Начало Спорт Влез във форма Тренировъчни съвети Забравете за гладуването в опитите за отслабване

Забравете за гладуването в опитите за отслабване

Забравете за гладуването в опитите за отслабване - изображение

Има едно много опасно погрешно схващане, че за да отслабне една жена, тя трябва да приема дневно не повече от 1200 калории. Макар и това да доведе до първоначално намаляване на килограмите ви, ако продължите с това ограничение, това може да доведе до вреди в метаболизма на жените. Този мит за отслабването е останал във фитнес фолклора от разбирането, че 1200 калории са минималното количество, което трябва да се консумира, за да се избегнат сериозни негативни последици за здравето от недохранването.

ПОМИСЛЕТЕ ЗА ТОВА:

Храната е гориво за тялото. Тя е нещото, което му дава силите да се движи. Точно както автомобилите не могат да се движат без гориво, така и тялото не не може да се движи, възстановява и работи без хранителните вещества, които се превръщат в енергия.

Организмът не може да направи разликата между глад и диета и това е причината, поради която той забавя своята обмяна на веществата, за да може да отговори на липсата на достатъчно храна за нуждите му. Когато тялото ви започне да усеща, че вие не му осигурявате достатъчно гориво, то няма да се обърне към мазнините за превръщането им в енергия, а ще започне да гори мускулите, тъй като те са по-лесно достъпен източник. Също така при настъпил глад, голямата мускулна маса е противопоказна, тъй като тя е метаболитно активната и използва много енергия за поддържането си, което за тялото е просто излишно.

Човек, който тежи 110 килограма, при започване на нискокалорийна диета, ще постигне много бързи резултати. Това ще продължи за кратко, след което рязко настъпва платото, и по-нататъшния прогрес става изключително труден. Защо това е така? Ако тежите 110 килограма, вие има много повече енергийни нужди от 70 килограмов човек, но ако директно се започне с 1200 калории, които са почти на прага на оцеляването ви, когато свалите до 100 кг., вие трябва да приемате по-малко калории, за да продължите да отслабвате. А това в един момент става невъзможно.

Мазнините имат ключова роля, тъй като те са начинът на тялото да се предпази. Те предпазват вътрешните органи, служат като енергиен склад и поддържат телесната температура. Когато тялото усеща, че не получава достатъчно гориво, то се стреми да съхрани мазнините, в опитите си за оцеляване. Някои от телесните мазнини са полезни и е здравословно да ги имаме, проблемът е когато не живеем по природните закони и тогава мазнините са много повече от нужното.

И така, какво може да се направи, за да станете по-слаби и по-здрави? Ето няколко съвета:

  1. Базирайте калорийният си прием на енергийния си разход! Съществуват вече доста устройства и приложения, които го изчисляват поне приблизително. И ако целта ви е загуба на излишни килограми, калорийният ви дефицит не трябва да бъде повече от 500-800 на ден. Ако редовно правите по -1000 калории, това ще предизвика организма да се защитава от глада.

  2. Качеството на калориите и макронутриентите са от съществено значение. Чистите, пълнозърнести храни съдържат витамини и минерали, от които тялото се нуждае. Полуфабрикатите от своя страна са лишени от тези полезни хранителни вещества, а от своя страна те много бързо се абсорбират и съхраняват в тялото под формата на мазнини.

  3. Спрете да се фокусирате върху мигновените резултати! Не можете да компенсирате 10 – 15 години на неправилно воден начин на живот само за 3-4 седмици. Дайте време на тялото си да изгори излишните мазнини и да заработи оптимално!

  4. Уважавайте тялото си! Имайте търпение и състрадание към него! То работи за вас. Затова се постарайте да го поддържате в по-добра форма, за да бъде то по-здраво.

  5. Първо „ремонтирайте“ главата си! Емоционалната ви нагласа е много по-важна от физическата. Ако не се мотивирате достатъчно, тогава много по-трудно ще се справяте с лишенията и с тренировките, а и трудно ще изградите навиците за здравословен начин на живот.

Съсредоточете се върху това как се чувствате и как тялото ви реагира на всички промени! Следете и как усещате различните видове храни и запомнете, че колкото по-правилно се храните, толкова по-красиво, хармонично и здраво тяло ще имате!

По статията работи: Костадин Йочев 

 

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияДиетиХранене при...ЛюбопитноСпортСнимкиЗдравни съветиИсторияЛайфстайлТестовеПсихологияАлт. медицинаБотаникаРецептиЛеченияКалкулаториНовиниСоциални грижиАнкетиВидеоНормативни актовеОрганизацииЗаведенияИнтервютаПроизводители