете, като всичко това се прави с голяма скорост. Въпреки, че не успява да спечели титлата в този клас, неговата атрактивност и любовта му към феновете му осигуряват легендарен статус и той се превръща в едно от най-популярните имена в моторните спортове. Травис Пастрана винаги се състезава с мотор Сузуки, като той е един от най-яростните привърженици на тази марка. Всички негови мотори и рали автомобили носят номер 199. Той дори има свои модели обувки и дрехи, които са част от Monster Jam и се наричат Пастрана 199.

Участията на Травис Пастрана за Пуерто Рико

Робърт Пастрана, бащата на Травис, е родом от Пуерто Рико, което позволява на състезателя да представя островната държава в международни състезания. На 27 февруари 2008 година, Пастрана получава лиценз от Асоцияция по Мотоциклетизъм на Пуерто Рико, а дебютът му е на 15 март, същата година. Той завършва на трето място в първенството на Латинска Америка, след Роберто Кастро и Ерик Валехо.

Травис Пастрана в екстремните игри (X Games)

  • 1999 година – Пастрана печели първото по рода си състезание мото екстремен свободен стил. Той поставя рекорд от 99 точки в този стил.

  • 2000 – Травис печели златният медал за втори път. В последният си опит, когато вече няма как да изгуби първото място, той се опитва да направи първото си задно салто с мотора, но при падането си чупи крака.

  • 2001 – Пастрана отново печели златото и от създаването на игрите не позволява на никой да си помисли за първото място.

  • 2002 – Не участва в надпреварата, поради травма. Така, Майк Мецгер става първият пилот, който печели свободният стил освен Пастрана.

  • 2003 – Пастрана спечелва четвъртият си златен медал и става първият състезател, който успява да направи превъртане на 360 градуса в екстремните игри.

  • 2004 – Травис катастрофира с мотора си, докато се опитва да направи завъртане на 360 градуса, при скок от 15 метра. Получава сътресение, но на другият ден отново се качва на мотора и печели сребърен медал. Нейт Адамс става първият, който печели златото с победа над Пастрана. Преди тази надпревара, Травис участва в надпреварата за най-добър трик, завършвайки с бронзов медал за своите изпълнения на завъртане на 360 градуса със задържане на машината с една ръка, седящ супермен и индианско въздушно задно превъртане.

  • 2005 – Спечелен е пети златен медал, като Пастрана опитва първото по рода си задно салто с въртене на кормилото, но не успява да го завърши, тъй като вилката на мотора му се чупи при приземяването. Печели и сребърен медал в надпреварата за най-добър трик.

  • 2006 – Пастрана става първият спортист, който печели три златни медала на екстремните игри. Той печели надпреварите за най-добър трик, свободният стил и тази с рали автомобили. Той също така изпълнява първото двойно задно салто и отбелязва най-високият резултат в триковете – 98,60.

  • 2007 – Травис печели бронза, след като навлиза в полето на другите състезатели. В последствие съдиите решават да го дисквалифицират и не му позволяват да прави други опити. Все пак с постигнатия до този момент резултат той заема третото място.

  • 2008 – Пастрана печели златото в рали надпреварата и участва в състезанието „Скорост и стил“, но не успява да постигне добри резултати в него.

  • 2009 – Травис Пастрана опитва нов трик, който представлява скок от рампата, задно салто, последвано от странично завъртане и приземяване, но именно тази последна фаза не е успешно изпълнена. След падането, състезателят се отказва от втори опит, тъй като зрението му е силно замъглено от удара. Трикът се нарича „Родео 720“ и въпреки, че не е изпълнен перфектно, той носи на Травис четвъртото място. В рали състезанието, пилотът печели сребърният медал, като е победен от бившия шампион от Индикар Кени Брак. На 8 ноември, Пастрана успява да изпълни Родео 720, но той разбира че всъщност въртенето му е малко по-късо и го нарича ТР7 и го включва във филма за неговото шоу Nitro Circus.

  • 2010 – Пастрана побеждава в свободният стил, като отново прави TP7 и се превръща в първият, който успява да направи този трик в Х Games. Травис също така спечелва и дисциплината „Скорост и стил“, но той има проблем със автомобила си и това му струва първото място в новата дисциплина Супер рали.

  • 2011 – През тази година е издадена компилацията „Пастранатон“, включваща най-добрите изпълнения на състезателя. Той се включва и в надпреварата НАСКАР. По време на екстремните игри, публиката иска да види Родео 720 или поне ТP7 (непълното изпълнение със въртене на 700, а не на 720 градуса) и заради феновете си, Травис прави опит, при който при приземяването пада върху десният си крак, чупейки глезена си. Той трябва много скоро да участва в НАСКАР, но поради травмата е готов да се откаже. Екипът му обаче реагира мигновено и му прави приспособление, с което може да управлява ускорението на автомобила от волана. Много бързо свиква с новият начин за управление и печели квалификациите, но по време на последната обиколка от състезанието прави не много тежка катастрофа, която го оставя на четвърто място.

  • 2012 – Пастрана има желание да участва в нова дисциплина – раликрос. Той прави видео обръщение към звездата на рали спорта Себастиан Льоб, в което го предизвиква. Шампионът от Световния Рали Шампионат не само се съгласява, но екипът му разработва нов автомобил за случая. За нещастие, Травис се контузва след инцидент причинен от Анди Скот по време на квалификациите и само гледа от трибуните как Себастиан Льоб доминира над всички и печели златния медал.

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортПсихологияСнимкиЛайфстайлСпорт и туризъмЗдравни съветиХранене при...ЛюбопитноНовиниИнтервютаСоциални грижиФизиологияТестовеАнкетиЗаведенияОбразованиеДиетиНормативни актовеОрганизацииСпециалистиПроизводителиЛеченияРецептиБотаника