Начало Спорт Влез във форма Упражнения Кардио Сайклинг

Сайклинг

Сайклинг - изображение

Сайклингът наскоро започна да се превръща в едно от най-предпочитаните групови тренировки във фитнес залите, тъй като за кратък период той може да помогне за намаляване на теглото за много кратък период, като по своята същност той представлява каране на стационарно колело (велоергометър).

Какво точно означава сайклинг? Това е поредният термин от английски, който започва да се налага още през 90-те години, като за пръв път е употребен от американският колоездач Джон Голдбърг. Той започва да използва стационарен велосипед в дома си, когато не може да тренира навън и създава цялостна програма, която включва също така хранене и начини за избягване на стреса. Нарича я сайклинг, което буквално се превежда като колоездене.

Сайклингът е много интензивна кардио тренировка, която много бързо топи излишните мазнини и в същото време подобрява значително мускулния тонус.

Как се провежда тренировката по сайклинг?

Прави впечатление, че обичайното каране на велосипед значително се отличава от тренировката на велоергометър. Най-малкото, тук се използва не обикновен велосипед, а стационарен, като не изключваме и различията в мястото на провеждането на двете тренировки, едната от които е на открито, а другата на закрито. При сайклингът се залага много на груповото изпълнение, като целта е да се мотивират всички участници за по-добри резултати. Велоергометрите имат различни степени на трудност, с което може да се имитира каране по планински склонове, по междуградски пътища, по черни пътища, неравен терен и така нататък. Тренировката е с много динамичен ритъм, който се задава от инструктора, а също и от ритъма на музикалния съпровод. Всяка сесия продължава от 45 до 60 минути, като постоянно се променя интензивността, като фокусът пада върху тренировка за сила, за скорост и за издръжливост. Ето защо, сайклинг не е просто въртене на педалите, а по-скоро една завладяваща и много ефективна тенденция във фитнеса, която помага да се постигне мечтаната фигура и подобряване на настроението.

Защо да изберете сайклинг като метод на тренировка?

Ако сте решили да отслабнете бързо, то не се колебайте, а заложете на сайклинга, тъй като само за една тренировка вие губите най-малко 600 калории. Обикновено се смята, че като цяло колоезденето гори мазнините само в хълбоците и бедрата, но това е едно погрешно схващане. Всъщност, сайклингът включва множество мускулни групи, включително прасци, бедра, седалище, корем, а дори и ръце и гръб.

Тъй като колоезденето във фитнеса е кардио упражнение, то засилва процесите на работа на сърдечно-съдовата система, като по този начин се увеличава общата издръжливост и сила, а като страничен ефект се подобрява обмяната на веществата.

Сайклинг е много подходящ за хора, които имат проблеми и изпитват дискомфорт в гърба и кръста, по време на тренировка. Тази специална физическа подготовка няма много високи изисквания и може да се използва и от хора с нарушена двигателна координация.

Ако искате да се освободите от стреса с използване на интензивно натоварване, то сайклингът е точно това, от което имате нужда.

Въпреки всички ползи от колоезденето във фитнеса, то не е подходящо за всички и трябва да се избягва от хората с:

  • Сърдечно-съдова недостатъчност

  • Астма

  • Тахикардия

  • Ангина пекторис

  • Подуване и тромбофлебит

  • Рак

  • Диабет

  • Заболявания свързани с глезените, кръста и коленете

  • Различни травматични наранявания

По време на тренировките, внимателно наблюдавайте вашето състояние и ако започнете да усещате гадене, виене на свят, болки в сърдечната област, задух или затруднено дишане, то е необходимо веднага да спрете.

Преди да отидете на фитнес и знаете, че имате някакви здравословни проблеми, отидете на лекар и направете консултация, за да разберете дали сайклинга не е противопоказен за състоянието ви.

Преди да отидете във фитнес залата е добре да се снабдите с някой аксесоари, с които тренировката ви ще бъде много по-лесна и приятна:

  • Колоездачен клин с уплътнени, който ще ви предпази от силно триене в областта на интимните части

  • Обувките ви трябва да бъдат с по-твърди подметки

  • Ръкавиците за колоездене ще предотвратят подхлъзването на ръцете от кормилото, след като започне интензивното отделяне на потта от тялото ви.

  • Винаги си носете бутилка с вода, за да се предпазите от обезводняване

Време и интензивност на тренировките?

Добре е да започвате тренировката по сайклинг поне 2 часа след последното ви хранене, а след нея е препоръчително поне един час да не приемате храна.

Кога точно да се отиде в залата се избира индивидуално, тъй като времето няма значение. Все пак не забравяйте, че един час след събуждане от сън и един час преди лягане, всякакъв вид тренировки са много по-неефективни.

Добре е да се залага на сайклинг поне по 3 пъти седмично, като натоварването постепенно трябва да се увеличава, в противен случай ще се стигне до застой и резултатите няма да такива, каквито очаквате.

Най-важните моменти при сайклинг

  • Никога не пренебрегвайте загряването на мускулите преди започването на по-интензивното натоварване, тъй като в противен случай мускулите и сухожилията са поставени под риск от травми.

  • Винаги следете пулса си и внимавайте той да не превишава горната граница, която се изчислява по следния начин: 220 – вашата възраст в години.

  • Настройвайте правилно велоергометърът, за да ви бъде удобен и натоварването да бъде съобразено с вашите възможности. Ако за пръв път сте в залата, помолете инструктора да ви помогне.

  • Височината на седалката трябва да бъде на 5 сантиметра над пъпа ви, когато застанете до велоергометъра. Краката трябва да са в свито положение, когато сте върху седалката.

  • Винаги въртете педалите с предната част на стъпалото, а не само с пръстите на краката.

  • По време на сайклинг гърбът ви трябва да бъде изправен и главата да не се накланя напред.

Не забравяйте, че преди всичко тренировките трябва да ви носят радост и удоволствие. Те не трябва да ви натоварват психически и вие да отивате във фитнеса с нежелание. Следвайте тези правила и ще видите невероятните резултати от практикуването на групов сайклинг.  

Още по темата:

5.0, 3 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЗдравни съветиХранене при...СнимкиЛюбопитноЛайфстайлНовиниТестовеДиетиАнкетиОрганизацииПроизводители