Начало Спорт Влез във форма Тренировъчни съвети Как да намалим апетита си и да се справим с чувството на глад

Как да намалим апетита си и да се справим с чувството на глад

Как да намалим апетита си и да се справим с чувството на глад  - изображение

Една от най-големите пречки за перфектната фигура е нашият апетит и постоянното чувство на глад. Заедно с глада обикновено възникват и съпътстващи проблеми като раздразнителност, нарушения в съня, сънливост, намаляване на работоспособността и други подобни, което допълнително ни пречи. В тази статия ще засегнем адекватните мерки, които могат да ни помогнат в борбата с глада и по-скоро с неприятните странични ефекти, съпътстващи всеки стриктен хранителен режим.

Трябва да се знае, че почти всички хора с наднормено тегло имат функционално нарушение в централната регулация на чувството на глад. При този проблем, апетитът значително нараства, а чувството на ситост е намалено. Така, ако не можем да контролираме чувството на глад, наддаването на тегло е неизбежно, а диетите ще имат само моментен ефект.

Всички са наясно, че ако човек е решил да влиза във форма, то преди всичко му трябва добра психологическа настройка и много добра мотивация за спазване на хранителен режим. Човек трябва да знае, че изходите от всяко едно такова предизвикателство са два. Първият е да удовлетворим своето първично желание за храна, да натрупваме постоянно килограми, да увеличим риска от множество заболявания и да не се чувстваме приети от обществото. Вторият - да се справим с глада, чрез воля и много усилия, да подобрим нашата физическа форма, здраве, самочувствие и сексуалност.

За справяне с глада съществуват множество методи с различна ефективност. Най-добра е комбинацията от всички, използвани според конкретния случай и възможности. Всеки трябва да намери своят начин за притъпяване на неприетите усещания свързани с глада и да не разчита на общото правило.

1. Топла вода

чаша топла вода Топлата вода отпуска гладката мускулатура на храносмилателния тракт и така помага за справянето с неприятните спазми свързани с чувството на глад. С такава цел може да се използват и топъл чай или кафе без захар. Кофеинът в кафето е стимулант, който има доказан ефект за потискането на глада, което допълнително помага в борбата срещу него. Освен това кофеинът ускорява процеса на изгарянето на мазнините и помага за повишаване на работоспособността.

2. Бягане

бягане за намаляване на апетитаФизическото натоварване може значително да намали апетита и да отстрани неприятните усещания свързани с него. Ако изпитвате силно раздразнение и усещате, че се изнервяте от глад, просто излезете навън и вървете бързо или бягайте 1-2 километра. Препоръчва се това да става с не по-малко от 2 крачки в секунда. Това не само ще ви разсея от мисълта за хладилника, но ще ви помогне да изгорите и  допълнителни калории.

 

3. Храни с ниска калорийна стойност

полезни храни

Отслабването не предполага постоянен глад. Просто при нискокалорийното хранене трябва да се подбират такива храни, които едновременно запълват стомаха и нямат висок гликемичен индекс и калоричност.

Подходящи храни са:

  • Спанак и други зеленолистни
  • Ябълки (богати на пектин)
  • Грейпфрут (съдържа биофлавоноида наргинин, който има допълнително отслабващо действие)
  • Лук
  • Ламинария (вид водорасло)
  • Домати
  • Краставици
  • Чушки

Тези продукти могат да се употребяват в неограничени количества и по всяко време, поради изключително ниската си калоричност. За някои от тях се знае, че енергията нужна за храносмилането им превишава, тази която носят в себе си. Това ги прави изключително подходящи при спазване на нискокалорични диети. Освен това, те са богати на влакнини, които, осен че запълват стомаха, пречат на усвояването на мазнините и въглехидратите.

4. Често хранене

често хранене Друг често използван начин за борба с глада е по-честото хранене. Дългосрочната стратегия на този метод е свързана с това, че той намалява стреса върху тялото от продължителното чувство на глад. Така тялото се адаптира по-добре към по-малкото количество храна, не забавя драстично метаболизма и не се стреми да натрупва резерв под формата на мазнини. Честото хранене предполага много приеми на малко количество храна, като не трябва да се увеличава общия калориен прием за деня. Този метод обаче е чисто субективен и не е подкрепен с научни доказателства. Това означава, че при някои хора той би бил много полезен, но при други може да доведе до по-често мислене за храна и чувство за глад.

5. Протеини

протеинПротеините са доказано диетична храна, носеща високо чувство на ситост. За усвояването им от тялото им е нужна до 30% повече енергия, а всеки грам от тях носи само 4 ккал. Трябва да се знае обаче, че протеините може да се консумират само в определени количества и превишаването на препоръчителния прием, особено при оскъдна диета, не е полезно. Освен, че натоварват бъбреците и черния дроб, големите количества протеини под формата на добавки могат да доведат и до храносмилателни разтройства. Обикновено за спортуващи хора се препоръчват до 2гр. на килограм телесно тегло, като под формата на добавка трябва да бъдат до 50% от общия прием на белтъчни за деня.

6. Добавки намаляващи апетита

табелтки за намаляване на апетитаОсвен средствата рекламирани за изгаряне на мазнини, на пазара за лекарства и добавки съществува група, която спомага за намаляване на апетита. Това могат да бъдат лекарства със специално приложение, които са по лекарско предписание, или хранителни добавки на растителна и билкова основа (като худия). Целта на тези добавки е да се потисне чувството на глад и така да се помогне за спазването на нискокалорийна диета. В много от случаите, те са част от добавките за изгаряне на мазнини, наричани фет бърнъри.

7. Фет бърнъри

фет бърнъри Група хранителни добавки, които имат отношение към изгарянето на мазнини. Най-често са комбинирани продукти съдържащи в себе си Л-карнитин, кофеин, синефрин, йохимбин, малинови кетони, гуарана и др. Използват се като помощно средство с цел потискане на апетита и подобрено изгаряне на мазнини. 

 

начини за намаляване на апетита

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноАлтернативна медицинаСпортЛеченияЗдравни съветиДиетиЛайфстайлХранене при...НовиниБотаникаСнимкиТестовеПсихологияРецептиИсторияПроизводителиКалкулатори