Начало Спорт Влез във форма Профилактични и лечебни упражнения 5 ползи за здравето, които можем да постигнем, ако ходим 30 минути на ден

5 ползи за здравето, които можем да постигнем, ако ходим 30 минути на ден

5 ползи за здравето, които можем да постигнем, ако ходим 30 минути на ден  - изображение

Една стара английска поговорка твърди, че една ябълка на ден държи лекаря надалеч, а днес можем да допълним - изядена докато ходим. Погледнато от медицинска гледна точка ходенето е по-добро от всяко "хапче", защото то помага едновременно за отслабване, за намаляване на стреса, за нормализиране на кръвното и ни предпазва от редица заболявания, при това без никакви странични ефекти и напълно безплатно. Множество изследвания поставят ходенето на първо място сред здравословните занимания, защото то понижава значително риска от сърдечно-съдови заболявания, диабет, рак, затлъстяване и може да се практикува без ограничения от всеки. Затова, ако искате да направите първата крачка в промяната на начина ви на живот си пригответе чифт маратонки и започнете с ходене. Само седмица след като започнете, ще видите и първите резултати.

Ще подобрите настроението си и ще намалите стреса

За много хора представата за разпускане след тежък работен ден включва едно или няколко питиета. Трябва обаче да сте наясно, че алкохолът съдържа доста калории, а след употребата му обикновено, човек преминава към излежаване на дивана или обилно похапване. Ако искате да си спестите тези допълнителни калории и да се чувствате добре, просто опитайте с ходене. Доказано е, че то не по-зле от алкохола може да намали нивата на стрес и да подобри настроението, при това е много по-полезно. Това се постига чрез регулиране на работата на нервната система и намаляване на нивата на стресовите хормони. Този ефект се засилва и от естествената слънчева светлина, която се явява естествен антидепресант. Единственото, което се изисква от вас е да намерите приятно място за разходка и просто да спрете да мислилите за работа и проблеми. Подобен ефект може да получите и при колоезденето и всички тренировки на открито.

Ще влизате по-лесно в дънките си

Много хора биха оспорили това, че 30 минути ходене могат да имат отношение към отслабването. И реално, в зависимост от теглото си, човек изгаря между 90 и 200 ккал за 30 мин. ходене, което наистина изглежда малко. Тук обаче, за разлика от повечето диети, говорим не за бързо, а за отслабване в дългосрочен план. Редовното ходене помага за това, освен чрез изгорените калории и като подобрява чувствителността на клетките към инсулина и повишава цялостния метаболизъм. В комбинация с калорийния дефицит от 630-1400 ккал седмично е напълно реално, човек да намали с 2% телесните си мазнини само за 1 месец.  

Ще намалите риска от множество хронични заболявания

Последните изследвания в областта на превантивната медицина показват, че редовното ходене и леките упражнения намаляват трайно нивата на кръвна захар и рискът от развитие на диабет тип 2 с до 30%. Освен това, в изследване на два водещи американски университета се посочва, че ежедневните нискоинтензивни занимания, като ходене, могат да намалят кръвното с 11 mmHg, а риска от инсулт между 20 и 40%. В друго изследване се посочва, че активните хора, които тренират или ходят поне 30 минути дневно понижават риска от сърдечно-съдови заболявания с 30%, в сравнение с тези, които не се виждат редовно.

Краката ви ще изглеждат много по-добре

С напредване на възрастта рискът от образуване на разширени вени на краката се повишава и много хора страдат от този проблем. Ходенето е едно от нещата, което значително може да ви помогне в профилактиката му.

За изтласкването на венозната кръв от краката, тялото, освен на налягането и клапите във венозните съдове, разчита и на мускулите. При съкращаването им, те работят като един вид помпи, които помагат за изтласкването на кръвта обратно към сърцето. Така освен, че се стимулира венозния ток се подпомага и дренирането на краката, което намалява риска от отоци на краката.

Стомашно-чревния ви тракт ще работи по-добре

Много хора страдат от запек, лениви черва и други хронични проблеми на храносмилателната система. Те много често са породени от ниската физическа активност и неправилния начин на живот. Това е така, защото чрез ходенето се активират мускулите на коремната стена, като така се стимулира и чревната перисталтика. Затова ежедневното ходене е изключително полезно за мобилизиране на храносмилателната система и подобряване на работата й.

 

Още по темата:

5.0, 2 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЗдравни съветиСнимкиЛюбопитноЛайфстайлНовини