Начало Спорт Влез във форма Тренировки и програми Спортна подготовка Психологическа подготовка за участие в ултра маратон

Психологическа подготовка за участие в ултра маратон

Психологическа подготовка за участие в ултра маратон - изображение

Веднъж един от великите лекоатлети бе казал: „Вие пробягвате първите 30 километра с вашите крака, вторите 50 с вашата глава и последните 20 с вашето сърце“ и със сигурност е прав.

Базисната теза при участието в ултрамаратон казва, че от участниците се изисква изключителна физическа подготовка и влагане на сърцето си в 100-километровата дистанция, но не по-маловажен от тях е психологическият момент, като той дори е най-интригуващият.

Ако нямате силна психика, просто забравете за участие в такова изпитание. То е само за хора, които могат да се изключват от външните фактори и просто да бягат, да бягат и да бягат... докато не пресекат финалната линия.

Ето и моите пет съвета за справяне с умственият аспект и достигането на така желаната финална линия:

1 Очаквайте спадовете

Постигането на висок резултат винаги е цел номер 1 за всеки един лекоатлет, така че когато се чувствате най-зле, помислете за тази цел и така ще забравите за състоянието си. Пийнете малко вода или приемете малки количества високо енергийна храна, това ще ви помогне да преодолеете моментната криза.

2 Визуализирайте в ума си финалната линия

Представете си как преминавате финалната линия. Още в седмицата преди състезанието започнете да мислите за тази главна цел и си представете как ще се почувствате при постигането. Мислете основно за последните 10 километра и за качването на почетната стълбица, а също и за уважението, което ще получите.

3 Умствено разделете състезанието на етапи

Ако още от началото на маратона си мислите за цялата дистанция от 100 километра, това най-вероятно ще ви накара да заплачете от отчаяние. Затова си представете, че финалът е до следващият пункт за измерване на текущите времена, до следващото дърво или до някакъв обозрим обект, така психиката ви няма да се натовари.

4 Наслаждавайте се на бягането

Не забравяйте, че денят на състезанието всъщност е най-забавната част от всички онези дни, в които сте правили спринтове по хълмове, преодолявали препятствия и ставали рано за изтощителните тренировки. Ако започнете да се изморявате или отчайвате, погледнете другите участници... със сигурност ще има някой, който е по-изморен и отчаян от вас, а неговият вид със сигурност ще ви разсмее.

5 Бъдете убедени, че ще финиширате

Никога не започвайте дадено състезание, ако не сте убедени на 100%, че ще го завършите. Независимо от това какво се случва, колко дълга е дистанцията или какво предизвикателство представлява тя за вас, вярата в собствените сили ще ви накара да спрете да търсите извинения и ще достигнете до финала, бъдете сигурни!

Още по темата:

5.0, 2 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЛайфстайлЗдравни съветиИсторияНормативни актовеНовиниЛюбопитноХранене при...СнимкиПсихологияАлтернативна медицинаОрганизацииСоциални грижиЛеченияСпециалистиТестовеЗаведенияИнтервютаБотаникаОбразование