Начало Спорт Влез във форма Тренировъчни съвети Защо трябва да опитате кросфит тренировки?

Защо трябва да опитате кросфит тренировки?

Защо трябва да опитате кросфит тренировки? - изображение

Съществуват много различни фитнес увлечения или дори моди, като много от хората причисляват и кросфита в тази категория. Моето мнение обаче се различава от това на повечето привърженици на тази теория, тъй като смятам, че кросфитът няма да бъде изпратен в забвение толкова бързо – не само заради физическите промени, които осигурява на тялото, но и заради способността му да промени начина ни на живот. Кросфит се определя като разнообразни функционални движения, изпълнени с висока интензивност. Това е универсален принцип на кросфита и въпреки, че не изглежда така, но чрез него можем да си помогнем в много аспекти на живота.

Значение на функционалното движение

Защо трябва да се опита кросфит? Тази фитнес лудост може да промени начина, по който се мисли за нея, тъй като тя може да се използва навсякъде – в работата, в грижата за децата, а също и в простите задачи у дома. Функционалните движения са навсякъде, тъй като ние сме създадени, за да се движим.

С течение на годините, ние все по-рядко практикуваме функционални движения и тялото ни започва да се обездвижва. Ето защо, много от възрастните хора се нуждаят от помощ дори при най-простите неща, като например сядането и ставането от стол (клек), поставяне на предмети на високо (раменна преса), вдигане на предмет от земята (мъртва тяга) и т.н. Всичко върви ръка за ръка, така че е добре през целия живот да се правят упражнения редовно, за да можем дори и в третата възраст да се справяме сами с нещата.

Правейки тези движения при висока интензивност се постигат доста добри резултати. Плюс това, кросфит може да ни подготви физически за всички неща, които ни предоставя живота.

Опитайте!!!

Мнозина смятат, че само елитните спортисти и младите са достатъчно силни за кросфит, но тези упражнения са подходящи и полезни за всички възрасти. Просто самите движения могат да се пригодят към способностите на всеки, а също и повторенията, сериите и тежестите. Въпреки всичко това, тренировката трябва да бъде достатъчно интензивна и предизвикателна, за да отговори на нуждите ни.

Това, което аз ви препоръчвам е да опитате поне веднъж. Разбира се, някой от вас ще си помислят: „Това не е за мен!“, но е добре да излизаме от зоната на комфорта понякога.

Ето две примерни тренировки. Те изглеждат доста бързи и лесни, но много често това, което изглежда елементарно на хартия ви кара да дадете всичко от себе си, когато наистина започнете да ги правите.

Тренировка 1

3 серии:

  • клекове с вдигане на ръцете успоредно на земята – 15 повторенията

  • лицеви опори – 10 повторения

  • коремни преси – 15 повторения

Тренировка 2

21-15-9 повторения*:

  • Задръжте 20-килограмова щанга пред гърдите си от стоеж, като това е началната ви позиция. От нея клекнете и след това веднага се изправете и направете раменна преса. Бавно спуснете до начално положение и повторете.

  • Бърпи

* Редувайте двете упражнения, като първо направите 21 повторения, след това 15 и накрая завършете с 9.

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортСнимкиХранене при...ЛюбопитноЛайфстайлЗдравни съветиНовини