Начало Спорт Влез във форма Профилактични и лечебни упражнения Kомплекс от упражнения при радикулит и болка в кръста в острия период (втори етап)

Kомплекс от упражнения при радикулит и болка в кръста в острия период (втори етап)

Kомплекс от упражнения при радикулит и болка в кръста в острия период (втори етап) - изображение

Упражненията в този комплекс са продължение на показаните рехабилитационни упражнения при радикулит и болка в кръста, които се използват в началото на острия период. Те се включват на следващ етап, когато упражненията от първия комплекс започнат да изпълняват без затруднения и болка, а след изпълнението им не настъпва обостряне на симптомите.

При този втори етап от острия период, рехабилитационните упражнения също имат за цел да възстановят подвижността на ставите и гръбначния стълб и да запазят мускулната сила, противодействайки на обездвижването. В него обаче се включват допълнително и упражнения с изометричен характер (статично напрягане на мускулите) и такива от колянна опора, а натоварването е малко по-голямо.

В по-леките случаи на радикулит и болки в кръста може да се премине директно към този комплекс от упражнения, но преценката за това е най-добре да бъде направена от лекар или кинезитерапевт.

!Някои от тези упражнения може да имат противопоказания за изпълнение, така че преди изпълнението им е да бъде поставена диагноза и да бъде установена причината за болките в кръста.

Упражненията се правят обикновено веднъж или два пъти дневно, всеки ден. Ако при някое от упражненията се усеща болка или дискомфорт, то се изключва и се включва на по-късен етап.

Рехабилитационни упражнения при радикулит и болка в кръста в острия период - втори етап

Упражнение 1

упражнение при радикулит и болки в кръста 1

  • Изходно положение: тилен лег с изпънати крака.
  • Свиване на ръцете в юмруци и разтваряне на пръсти.
  • Едновременно с това свиване и разгъване на ходилата в глезените.
  • При всяко свиване на ръцете в юмруци и повдигне на ходилата се задържа по 4-6 секунди с напрягане на мускулите.
  • Направете 10 повторения.

Упражнение 2

  • Изходно положение: тилен лег с изпънати крака
  • Едновременно повдигане на двете ръце нагоре.
  • Изтегляне на ръцете нагоре, отлепяне на лопатките и задържане за 4-6 секунди.
  • На следващ етап може да заедно с изтеглянето на ръцете може да отлепите леко и главата и горната част на гърба.
  • Направете 5-6 повторения.

Упражнение 3

упражнение при радикулит и болки в кръста 3

  • Изходно положение: тилен лег с изпънати крака.
  • Изпълнява се чрез статично напрежение на мускулите на тялото.
  • Стегнете мускулите на гърба, бедрата и ръцете и се притиснете към кушетката или пода за 4-6 секунди, след това ги отпуснете и починете за 7-8 секунди.
  • Повторете няколко пъти.

Упражнение 4

упражнение при радикулит и болки в кръста 4

  • Изходно положение: тилен лег със сгънати в коленете крака.
  • Издишване и повдигане на главата и горната част на гърба.
  • Задържане за 4-6 секунди в крайно положение със статична работа на мускулите на коремната преса.
  • Повторете 5-6 пъти.

Упражнение 5

упражнение при радикулит и болки в кръста 5

  • Изходно положение: Тилен лег със сгънати в коленете крака
  • Издишване и повдигане на таза задържане за 1-2 секунди в крайно положение.
  • В крайно положение опорните точки на тялото са горната част на гърба, ръцете и ходилата.
  • Направете 5-8 повторения.

Упражнение 6

упражнение при радикулит и болки в кръста 6

  • Изходно положение: тилен лег със сгънати в коленете крака.
  • Повдигане на едната ръка нагоре и вдишване.
  • Протягане и докосване на противоположното коляно с повдигане на главата и рамото от земята - издишване.
  • Повторете същото с другата ръка.
  • Направете по 5 повторения за всяка ръка-крак, като ги редувате.

Упражнение 7

упражнение при радикулит и болки в кръста 7

  • Изходно положение: тилен лег с изпънати крака.
  • Последователно сгъване на ляв и десен крак в коляното.
  • При сгъването петата се движи по постелята.

Упражнение 8

упражнение при радикулит и болки в кръста 8

  • Изходно положение: тилен лег с изпънати крака.
  • Едновременно сгъване на двата крака в колене.
  • При сгъването петите се плъзгат по постелята.

Упражнение 9

  • Изходно положение: тилен лег с валяче под глезените.
  • Повдигане на таза със задържане за 4-6 секунди в горно положение.

Упражнение 10

  • Изходно положение: колянна опора
  • Извиване на гърба като дъга.
  • При връщането коремът не се спуска допълнително надолу, а само до неутрално положение.

Упражнение 11

  • Изходно положение: колянна опора
  • Спускане на седалището назад и сядане върху пети.
  • Задържане за 4-6 секунди и връщане до изходно положение, без избутване на тялото напред.

Упражнение 12

упражнение при радикулит и болки в кръста 12

  • Изходно положение: Тилен лег с ръце повдигнати нагоре
  • Изтегляне на гръбнака, чрез избутване с ръце и пети.


По статията работи: Пламен Георгиев

Модел: Елиза Трайкова

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЗдравни съветиАлтернативна медицинаЗаведенияСпециалистиЛеченияЛюбопитноХранене при...БотаникаМедицински изследванияОрганизацииСоциални грижиНовиниЛайфстайлСнимкиПсихологияКлинични пътекиНормативни актовеИсторияАнкетиТестовеОбразование