Начало Спорт Влез във форма Упражнения Профилактика и здраве Упражнения при латерален епикондилит (тенис лакът)

Упражнения при латерален епикондилит (тенис лакът)

Упражнения при латерален епикондилит (тенис лакът) - изображение

Едно от най-добрите средства за пълно и бързо възстановяване от латералния епикондилит, проблем познат още като "тенис лакът", са физическите упражнения. Те са един от основните фактори в рехабилитационния процес и благодарение на тях може да се подобри двигателната функция и да се ускори оздравителния процес. Най-често с упражнения се започва, тогава когато болката започне да намалява, а самите упражнения не трябва да водят до болка и обостряне на симптомите. Ако не може да прецените дали тези упражнения са подходящи за вашето състояние направете консултация с лекар.

Повече за причините, симптомите и лечението на латералния епикондилит може да прочетете в статията: Тенис лакът

Упражнение 1

упражнение 1 тенис лакът  

  • Сложете ръката си върху маса с длан обърната нагоре
  • Съберете палеца и показалеца образувайки буквата "О"
  • Направете това последователно с всички останали пръсти
  • Повторете 20 пъти

Упражнение 2

упражнение 2 тенис лакът

  • Поставете предмишница върху бедрото, като ръката е обърната с дланта нагоре
  • Бавно завъртете ръката навътре до пълен обем на движение
  • Повторете упражнението 20 пъти

Упражнение 3

упражнение 4 тенис лакът 

  • Поставете ръката с длан върху коляното
  • Бавно обърнете ръката с дланта нагоре
  • Повторете 20 пъти

Упражнение 4

упражнение 4 тенис лакът 

  • Сложете малка топка или сгънат на топка чорап в ръката
  • Стиснете и задръжте за 5-6, след което отпуснете
  • Повторете 8-12 пъти

Упражнение 5

упражнение 5 тенис лакът 

  • Седнете така, че да можете да поставите предмишницата си върху маса, а дланта и китката да излизат от нея
  • Дланта трябва да е в позиция все едно я подавате за здрависване (полупронация)
  • Повдигнете бавно нагоре, а след това спуснете надолу
  • Повторете 8-12 пъти

Упражнение 6

упражнение 6 тенис лакът 

  • Вземете малка гиричка или бутилка с вода от 0,5л и поставете предмишницата върху масата
  • Обърнете ръката с длан нагоре и започнете бавно да я повдигате и спускате от китката
  • Направете 8-12 повторения
  • След това обърнете ръката с длан надолу и повторете упражнението от тази позиция

Упражнение 7 

упражнение 7 тенис лакът 

  • Седнете на стол и поставете лакътя върху бедрото
  • В ръката поставете малка бутилка с вода или лека гиричка
  • Започнете бавно да вдигате гиричката нагоре и да спускате до долу
  • Направете 8-12 повторения

Упражнение 8 

упражнение 8 тенис лакът 

  • Изпънете ръката си напред обърната с длан нагоре
  • С другата ръка хванете дланта и я притиснете към тялото докато усетите леко разпъване
  • Задръжте за 15-30 секунди
  • Повторете 2-4 пъти

Упражнение 9

упражнение 9 тенис лалът 

  • От същата позиция с изпъната ръка, обърнете дланта надолу
  • Притеснете дланта към тялото с другата ръка, докато усетите леко разпъване
  • Задръжте за 15-30 секунди
  • Повторете 2-4 пъти

Още по темата:

3.5, 4 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЛюбопитноСпециалистиЗдравни съветиАлтернативна медицинаСоциални грижиЗаведенияОрганизацииНовиниСнимкиЛайфстайлПсихологияКлинични пътекиНормативни актовеИсторияЛеченияАнкетиТестовеОбразование