Hyundai Racing Trophy
Hyundai Racing Trophy е едномарков автомобилен шампионат, който е част от програмата на Българска Федерация по Автомобилен Спорт (БФАС). Това е напълно нов за България проект, който е изцяло насочен към развиването на млади пилоти (от 16 до 22 години). Всички автомобили са напълно еднакви (Hyundai i20), като това позволява на преден план да изпъкнат възможностите на самите състезатели.
Колите са с двигател с обем 1400 см3, 16V и мощност 100 к.с. Единствената промяна по серийните автомобили, що се отнася до двигателният отсег, е настройката на електронния блок и всеки един от състезателите тегли жребий преди отделните състезания за номера на този блок, който да му бъде поставен в автомобила.
Проектът е по образец на автомобилите от Световният Рали Шампионат (WRC), като вътрешният интериор е максимално доближен до този на машините от Група R, за да се даде възможност на младите пилоти да свикват в пълна степен с обстановката. Бодикитът на стандартният i20 е променен, за да отговаря на изискванията за сигурност. Широчината на купето е малко по-голяма, но по-същественото е това, че всички заводски точкови заварявания са допълнително презаварени, за да се подобри здравината на цялостната конструкция.
Скоростната кутия на всички автомобили ще бъде секвенционална 6-степенна с къси предавателни числа, за да се подобри ускорението. Окачването на предната част е McPherson и Н-ос на задната. Заводските амортисьори са сменени със спортни, за да се подобри допълнително стабилността на автомобила, който е оборудван и със 17-инчови джанти с полусликови гуми.
Вътрешната част на автомобила е подсилена със специално разработена за целта тръбна конструкция (Рол кейдж) на марката Custom Cage, който е сертифициран от FIA. Изработката отнема около около 2 седмици, като първият етап е цялостно лазерно заснемане на контурите на интериора на автомобила, 3D моделирането му и проектиране на тръбната конструкция според модела. Всичко по тази конструкция е изчислено до ¼ от милиметъра, за да се гарантира отлично напасване и безопасност при евентуална катастрофа.
За изработката на специалният рол кейдж на колата, в България са пристигнали основателят на Custom Cage Роджър Невит и инженерът Даниел Греъм. Те лично са се заели с процедурата по 3D сканирането на вътрешната част на колата и изработката му. На следващ етап с колата ще се заемат и български инженери и автомобилни специалисти, който ще направят останалите модификации по нея. Първият автомобил i20 вече е позициониран в оторизирания сервиз на Hyundai в Стара Загора, където колата ще бъде изцяло подготвена за състезанието.
Цената за участие на пилотите е фиксирана за целия сезон, като организаторите се грижат за всичко, а от състезателите се иска да покажат само своето майсторство и да не мислят за нищо друго. Автомобилите ще бъдат 10 на брой, както споменахме с еднакви параметри, като състезанията ще бъдат 6 на брой, от които 3 пистови и 3 рали.
Пистови състезания (сезон 2015)
-
Писта Стара Загора (13-14 юни)
-
Писта Бургас (26-27 септември)
26-27 септември
Прочети повече на: http://www.sportal.bg/news.php?news=53209226-27 септември
Прочети повече на: http://www.sportal.bg/news.php?news=532092 -
Писта София (3-4 октомври)
Рали състезания (сезон 2015)
-
Рали Твърдица – Елена (27-28 юни)
-
Рали Сливен (17-19 юли)
СТАТИЯТА е свързана към
- Спортна енциклопедия
- Големи спортни турнири и първенства
- Първенства и шампионати в моторните спортове
- Световен рали шампионат (WRC)
- АВТОМОБИЛЕН КЛУБ "ФОРД БЪЛГАРИЯ"
- Световен шампионат за туристически автомобили (WTCC)
- АВТО МОТО КЛУБ "АВТОЛУКС"
- АВТОМОБИЛЕН СПОРТЕН КЛУБ "БУЛГАРТАБАК"
- СПОРТЕН КЛУБ "ПЛЕВЕН АВТОСПОРТ"
- АВТОМОБИЛЕН СПОРТЕН КЛУБ "КА - 2 РЕЙСИНГ ТИЙМ"
- АВТОМОБИЛЕН СПОРТЕН КЛУБ ПЛОВДИВ
- АВТОМОБИЛЕН СПОРТЕН КЛУБ "РЕТРО"
- СК "АВТОЦАР - РАЛИ СЕРВИЗ"
Коментари към Hyundai Racing Trophy