Начало Спорт Влез във форма Профилактични и лечебни упражнения Тренировка за по-добра работа на черния дроб

Тренировка за по-добра работа на черния дроб

Тренировка за по-добра работа на черния дроб - изображение

Храненето започва в черния дроб. Много от вас сигурно изобщо не са се замисляли, че именно този жизненоважен орган е отговорен за трансформирането на хранителните продукти във вещества, които тялото използва. Затова трябва да се стремите да поддържате черния си дроб здрав и в добра кондиция, а ние ще ви кажем няколко упражнения, които въздействат много добре на неговото представяне, стимулирайки го за по-добра работа.

Разтягане на краката над главата за стимулиране на черния дроб

Това е така наречената поза „рало“ в йогата, което кара черния дроб да заработи по-продуктивно, като натоварва торса и улеснява кръвообращението в тази зона на тялото. Така ще подготвите черния дроб за по-добро „улавяне“ на хранителните вещества от храната, която сте консумирали през целия ден.

Как се изпълнява упражнението:

  • Легнете по гръб и поставете ръцете си до тялото, с длани обърнати надолу!

  • Вдигнете изпънатите крака, след което бавно ги спуснете над главата, докато не докоснете пода зад раменете ви!

  • Задръжте в тази позиция за около минута и след това бавно върнете краката си в стартова позиция!

Усукване на торса от седеж с кръстосани крака за подобряване на циркулацията на кръвта

Завъртането на тялото изисква доста мускулно усилие, което засилва кръвообращението в торса и черния дроб се снабдява много добре с кислород. Този орган също така ще получи енергия и ще насочи хранителните вещества, които сте консумирали, до частите на тялото, които имат нужда от тях.

Как се изпълнява упражнението:

  • Седнете на мека, но равна повърхност с кръстосани крака и изправете гърба си!

  • Хванете лявото си коляно с дясната ръка!

  • Поставете лявата си ръка на пода зад вас, след като сте се завъртели!

  • Задръжте в тази позиция за 30 секунди! След това повторете същото завъртане, но на другата страна!

  • Изпънете 5 повторения на всяка от страните!

Извиването на краката и гръбнака от седеж снабдява черния дроб с кислород

Това упражнение ще постави черния ви дроб под леко напрежение, което ще му подейства като един вид масаж и ще подобри кислородната му консумация, с което ще се подобри здравето му.

Как се изпълнява упражнението:

  • Седнете на мека, но равна повърхност, леко на лявата ви страна, с едноименен крак свит под тялото! Прехвърлете десния крак над левия, свийте го в коляното и го поставете от външната страна на левия, стъпил на цяло ходило!

  • Поставете свития си лакът на лявата ръка върху външната страна на дясното коляно, а дясната ръка се поставя зад тялото ви, докато вие сте извити в торса назад!

  • Задръжте за 30 секунди, след което изпълнете същите движения, но в обратна посока!

  • Направете 5 повторения и на двете страни!

Редактор: Костадин Йочев

Фотограф: Пламен Георгиев

Модел: Елиза Трайкова

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЗдравни съветиСоциални грижиХранене при...СнимкиТестовеЛюбопитноНовиниПатологияИсторияРецептиИзследванияАлт. медицинаФизиологияОрганизацииКлинични пътекиБотаникаДиетиСъставкиЛечения