Начало Спорт Влез във форма Тренировъчни съвети 7 съвета за избягване на падане при планинско колоездене

7 съвета за избягване на падане при планинско колоездене

7 съвета за избягване на падане при планинско колоездене - изображение

В планинското колоездене винаги съществува една тънка линия между опитите да се постигне максимална скорост и предпазването от падане. Всеки, който се е качвал върху маунтинбайк знае, че при спускането по стръмните планински склонове, уменията играят огромна роля и има неща, които не могат да се пренебрегнат... в противен случай, следва задължително тежко падане. Затова сме събрали 7 от най-полезните съвети, с които ще ви помогнем да избегнете падането при планинско колоездене.

Разбира се, няма гаранция, че дори и да ги спазвате, няма да се стигне до падане, тъй като в крайна сметка маунтинбайкинга е един от най-динамичните спортове и въпреки многото тренировки, знания и опит, една грешка може да доведе до разбиване на колелото или на вас самите.

А ето ги и съветите:

Предвиждайте маршрута си

Бързото спускане означава да се научите да четете терена светкавично, което изисква да гледате доста напред. При карането не трябва да гледате земята малко пред байка ви, а да хвърляте поглед поне 10 метра напред и да предвиждате как трябва да се действа.

Например, ако има дърво в близост до лявата ви страна, последвано от десен завой и изкачване с кал по пътеката, вие трябва да планирате да се засилите възможно най-силно, за да не спрете върху участъка с изкачване. Ако се фокусирате прекалено много върху дървото, вие ще се изнесете прекалено вдясно, за да избегнете сблъсък с него, вие ще затворите много десния завой и ще го атакувате под много остър ъгъл, което ще ви накара да намалите и няма да имате достатъчно скорост за изкачването.

Ключът е да спрете да се фокусирате върху непосредственото, за да планирате следващия си ход след това. Това изисква малко доверие в собствените способности при планинското колоездене, но ще ви помогне да избегнете паданията, тъй като вече сте си научили урока и сте преценили един ход напред.

Работете върху баланса си

Добрите колоездачи винаги трябва да поддържат динамична позиция на тялото върху велосипеда. При насочване срещу стръмен хълм, тежестта на торса се прехвърля към ръкохватките на кормилото! Спускате се бързо по скален склон – изнесете се възможно най-назад, дори зад седалката! При завиване, дръжте външния на завоя педал вдигнат и се наведете навън! Колкото по-добре балансирате върху байка, толкова по-бърза и лесна ще бъде реакцията ви, ако неочаквано се появи препятствие по пътя ви.

Отпуснете се

Най-лошото нещо, което може да ви се случи при спускане е да стоите напрегнати. Разхлабете захвата на ръцете си и дръжте свободно пръстите си върху лостчетата на спирачките, отпуснете мускулите на врата и се уверете, че позицията ви е леко пружинираща!

Дръжте лактите и коленете си леко свити, за да поемат вибрациите на колелото и да му позволят да се движи свободно под вас! Ако сте напрегнати, много е вероятно байкът да ви хвърли. Насладете се на карането му, не се борете с него, така ще избегнете падането!

Тренирайте спускания в трудни маршрути на етапи

Практикувайте спускания на по-леки маршрути според нивото ви, не тръгвайте по гористите пътеки, преди да сте преминали първо през хълмовете с храсти, при които сблъсъкът с тях няма да е толкова болезнен. Първо опитайте бързи завои между храстите, тренирайте баланса си, преминете покрай храстите бавно, после бързо и ако се справяте добре, тогава преминете към следващото ниво на трудност. Отново повторете същите упражнения и когато ги усъвършенствате, се качете още 1 ниво по-нагоре, преди да достигнете до високопланинските пътеки с големи дървета около тях!

Бъдете в по-добра форма

Поддържането на добра форма подобрява цялостния ви баланс на тялото и това ви помага да не падате при маунтинбайкинг. Работата върху основните мускулни групи ще ви помогне за по-добро общо позициониране върху велосипеда и ще ви позволи да правите по-бързи движения при изпадане в сложна ситуация.

Ако имате по-масивна мускулатура в торса и по-добра костна плътност, които се получават с редовни тренировки, това ще ви помогне да получите по-малко травми в случай на падане. А не на последно място, паданията най-често се получават, когато сте уморени и уменията ви да управлявате байк вече нямат толкова голямо значение, тъй като тялото ви започва да не ви слуша.

Знайте кога и как да скочите от колелото

Добре, това може би този съвет не ви помага да избегнете падането, но това е само привидно, това пак е начин да избегнете травмите при падане. Да, често паданията се получават много непредвидимо, но най-добрия съвет, който можем да ви дадем е да се опитате да останете отпуснати. Ако трябва да пуснете байка, направете го, независимо от какъв клас е и на каква цена, все пак здравето ви е по-скъпо.

Ако излетите през кормилото, веднага се опитайте да направите кълбо при падането! Приберете брадичката си към гърдите и се превъртете! Поставянето на ръцете напред и опитът с тях да спрете удара няма да спре движението ви и има риск да ги счупите, затова по-скоро само ги подложете за секунда, колкото да успете да се претърколите!

Снабдете се с качествено предпазна екипировка

Дори и с най-добри умения, все пак има вероятност да паднете. Затова винаги носете предпазна екипировка, която да отговаря на вида на маршрута и на типа каране. Добре е да имате каска или шлем, дори и когато карате по-по-леки хълмове, тъй като никога не знаете какво може да се случи! Счупените кости се оправят, прорезните рани зарастват, но ударите в главата са много опасни и дори да не са смъртоносни, водят до дълготрайни последствия, така че не си струва риска.

Още по темата:

5.0, 1 глас

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЗдравни съветиЛюбопитноЛайфстайлНовиниСпорт и туризъмСнимкиРецептиПсихологияСоциални грижиДиетиХранене при...