Начало Спорт Влез във форма Йога и Пилатес Йога поза ардха бхекасана

Йога поза ардха бхекасана

Йога поза ардха бхекасана - изображение

Ардха бхекасана е йога поза, която има много ползотворно въздействие върху краката. Изпълнява се по следният начин:

  1. Легнете по корем и с помощта на лактите повдигнете горната част на торса си.

  2. Свийте дясното си коляно и издърпайте петата си към хълбока. Изправете лявата си ръка, за да повдигнете още торса си.

  3. С дясната си ръка хванете долната част на пръстите на едноименния крак и започнете да ги извивате и натискате с дланите към хълбока си с пружиниращи движения.

  4. Не прилагайте прекалено силен натиск, за да не натоварите коляното.

  5. Старайте се тялото ви да бъде възможно най-изправено и погледът ви да бъде напред.

  6. Използвайте ардха бхакасана между 30 секунди и 2 минути на единият крак и след това сменете крака, като изпълнението е огледално на описаното.

Терапевтичен фокус

Тази поза е много полезна за справяне на плоските стъпала.

Ползи от ардха бхекасана

  • При нея се разпъва цялата предна част на тялото, глезените, бедрата, слабините, корема, гърдите и дълбоките флексори на раменете.

  • Укрепват се мускулите на гърба.

  • Подобрява позата на тялото.

  • Стимулира органите на корема.

  • В традиционните йога текстове се казва, че тази поза увеличава топлината на тялото, унищожава редица болести и събужда Кундалини.

Противопоказания и предупреждения

Ардха бхекасана не бива да се прави при:

  • Високо или ниско кръвно налягане

  • Мигрена

  • Безсъние

  • Наранявания в долната част на гърба, във врата или в раменете.

Още по темата:

5.0, 2 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЛайфстайлЛюбопитноПсихологияСнимкиЗдравни съветиСпорт и туризъмАлтернативна медицинаИнтервютаЗаведенияНовиниЛечения