Начало Спорт Влез във форма Тренировъчни съвети 5 начина да свалите натрупаните по време на празниците килограми

5 начина да свалите натрупаните по време на празниците килограми

5 начина да свалите натрупаните по време на празниците килограми - изображение

По време на празници, всички ваши добри намерения да се опитате да поддържате здравето и теглото си са по-скоро добри пожелания, отколкото реално изпълними цели, особено при вида на отрупана с лакомства маса и постоянно подканяне от вашите близки. Все пак големите празници не са всеки ден, но пък около тях се получава така, че се плаща доста солена цена. Тогава допълнителната порция е нещо обичайно и колкото и невинно да изглежда това, все пак не е, а няколкото килограма в последствие са нещо съвсем обичайна гледка. За съжаление, натрупаните толкова бързо килограми не се премахват толкова лесно, колкото голяма част от вас си мислите. Затова ще ви дам няколко съвета за отслабване в последствие, които са изпитани от мен:

1. Откажете се от сладките неща

Изследванията показват, че приемът на захар може да е пристрастяващ и да доведе до един нездравословен цикъл от желание за преяждане. Това до голяма степен се дължи на инсулиновите скокове, които са спътник на храните с високо съдържание на проста захар. Инсулинът понижава кръвната захар и причинява съхраняването на допълнителните калории като мазнини и се стига до една захарна катастрофа в последствие, изразяваща се в раздразнителност, сънливост и постоянно нарастване на апетита, известен като феномена „спускаща се снежна топка“. Не случайно, зимните празници са известни като „сезонът на мазнините“.

Затова, след приключване на последните празнични дни, които през зимата се явяват около Йорданов ден, премахнете от менюто си всички десерти за поне 10 дни. Въпреки, че няма да ви бъде лесно, това е времето, което отнема на тялото да преодолее всички свои капризи. Когато апетитът ви започне да намалява, тялото ви ще започне да предпочита естествено сладките храни като плодовете.

2. Свийте стомаха си

Знаете ли, че стомахът ви е еластичен? Това означава, че той може да се свива и увеличава, въз основа на количеството храна, която консумирате. Именно на това се дължи и неуспеха на операциите за отслабване, при които се поставя пръстен на стомаха, с цел той да се смали, тъй като с течение на времето той се адаптира, за да побере по-големи количества храна. Звучи страшно, нали? Но ако ядете по-малко, с течение на времето стомахът започва да се свива и така вие се чувствате заситени дори и с малкото количество приета храна. Това води до по-малък прием на калории и така вие ще отслабнете много по-лесно. Опитайте се, когато ядете, да консумирате само 1/3 от сложеното в чинията ви, без да се изкушавате да изяждате всичко. По този начин можете да свиете стомаха си след празничните преяждания и да извадите стотици калории от ежедневния ви калориен прием.

3. Увеличете приема на протеини

Изследванията показват, че протеините увеличават чувството за ситост. Причината е, че те по-трудно се разграждат, което води до по-малки инсулинови пикове. Хората, които на закуска и обяд консумират предимно протеини, вместо въглехидрати, в следващото си хранене са по-малко гладни. Протеините също така карат тялото ви да използва допълнителни калории за обработването им. Придържайте се към нискомаслени източници на протеини като пилешко месо, сьомга, кисело мляко и пуешки гърди. Така ще се чувствате сити и ще намалите прекомерното преяждане.

4. Избягвайте алкохола и коктейлите

Стомахът и мозъкът възприемат течните калории от алкохола както от въглехидратите и мазнините, но те не носят почти никаква хранителна стойност, само могат да доведат до калориен излишък. Затова, кажете „Не на алкохола“ и пийте нискомаслено мляко, сода, вода и плодови фрешове! Освен това, нискокалорийните напитки могат да забързат метаболизма ви и да доставят в тялото ви здравословни антиоксиданти.

5. Започнете да тренирате редовно

Изпълнявайки първите 4 точки, не забравяйте, че без да заложите на здрави тренировки, не можете да очаквате бързо и качествено отслабване. Ако имате карта за фитнес, не я дръжте само за красота, а я използвайте по предназначение, а ако нямате такава, препоръчвам ви да си купите, освен ако нямате достатъчно фитнес пособия вкъщи. Ако сте по-напреднали, правете освен силова тренировка следобед, и кардио сутрин или след силовата!

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛайфстайлДиетиСпортЛюбопитноСнимкиХранене при...Здравни съветиНовиниСоциални грижиРецептиАнкетиПсихологияИсторияАлтернативна медицинаТестовеБотаникаЛеченияКалкулаториПроизводители