Начало Спорт Влез във форма Тренировъчни съвети 12 начина да станете по-добри колоездачи

12 начина да станете по-добри колоездачи

12 начина да станете по-добри колоездачи - изображение

Време е да станете неудържими! Събрахме мнения на експерти по поддръжката на велосипеди, по хранене, както и елитни треньори, за да ви помогнем да получите нов тласък в колоезденето. Ето и какви са техните съвети, за да бъдете по-бързи, по-силни, по-издръжливи, а защо не и по-приятелски настроени към останалите състезатели или колоездачи.

Станете по-бързи

При изкачванията: Правете интервали с еднаква скорост, които ще ви помогнат да изваждате най-дълбоките си резерви от сила по-лесно. Два пъти седмично, правете изкачвания за 10 минути с висока скорост, при която не можете да говорите с тренировъчните си партньори, но и не се задъхвате прекалено силно! Правете почивка за 10 минути, след което повтаряйте още по 2 пъти същото упражнение!

При карането в група: Застанете зад друг колоездач! Така ще влезете във въздушната му струя и ще намалите въздушното съпротивление с най-малко 25%. Колоездачите в най-задната част на групата имат най-голямо предимство, но и дори и тези състезатели, които се намират след първата редица, могат да се възползват от зоните на по-ниско налягане, което им помага спестят част от усилията, а в същото време са по-бързи и могат по-лесно да притиснат лидерите във финалните спринтове.

След карането: Заложете на фоум ролерите! Подобно на масажите, плъзгането върху ролките от пенопласт разхлабват срастванията, които пречат на мускулите да работят по-гладко. Когато усетите, че имате възли по мускулите, легнете върху ролера, притискайки именно мястото с възела, задръжте натиска за няколко секунди, след това направете няколко движения нагоре-надолу, така че да накарате ролката да ви масажира!

Бъдете по-умни

При изкачванията: Сменяйте скоростите рано и често, за да поддържате ритъм от над 70 оборота в минута, когато е възможно това! Използването на малките зъбчатки и големите венци принуждават тялото ви да разчита на мускулите с бързо потрепване, които имат недостатъка да се изморяват по-бързо, в сравнение с бавно потрепващите влакна.

При карането в група: Дайте си пространство за маневриране, за да можете да реагирате бързо на препятствие, спиране на водачите на групата или при падане на колоездачите пред вас! Не карайте в близост до бордюрите на улицата или край канавки, защото при опасност, няма да имате възможност да се предпазите от падане!

След карането: Заложете на съня! Макар и да се препоръчва по 7-9 часа сън, за спортистите, оптималния сън за добро възстановяване е 10 часа.

Чувствайте се по-комфортно

При изкачванията: Излъжете тялото и ума си! Пуснете си силна музика през плеъра, когато изкачването ви изглежда твърде тежко! Това отнема вниманието на мозъка от това да ви кара да си мислите, че този хълм е прекалено труден и така тялото ви механично ще се мобилизира и ще го изкачите.

При карането в група: Когато карате зад някого, сменяйте позицията си на тялото наляво и надясно, така ще можете да виждате пътя напред! Така ще знаете какво следва и ще имате времето за реакция, което ще ви направи по-спокойни.

След карането: По най-бързият начин се преобличайте. Изпотените клинове и фланелки много бързо развиват бактерии, които могат да се отразят негативно на здравето ви!

Научете се да се откъсвате от основната група и до повеждате колоната

При изкачванията: Със следната тренировка ще успеете да промените нещата така, че лесно да се откъсвате от групата. При умерено изкачване, направете 8-10 спринта, за около 30 секунди всеки. Сменяйте скоростите, докато се получат 50-60 оборота при нормално въртене в минута! Изправете само на педалите и направете спринт с въртене със 100 оборота в минута. След това седнете и поддържайте поддържайте ритъма до изминаването на 30-те секунди! Направете почивка от 3 до 5 минути и преминете към следващия спринт по същия маниер!

При карането в група: Подгответе велосипеда си преди да стартирате откъсването от групата! Ако нещо по него скърца, то най-вероятно идва средното движение. Просто го полейте с вода и това временно ще потуши скърцането, което реално може да ви забави, тъй като се е получило триене и няма добро смазване! След състезанието почистете и смажете скърцащата част!

След карането: Не преяждайте след дълго каране! Вие ще имате нужда от въглехидрати и протеини, но не се нахвърляйте на храната! Вместо това първо хапнете някоя ябълка или круша, те ще ограничат глада ви и така след това ще можете да се заситите и с нормално количество храна!

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЛайфстайлЗдравни съветиЛюбопитноСпорт и туризъмНовиниХранене при...СнимкиРецептиПсихологияСоциални грижиДиети