Начало Спорт Влез във форма Йога и Пилатес Йога поза Випарита Карани

Йога поза Випарита Карани

Йога поза Випарита Карани - изображение

Името на йога поза Випарита Карани означава „вдигнати върху стената крака“. Тя е пасивна поза и за да я изпълните ви е нужно навито одеяло или кръгла възглавница, което да подложите под кръста си, когато вдигнете краката си на стената.

Преди да започнете изпълнението, определете две неща за подкрепата – височината и разстоянието до стената. Ако имате чувството, че ставите ви са по-схванати и мускулите ви болят, тогава подложката трябва да бъде по-ниска и да е по-отдалечена от стената. Няма правило за определяне на разстоянието, тъй като това е строго индивидуално, затова експериментирайте, докато намерите точното за вас.

Започнете с поставянето на възглавницата (навитите одеяла) на 5-6 сантиметра от стената. Легнете странично на пода, издишайте и с леко и плавно движение качете краката си на стената, а гърба и главата ви остават на пода. Опитайте да приближите долната част на бедрата си по-близо до стената, като същевременно приближавате и подложката.

Повдигайте и отпускайте главата си, но не притискайте брадичката си в гръдната кост. Ако чувствате шийните си прешлени много напрегнати когато сте отпуснали глава на пода, можете да поставите навита кърпа под врата си. Ръцете дръжте разтворени, с длани обърнати към тавана.

Останете в йога поза Випарита Карани между 5 и 15 минути. При излизането от нея, плъзнете тялото си по пода и се обърнете странично, за да свалите краката си. Можете също така да свиете краката си и да се изтласкате от стената, след което застанете странично на пода. Вдишайте няколко пъти, след което с издишване седнете на пода.

Анатомичен фокус на йога позата

  • Крака

  • Корем

  • Гърди

  • Врат

Терапевтични приложения

В древността се е смятало, че Випарита Карани е имала способността да „унищожи“ старостта и смъртта, дори в някой от свитъците се казва, че ако 6 месеца правите позата редовно, то сивите коси и бръчките изчезват. Разбира се, това са само легенди, но е факт, че се получава силни подобрения на състоянието при:

  • Леки депресии

  • Главоболие

  • Безпокойство

  • Артрит

  • Хипертония и хипотония

  • Мигрена

  • Болести на дихателната система

  • Болести на пикочните пътища

  • Менопауза

  • Предменструален синдром

  • Разширени вени

Ползи от йога поза Випарита Карани

  • Облекчава умората и тежестта в краката

  • Нежно разтяга краката, торса и задната част на врата

  • Облекчава леките болки в гърба

  • Успокоява ума

Предупреждения и противопоказания

Позата трябва да се избягва ако имате проблеми с очите, например при глаукома. Бъдете внимателни с нея, ако страдате от травми на врата и гърба, а ако краката ви започнат да се схващат когато са изпънати, свийте ги и поставете ходилата си на стената. 

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЛайфстайлЛюбопитноПсихологияСнимкиЗдравни съветиСпорт и туризъмАлтернативна медицинаИнтервютаЗаведенияНовиниЛечения