Начало Спорт Влез във форма Тренировъчни съвети Как да изградите мускули и едновременно с това да стопите мазнините?

Как да изградите мускули и едновременно с това да стопите мазнините?

Как да изградите мускули и едновременно с това да стопите мазнините? - изображение

Двете основни цели на занимаващите се с фитнес – изграждане на мускули и изгарянето на мазнините, обикновено са свързани с правилните тренировъчни програми. В крайна сметка, това, което правите в залата или на открито е част от дългият път, който трябва да се извърви, за да превърнете тялото си в стройна машина за изгаряне на мазнини.

Ако се замислим реално върху нещата, тренировките отнемат не повече от 2 часа от 24-часовото денонощие. А през останалите 22 часа? Именно те имат много по-голямо въздействие върху тялото и това не трябва да се забравя!

Ще ви предоставя 7 начина за едновременното постигане на целите ви – изграждане на мускули и изгаряне на мазнини, както във фитнес залите, така и навън.

Заложете на интензивността

Не бъдете като онези „трениращи“, които между всяка серия си гледат телефоните, проверяващи дали някой не ги е търсил. Това води до силно разсейване и до намаляване на интензивността на работата. Не веднъж съм ви споменавал, че когато се тренира не трябва да се мисли за нищо друго, освен за мускулната група, към която е насочена работата ви. СИЛНО ви препоръчвам да оставяте телефона си в шкафчето в съблекалнята или дори у дома. Вместо да почивате между сериите на едно и също упражнение, редувайте издърпващи движения за горната част на тялото (като набиране на лост), избутващи движения за горната (като лицеви опори) и за долната част на тялото (например клекове). По този начин през цялата тренировка вие ще поддържате напрежението в мускулите си и така ще извлечете максимума от труда си. Не е случайна и философията в кросфит, да се правят възможно най-много серии за определен период от време. Според специалистите, това е наистина предизвикателно и ефективно.

Хранете се на всеки 3 часа

Яденето на малки порции на по-кратки периоди от време регулира кръвната захар, стимулира изграждането на мускулна маса и елиминира промените в настроението, произтичащи от преяждането. Ключът е да планирате храненията си така, че да имате някаква здравословна храна под ръка, за да се заредите с енергия на всеки 3 часа. В идеалният случай, всяко хранене е добре да съдържа въглехидрати, протеини и мазнини. Ако сте на път, можете да заложите на ядките, семена, сушени плодове, енергийни барове или протеинови шейкове.

Избягвайте алкохола

Няма нищо лошо в това от време на време да изпивате по питие. Но, ако искате да изградите мускули и да изгорите мазнините, опитайте да избягвате твърдия алкохол за 1 месец и ще видите драматичните резултати. Алкохолът нарушава спокойствието на съня, което се отразява на пълноценната почивка, също така той е източник на празни калории, които не носят никаква енергия, но се трупат по тялото под формата на мазнини. Известно е, че алкохолът увеличава отделянето на хормона на стреса кортизол и намалява синтеза на протеините, които „ремонтират“ мускулните влакна. Той също е отговорен за разрушаването на водоразтворимите витамини, които са необходими на хормоните, за да могат те да си вършат работата и да възстановяват тялото. Само 30 дни без алкохол и вие ще видите резултатите, които до този момент не сте успявали да постигнете.

Бъдете по-бързи

Спринтьорите имат изключително мускулести и изчистени от мазнини тела. Почти никой от занимаващите се с бодибилдинг не се сеща да заложи на скоростта и на експлозивната сила, при изграждането на мускулна маса и орелефяването на тялото. Бързината стимулира нервната система, подобрява гъвкавостта, увеличава силата и повишава мускулните размери. За подобряване на бързината, можете да заложите на редуване на 400 метра бягане с около 80% от максималната ви скорост, след което 400 метра се възстановявате с ходене. Преди и след интервалите направете лек крос (около 500-600 метра) за загряване и съответно за охлаждане на мускулите.

Смесвайте тренировките си

Тялото се приспособява бързо към едни и същи тренировки, дори и те да са много натоварващи. Ето защо е задължително да се смесват и променят упражненията, сериите и повторенията, както когато се работи в залата, така и у дома и навън. Ако обичате да тренирате във фитнеса, силно ви препоръчвам поне веднъж седмично да залагате на стрийт фитнеса. Насочете към най-близкия парк с лостове и правете тренировки с набирания, лицеви опори, кофички, бърпи и други. Ако сте на море, можете да направите тези упражнения на плажа, за да добавите още малко трудност. Така ще натоварите мускулите си от още повече ъгли и ще прекъснете монотонността на фитнеса, а като допълнение ще подишате и малко чист въздух, за разлика от застоялият в залата.

Обичайте водата

Плувците, сърфистите, падълбордърите и любителите на останалите водни спортове имат изключително релефна мускулатура, тъй като на тях им се налага да пазят баланс в три направления и обикновено нещата при тях се получават с много висока интензивност. Ако никога не сте опитвали да плувате, не се нахвърляйте веднага на големите дистанции. Започнете в началото да правите по малък брой дължини, например по 150-200 метра и с времето увеличавайте натоварванията.

Спете

Трудно е да изграждате мускули и да изгаряте мазнините без достатъчно сън –поне 7 часа, а за предпочитане 8. Когато спите, повечето от вашите хормони, включително тестостерона и растежния, се секретират много по-силно. Умората, от друга страна, намалява способността ви да преработвате правилно храната и по този начин се повишава нивото на мазнини в тялото. Когато сте изтощени, мозъкът ви не може да разпознае дали имате нужда от сън или нивата ви на глюкоза са спаднали драстично. Тогава той първосигнално решава, че трябва да се храните и именно това са причините за среднощния глад. Без достатъчно сън, вие просто саботирате опитите си да натрупате мускулна маса и да изгорите мазнините.

Още по темата:

5.0, 2 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортСнимкиЛюбопитноДиетиЗдравни съветиТестовеЛайфстайлХранене при...