Framar.bg 0
В целия сайт
В целия сайт
Е-аптека
Продукти
Медиа
Здравни новини
Любопитно
Интервюта
Презентации
Научни публикации
Енциклопедия
Заболявания
Симптоми
Анатомия
Алтернативна медицина
Медицински изследвания
Лечения
Физиология
Патология
Ботаника
Микробиология
Медицински журнал
Фармакологични групи
Справочник
Специалисти
Здравни заведения
Образование
Спорт и туризъм
Аптеки
Здравни организации
Нормативни актове
Производители
Кл. пътеки
Здравни проблеми
История
Хранене
Храни и ястия
Хранителни съставки
Хранене при
Диети
Рецепти
Е-тата в храните
Съвети
Lifestyle
Спорт
Психология
Соц. дейности
Интерактивни
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Клинични пътеки Нормативни актове Производители Образование Спорт и туризъм Социални грижи Форум Консултации
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Партньори Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти
Контакти
Назад | Начало Спорт Спортна енциклопедия Видове спорт Моторен спорт Рали

Рали

от 24 апр 2013г.
Рали - изображение
  • Инфо
  • Продукти
  • Коментари
  • Свързаност
Инфо
Инфо
Продукти
Коментари
Свързаност

Рали е форма на автомобилно състезание, което се провежда по обществените пътища със модифицирани модели на серийни автомобили. Тук пилотите не стартират едновременно, а един след друг през определено време, като на няколко места по трасето има контролни времеви пунктове. Състезанието може да бъде спечелено с най-добри времена в различните етапи.

Еволюция на рали автомобилите

Още от края на ХІХ век започват да се организират състезанията са автомобили, като много от производителите се включват в тях, като целта им е да покажат своето превъзходство едни пред други.

Много често и частни собственици на автомобили са се впускали в надпреварите, като например на Рали Монте Карло през 1936 година, когато румънец участва с личния си Форд V8. 

ford-v8

Преди Втората Световна Война модификации почти не се правят, което улеснява и участието на такива частни пилоти. След войната започват да се произвеждат доста спортни автомобили, които са с подобрена производителност на двигателите, спирачна система и окачване. Това дава възможност на още повече интусиасти да се впуснат в рали състезанията.

Поради значително нарасналия интерес към състезанията, автомобилните компании започват да въвеждат специални модели или варианти на стандартните им автомобили, които са пригодени за натоварванията. Така например, Мини Купър от 1962 година се сдобива с преработена версия Мини Купър S, моделът на Форд – Кортина е доработена от Лотус и така се появява един от най-успешните рали автомобили за времето си – Ескорт Туин Кам. В Италия, Абарт прави високоскоростни версии на Фиат 124 роудстър и 131 седан.

Мини Купър Форд Ескорд Фиат Абарт

Други производители не се задоволяват само с леко промени. Рено например финансира малкия производител на спортни автомобили Алпин, който променя малкия модел А110 Берлинет до степен, в която почти няма общи части със серийния автомобил. Наемат се също така професионални пилоти и навигатори. През 1974 година е създадена Ланчия Стратос, която е изцяло рали автомобил, без преди това да има сериен вариант. Тя доминира в почти всяко асфалтово рали, в което участва. За да се спазят изискванията на ФИСА (сега ФИА), тези производители създават и определени бройки шосейни модели, които са производни на рали автомобилите им.

Рен Алпин А110 Ланчия Стратос

1980 година се оказва превратна за рали спорта. Ауди въвежда по-широко и тежко купе на семейния седан, поставя му 2,1-литров двигател с турбокомпресор и 5 цилиндъра, който задвижва четирите колела. Така се ражда Ауди Куатро. Международните разпоредби до този момент са забранявали двойното задвижване, но ФИСА преценява, че това е бъдещето на спорта и променя правилата. Куатро бързо се превръща в машина за победи на сняг, лед и макадам, а през 1983 година Хану Микола печели Световния Рали Шампионат. Другите производители не са разполагали с автомобили със задвижване на четирите колела и така ФИСА е принудена на създаде Клас В. Тук автомобилите вече са много по-далече от стандартните и се създава поколението на така наречените суперавтомобили за рали. Освен Ауди, във борбата се включват Пежо с модела 205 Т16, Рено 5 турбо и Ланчия Делта S4, които са с купе от леко фибростъкло и мощност от над 600 конски сили. Други автомобили в този клас са Метро 6R4 и Форд RS200, но те са по-малко успешни.

