Начало Спорт Влез във форма Тренировъчни съвети 6 сигнала, че имате нужда от почивка от тренировките

6 сигнала, че имате нужда от почивка от тренировките

6 сигнала, че имате нужда от почивка от тренировките - изображение

Когато се чувствате извънредно мотивирани и нетърпеливи да видите резултати, често се подлагате на прекалено натоварващи тренировки. Някои начинаещи дори се опитват да спазват режими на професионалните културисти от старата школа, когато се е тренирало всеки ден. Реалностите обаче са съвсем други, всеки човек има индивидуални нужди и е на различен етап от своя тренировъчен прогрес, затова е необходимо да слушате тялото си, и чак когато напреднете достатъчно, тогава да търсите начин да прескочите границите си. Ако претренирате, рискувате да се контузите от малка грешка в тежестите, или да се изтощите прекалено много и тялото ви да спре да ви слуша.

Запомнете: Мускулите растат, докато вие почивате.

Ако вашият напредък изведнъж спре, това може да означава, че не тренирате достатъчно усърдно, но също така, другата причина може би е, че не почивате и не можете да се възстановите.

Ето и сигналите, които ви казват, че трябва да почивате повече:

1 Чувствате се изморени, въпреки че спите по 7-9 часа през нощта

Ако знаете, че спите достатъчно, но все още се чувствате изтощени, вземете си ден или дори два почивка. Дайте време на мускулите си да поправят микро травмите си, и изчистете главата си, за да „ремонтирате, по-добре умствено-мускулната връзка! Както споменах, истинската трансформация на тялото се случва по време на почивката и съня и именно така ще можете да видите реалните резултати.

2 Искате да тренирате, но мускулната треска не отминава в продължение на 2-3 дни

Понякога, когато тренирате определена мускулна група прекалено интензивно, можете да усещате мускулна треска повече от 2-3 дни. Тук не говоря за треската, която чувствате след като дълго време не сте тренирали и правите интензивна сесия още на първия ден, а за такава, която се е получила в следствие на прекалено натоварване на вече добре натренирана мускулна група.

В такъв случай, ако сте планирали да направите същата тренировка, но болката продължава, променете графика си. Когато мускулите ви са възпалени, това затруднява поддържането на добра форма на упражненията, както и възможността да положите максимални усилия. Затова дайте време на мускулите да се възстановят напълно, преди отново да работите за тях! Ако болката е много силна, вземете си ден почивка или работете за друга мускулна група! Ако е поносима, направете първо много добра загрявка и не се натоварвайте прекалено силно!

3 Пиете вода, но продължавате да се чувствате жадни

Изпитвали ли сте това чувство, пиете вода, а почти веднага след това отново сте жадни? Това може да се дължи на горещото време или с недостатъчен прием на течности, но също ако тези два фактора не са налице, тогава остава вариант с прекалено натоварващите тренировки, от които тялото ви има нужда да си почине и да се справи с обезводняването. Просто влизате в едно катаболно състояние, за което явен симптом е дехидратацията.

Важно: Жаждата е сигнал на тялото ви, че се нуждае от вода. Не забравяйте да пиете редовно вода, дори и когато не се чувствате особено жадни.

4 Вече тренирахте 5-6 дни през тази седмица

Време е за почивка. Вече дадохте достатъчно стимул на мускулите ви да растат, сега оставете тялото си да почине, за да започне да се възстановява!

5 Вие се чувствате по-бавни и по-слаби в последните си 2 поредни тренировки

Разбира се, че не всеки път сте достатъчно заредени с енергия, влизайки в залата, но ако забележите, че обичайните за вас тежести започват да ви затрудняват в 2 или повече поредни тренировки, тогава ви е време за почивка. Има едно правило, което гласи, че ако след загрявката не започнете да се чувствате по-добре, значи сте твърде изморени за качествена тренировка.

6 Вие сте прекалено раздразнителни

Ако всяко дребно нещо ви дразни, а преди това не е било така, това е силен сигнал, че тялото ви е прекалено изтощено от много тренировки. Просто мозъкът ви се опитва да ви покаже, че иска малко да си починете, преди отново да се върнете в залата.

Решението: Бъдете активни всеки ден! Ходенето също е вид тренировка, плуването, бавното каране на колело също могат да ви помогнат едновременно да сте в движение, а в същото време да почивате. Излизането в планината или в гората е един от най-добрите начини за зареждане с енергия, а също така ще ви помогнат и да имате по-качествен сън през нощта.

Редактор: Костадин Йочев

 

Още по темата:

3.0, 2 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияПсихологияЛайфстайлСпортСнимкиАнкетиЗдравни съветиЛюбопитноСоциални грижиНовиниЛеченияИсторияИнтервютаРецептиДиетиХранене при...