Начало Спорт Влез във форма Тренировъчни съвети 5 златни правила за предотвратяване връщането на загубените килограми

5 златни правила за предотвратяване връщането на загубените килограми

5 златни правила за предотвратяване връщането на загубените килограми - изображение

Завръщането“ на големият корем

Някои от хората, които са постигнали огромна промяна на тялото си, отслабвайки понякога с десетки килограми, след време отново напълняват и дори достигат още по-високо тегло от предишното си. Според направено проучване, което е публикувано в американското списание „Затлъстяване“, само един на всеки 14 души, които са се опитвали да отслабнат в често организираните отвъд Океана подобни състезания, днес са с по-ниско тегло от това, от което тогава са започнали.

Главният виновник за всичко това е метаболизма, който силно се забавя след като тези „състезатели“ са свалили бързо много килограми за шоуто, в което са участвали. И така, как може да се избегне тази съдба, ако и вие искате да отслабнете, но след това не искате да се върнете до стартовата си позиция (йо-йо ефекта)?

Тук ще видите нашите 5 съвета, които ще ви позволят да задържите постигнатото с много друд и лишения:

Мислете в дългосрочен план

Веднъж постигнали вашите планирани килограми, сваляте ли си „крака от газта“? Не си мислете, че щом сте постигнали планираното си тегло и можете отново да се върнете към старите си навици. Трябва да забравите за краткосрочното мислене, и да се фокусирате върху това да превърнете тренировките и правилното хранене във ваш начин на живот!

Може да загубите излишните килограми по-бавно, но резултатите ще бъдат доста по-продължително задържани. Повечето програми за отслабване препоръчват да не се отслабва с повече от половин до един килограм на седмица. Запомнете, че трябва да направите тренировките и правилното хранене част от вашето ново „АЗ“!

Забавлявайте се

Открийте упражнения, които ви карат да се чувствате добре, докато ги изпълнявате! В най-добрият случай, те ще са силови, но може да бъдат и други видове. Например, плуване или друг вид спорт, които могат да бъдат включени във вашата тренировъчна програма, щом ви карат да ги практикувате с удоволствие.

Тренировките трябва да бъдат превърнати в навик, без който не можете! Те не са нещо досадно, което просто трябва да отидете и да отметнете, тъй като ако мислите за тях по този начин, то скоро те ще започнат да ви тежат и ще си търсите причина, за да ги пропускате.

Приготвяйте храната си предварително

Когато имате приготвена балансирана храна предварително, така вероятността да си вземете някаква вредна храна е много по-малка.

Пригответе си основно тези храни, които са свързани с въглехидратите, тъй като така ще можете да си ги пресметнете като общо количество за седмицата. Заложете на такива въглехидрати като ориз и сладки картофи, като ги комбинирате със зеленчуци. Протеиновите храни може да приготвяте сутрин преди излизане или вечерта на предния ден.

Подготвянето на въглехидратите е по-важно, тъй като те трябва да бъдат държани под око. Важното е като цяло да вкарвате разнообразие, което съчетава в правилните пропорции протеини, въглехидрати и мазнини!

Създайте си няколко собствени правила

Кога сте се затруднявали най-силно в спазването на диетата си? Може би тогава, когато сте гледали някой от вашите колеги или приятели са яли нещо вкусно и вредно или пък сте се изкушавали да хапнете нещо сладко, докато гледате телевизия?

Открийте местата, които представляват проблем за вас и там дебнат изкушенията и ги отбягвайте! Не се доближавайте и до храните, които ви карат да посегнете към тях! Когато в обедната почивка колегите ви обядват, не ходете при тях! Когато сами си създадете правила и ги спазвате, тогава всичко ще бъде наред.

Включете се в приятелски кръгове, където хората имат същото желание като вас за здравословен начин на живот

Когато бях малък, много често се събирахме децата от квартала и гледахме филми в някой от нас, докато майката на детето домакин ни правеше пуканки, филийки с масло и мед, пържени картофи и всякакви други неща, които да са ни „компания“ на филмите. Няколко години по-късно, приятелския ми кръг беше от хора, които обичат спорта, по цял ден прекарвахме на лостовете в близкия училищен двор, във фитнес залата, в залата за тенис на маса или на футболното и баскетболното игрище. Много бързо, навиците ми да стоя пред телевизора и да пълнея бяха заменени от активния начин на живот и релефната и атлетична мускулатура. Днес, пишейки този материал си мисля, че изборът, който направих в онези години е бил най-доброто, което можех да направя за себе си и за своето здраве. Затова ви силно ви препоръчвам да се обградите с приятели, които се интересуват от поддържане на здраво тяло, тъй като това ще ви донесе много ползи. Лично при мен, този избор ми спаси живота, тъй като преди години претърпях инцидент, при който бях с единия крак в гроба, но лекарите ми казаха, че именно здравословния ми начин на живот и това, че съм тренирал толкова усърдно са им помогнали да ме измъкнат от там. Просто тялото ми е било толкова силно, че дори лекарите ме определиха като медицинско чудо, тъй като нетрениран и живеещ не особено здравословно човек не би оцелял в моето положение. И днес аз продължавам да тренирам много, дори и да нямам толкова свободно време, както бе в по-ранните ми години. Просто разпределям времето си така, че да не жертвам тренировките, които ми позволиха да живея.

Още по темата:

5.0, 4 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияДиетиСпортЛюбопитноСнимкиХранене при...Алтернативна медицинаЛайфстайлРецептиЗдравни съветиПсихологияСоциални грижиНовиниТестовеЛеченияБотаникаИсторияПроизводителиКалкулатори