Ауди Куатро Рено 5 ТурбоЛанчия Делта S4

Ерата на леките и изключително мощни автомобили не продължава дълго. През 1986 година, на Рали Португалия загиват четирима зрители и един пилот, което кара ФИСА да доближи рали автомобилите по-близо до серийните модели, а заедно с това се създава и Клас А. В него пълен господар е Ланчия Делта Интеграле, който автомобил е номер 1 от 1987 до 1992 година. Този рекорд все още не е подобрен. 

 Ланчия Делта Интеграле

По късно в Световният Рали Шампионат навлизат само автомобили с двойно задвижване, като по-голямата част са на заводски производители и рядко на частни пилоти. Частите им са модифицирани, за да могат да се настройват и да издържат на огромните натоварвания. Използвате се автомобили като Субару Импреса, Митсубиши Лансер Ево, Ситроен С4 (до скоро Ксара), Шкода Фабия, Фолксваген Поло, Форд Фокус, Пежо 206

Видове рали

Съществуват два основни типа рали – етапно и шосейно. Първият вид е професионалното разклонение на спорта. Участъците, в които се провежда състезанието са затворени за останалите участници в движението. Те могат да бъдат асфалтови планински преходи, необработени горски пътища, заледени и заснежени пътища, пустинни пясъци и макадам (натрошен чакъл). Ралитата са най-популярни в Европа, Азия и Океания.

Шосейните ралита се провеждат по отворени за движение пътища, като те са на любителски начала и не са за време, а по-скоро за издръжливост и за ориентация.  

Още по темата:
  • Състезания с камиони Състезания с камиони
  • Спидуей Спидуей
  • Състезание по теглене с трактори Състезание по теглене с трактори
  • Драг състезания Драг състезания
5.0/5 1 оценка

Продукти свързани със СТАТИЯТА

СМОБИ АВТОСИМУЛАТОР V8 7600370206
149.00лв.

СМОБИ АВТОСИМУЛАТОР V8 7600370206

Безплатна доставка за България!

Коментари към Рали

От сайта От форума
Напиши коментар 0 коментара
  1. www.framar.bg 
    на 11 December 2019 в 05:12
    Коментирайте "Рали"

СТАТИЯТА е свързана към

  • Спортна енциклопедия
  • Видове спорт
  • Моторен спорт
  • Състезателна стрелба с лък
  • Носене на съпруги
  • Състезания с инвалидни колички
  • Как да заредите с въглехидрати преди състезание за издръжливост
  • Спидуей
  • Конни надбягвания
  • Надбягвания с кучешки впрягове Идитарод
  • Триатлон Ironman
  • Жените в бодибилдинга – полезни съвети за добро представяне на състезание
  • Планинско изкачване Пайкс Пийк – състезанието към облаците

ЗДРАВЕН ФОРУМ ПО ТЕМАТА

Ловът спорт ли е или насилие?

преди 112 дни, 18 часа и 50 мин.

Как да стопя паласките - диета, спорт, козметика - кое ще помогне?

преди 237 дни, 18 часа и 42 мин.
Всички

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Днес е световен ден на човешките права. Спазват ли се те в България?

преди 13 часа и 7 мин.

Бюджет за коледни подаръци - колко смятате да похарчите тази година?

преди 17 часа и 43 мин.

Раздразнена кожа около стома

преди 1 дни, 12 часа и 39 мин.

Успяхте ли да спрете цигарите и алкохола по време на бременността?

преди 1 дни, 16 часа и 3 мин.
Всички

АНКЕТА

Успяхте ли да се ваксинирате през есента на 2019 година?

Виж резултатите

Фрамар ООД ще доставя до вашата електронна поща актуални оферти и новости!

Можете да промените решението си по всяко време, като кликнете върху връзката за прекратяване на абонамента в долния колонтитул на всеки имейл, който получавате от нас, или като се свържете с нас на buletin@framar.bg. Ние обработваме Вашата информация с уважение. За повече информация относно практиките ни за поверителност, моля, посетете нашия уебсайт. С абонирането за известия по-долу сте съгласни, че може да обработим информацията ви в съответствие с тези условия.

We use Mailchimp as our marketing platform. By clicking below to subscribe, you acknowledge that your information will be transferred to Mailchimp for processing. Learn more about Mailchimp's privacy practices here.

При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
  • Общи условия
  • Често задавани въпроси
БДА
© 2007 - 2019 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на уеб сайт от Valival
„Бисквитките“ ни помагат да предоставяме услугите си. С използването на услугите ни приемате, че можем да използваме „бисквитки“.Научете повечеРазбрах