Начало Спорт Влез във форма Тренировъчни съвети Жените и силовите тренировки – митове и реалности

Жените и силовите тренировки – митове и реалности

Жените и силовите тренировки – митове и реалности - изображение

Избягвате ли да вдигате големи тежести по време на тренировките си, за да не се нараните или да не станете прекалено обемисти и изглеждащи като мъже? Може би кардиото е основната ви тренировка в опитите да свалите ненужните килограми? Може би сте повлияни от слуховете, че силовите тренировки с големи тежести ще ви променят до толкова, че да изглеждате като мъже?!? Ако искате да имате перфектното тяло, което без комплекси да покажете лятото на плажа, не залагайте на розовите гирички във фитнеса, а погледнете към големите дъмбели, щанги и машини, те ще ви помогнат много повече, от колкото очаквате. Днес ще разбием най-често срещаните митове за жените и силовите тренировки.

Най-големите митове за силовото трениране и жените

Мит №1: Тренирайки с големи тежести, вие ще натрупате мускулна маса като при културистите

Това е една от най-често срещаните заблуди и всяка втора жена вярва, че ако започне да тренира с големи тежести, то неминуемо ще се превърне в женския вариант на Арнолд Шварценегер, вместо да стане още по-женствена и с красиво тяло. Да, можете да станете и като културист, но за целта са нужни няколко условия, а именно:

  • Да приемате стероиди и други медикаменти от този тип

  • Да имате перфектната генетика за натрупване на мускулна маса и много тестостерон в тялото

  • Да отделяте по няколко часа всеки ден във фитнес залата

Истината е, че жените имат едва около 1/15-1/20 част от количеството на тестостерона при мъжете, а именно този хормон е отговорен за мускулния растеж. Това означава, че чисто генетично не е възможно да станете много мускулести, освен ако това не е истинската ви цел, но дори и тогава нещата се получават много трудно. Жените-културисти тренират в продължение на много години, често използват стероиди и много други медикаменти и добавки, за да придобият по-голяма мускулна маса. Затова, дами, моля ви, веднъж завинаги забравете за тези опасения и знайте, че големите тежести ще ви помогнат да постигнете големи резултати в извайването на красиво тяло!

Мит №2: Използването на леки тежести е по-безопасно и ще ви даде по-издължени и изчистени мускули

Може би правите силови тренировки, но сте станали жертва на идеята, че използването на малки гирички и изпълнението на безброй повторения ще ви помогне да постигнете онзи тонизиран вид, който търсите. Разбира се, този метод на трениране ще ви осигури една много добра мускулна издръжливост, като от това се възползват лекоатлети и спортисти от бойните спортове, но в никакъв случай няма да помогне да изградите чиста мускулна маса и атлетична физика. Ако се стремите към такава, придържайте се към повторения в диапазона 6-12 и по-големи тежести!

Ако не сте сигурни как да изберете подходящите тежести, започнете с по-малка тежест и вижте дали можете да направите 10 повторения, като последните 2 трябва да ви затруднят. Ако без проблем достигате до 14-15, тогава тежестта е малка. В случай, че можете да изпълните 3 по 10 повторения, но всеки път сте пред отказ до осмото повторение, тогава сте използвали правилното тегло. Ако още на шестото повторение мускулите ви отказват да се подчинят на ума ви, тежестта е твърде голяма за вас.

Що се отнася до концепцията с дългите и изчистени мускули, това не е напълно реалистична цел, тъй като вие не можете да промените формата на мускулите си, а само да ги изчистите и промените техния обем и дефиниция. Това е същото, както да се опитате да станете по-високи, увисвайки на висок лост.

Мит №3: Кардиото е най-добрият метод за загуба на мазнини

Силовите тренировки дефинират мускулите ви изключително много, ще добавят и допълнителна мускулна маса, а така ще увеличат базовата ви метаболитна скорост, което означава, че ще горите повече калории през деня, дори и когато сте в покой и не тренирате. Така ще свалите по един по-лесен начин излишните мазнини от мускулите си и те ще станат по-релефни и изразени. Кардиото само ще спомогне за цялата тази трансформация на тялото ви.

Ето и още няколко ползи от силовите тренировки:

  • Повишена костна плътност и защита срещу остеопорозата

  • Повишена способност за справяне с ежедневните задачи и повече сила

  • По-малко симптоми свързани с артрит, диабет, сърдечни заболявания, затлъстяване и болки в гърба

  • Подобрен сън, настроение и понижени нива на стреса, а също така и повишено самочувствие

Ползите от силовите тренировки при жените се увеличават с годините, тъй като те предпазват от саркопения (загуба на мускулна маса с остаряването), а също и ще ви защитят от загуба на костна плътност и лесна чупливост на костите. За щастие, все повече жени започват да осъзнават всички тези ползи, така че сега е ваш ред.

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЛюбопитноСнимкиЛайфстайлЗдравни съветиПсихологияРецептиДиетиХранене при...Социални грижиНовиниСпорт и туризъмАнкетиОрганизацииПроизводителиПатологияАлтернативна медицинаФизиологияИсторияТестовеНормативни актовеЗаведенияКлинични пътекиЛеченияСпециалистиБотаника