Начало Спорт Влез във форма Тренировки и програми Спортна подготовка Високоинтензивна кардио тренировка

Високоинтензивна кардио тренировка

Високоинтензивна кардио тренировка - изображение

Високоинтензивната кардио тренировка е добре да се прави по четири пъти седмично, като тя може да се използва самостоятелно или след дните за гръб, гърди или бицепси. Тя се вмества в рамките на 25-30 минути, но през този половин час вие ще преминете през „седемте кръга на ада“. Можете да използвате всякакви кардио методи, като например тичане на лента, въртене на велоергометър или на крос тренажор, а също така и изкачване на стълби.

Високоинтензивната тренировка се прави във смесени периоди от ускорения и забавяния, като по този начин се стимулира метаболизма и по този начин се изгарят много повече калории.

От изключителна важност е сърдечната честота да се поддържа на около 75-85% от максималната ви за възрастта (220 – годините ви). Можете да я прецените и по дишането си, ако не разполагате с кардиометър – ако не ви достига въздуха, значи тренирате прекалено интензивно.

Програма за високоинтервална кардио тренировка

HIIT

Вижте по-долу интервалите на тренировката и трудността, която трябва да зададете на велоергометъра (велосипеда) или крос тренажора:

  • Време между първа и втора минута: І ниво (с леко съпротивление на уреда)

  • Време между трета и пета минута: ІІ ниво (със средно съпротивление на уреда)

  • Време между шеста и девета минута: ІІІ ниво (със силно съпротивление на уреда)

  • Време между десета и единадесета минута: Забавяне до ІІ ниво

  • Време между дванадесета и петнадесета минута: ІІІ ниво

  • Време между шестнадесета и седемнадесета минута: ІІ ниво

  • Време между осемнадесета и двадесет и първа минута: ІІІ ниво

  • Време между двадесет и втора и двадесет и четвърта минута: ІІ ниво

  • Време между двадесет и пета и двадесет и шеста минута: І ниво

Следвайте плана посочен на графиката, спазвайки трудността на въртене на маховика на уреда.

Забележка: Ако комбинирате високоинтензивната кардио тренировка със силова такава, започвайте с последната и завършвайте с кардиото.

Още по темата:

5.0, 2 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортХранене при...Здравни съветиЛюбопитноНовиниСнимкиЛайфстайл