Начало Спорт Влез във форма Спорт в свободното време Колоездене за възстановяване на разбито сърце (буквално)

Колоездене за възстановяване на разбито сърце (буквално)

Колоездене за възстановяване на разбито сърце (буквално) - изображение

Колкото и да се говори, че несподелената любов може да ти разбие сърцето, това е само в поезията... Но в живота има нещо, което наистина може да го направи и това е старостта. Много хора в третата възраст приключват живота си с проблем в сърцето. Това основно се дължи на втвърдяване на мускула в лявата камера, която изпомпва богатата на кислород кръв към тялото, а така се повишава риска от сърдечна недостатъчност. Атлетите-ветерани от своя страна се различават от своите връстници, те имат по-добре работещи леви камери, като при здравите млади хора.

Последните разтърсващи изследвания показват, че хората могат да се справят с възрастовите увреждания на сърцето, но те трябва да направят редовните аеробни упражнения, като колоезденето, част от своето ежедневие, преди да е станало твърде късно.

В Тексас (САЩ) е проведено двугодишно проучване, в което участват 53-ма души на възраст между 45 и 64 години, като те изпълняват програма с кардио упражнения, а също така участват в контролна група, занимаваща се йога практики и тренировки за баланс. След тримесечно постепенно навлизане във форма, трениращите започват да работят по 30 минути, 4-5 дни седмично, с две изключения от тази програма, включващи една по-дълга тренировка и една с висока интензивност, но по-кратка.

След две години, участниците в експеримента повишават с 18% максималното кислородно потребление (кислородът, който тялото може да усвои за своите цели) и подобряват еластичността на лявата си сърдечна камера с 25%.

Учените установяват, че възрастта и честотата на тренировките са важните фактори за онези от вас, които ще се опитате да възстановите сърдечните си увреждания. Задължително е да практикувате колоезденето по 4-5 пъти седмично, подобно на контролната група в изследването. По-малко от това няма да има същия положителен ефект. Също така, трябва да се започне преди 65-годишна възраст, тъй като след тази възраст, сърцето в повечето случаи е изгубило прекалено много своята еластичност, за да успеете да го премоделирате.

Има и други видове кардио тренировки, които можете да опитате, но колоезденето стои доста високо в списъка, като то води и до по-ниско натоварване на ставите, в сравнение с дейности като бягането, което го прави подходящо за включване в дългосрочна тренировъчна програма. То може да се практикува навсякъде, дори и на закрито, под формата на тренировка на велоергометър, следователно е не само ефективно, но и забавно и достъпно.

Източници: UT Southwestern Medical Center, Texas Health Resources 

По статията работи: Костадин Йочев

Още по темата:

5.0, 3 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиСпорт и туризъмЛюбопитноСпортВидеоНовиниХранене при...ФизиологияИсторияСнимкиЛайфстайлЛеченияМедицински изследванияОрганизацииАлтернативна медицинаДиетиБотаникаСпециалистиНормативни актовеКлинични пътеки