Начало Спорт Влез във форма Йога и Пилатес Йога упражнения, които могат да са от помощ при шум в ушите

Йога упражнения, които могат да са от помощ при шум в ушите

Йога упражнения, които могат да са от помощ при шум в ушите - изображение

Следващите йога упражнения са насочени към един много неприятен и труден за лечение проблем, от който страдат много хора — шум в ушите. Наричан в медицината тинитус, това състояние в повечето случаи не е знак за конкретно заболяване, а просто неприятно усещане, което може да има връзка с много и различни нарушения в организма. Така в голяма част от случаите шумът в ушите може да е резултат на преумора, стрес, нарушения в кръвообращението или неврологичен проблем, а на лекарите е трудно да открият точната причината. Тук идва на помощ алтернативната медицина и различни холистични практики като йога, които могат да помогнат. Така със своето комплексното действие върху тялото, йога може да бъде от голяма помощ за премахване на най-честите причини за проблема.

Какво представлява тинитусът?

Шумът в ушитеможе да включва съскане, звънене, щракане, пищене, бръмчене и др. Важно е да се отбележи, че човек чува някой от тези звуци, без той да съществува реално. Това фантомно звучене често е резултат на увреждане или неправилна работа на нервните клетки във вътрешното ухо, които подават сигнали за такъв звук към мозъка.

При някои хора шумът в ушитесе появява само временно и за кратко, например след излагане на силна музика, шум или взрив. При други обаче той е хроничен, често звук с висока честота, който те чуват постоянно в едното или двете уши с години.

Това влошава качеството на живото на хората страдащи от шум в ушите, като намалява концентрацията им и често е свързано с проблеми със съня, раздразнителност, тревожност и депресия.

Често шумът в ушите е свързан с:

  • Стрес
  • Проблеми с шийния гръбнак
  • Нарушения на ставите на челюстта
  • Намалена кръвна циркулация към мозъка
  • Натрупване на ушна кал
  • Високи нива на холестерол в кръвта
  • Сърдечни заболявания
  • Инфекция в ухото, носа или гърлото
  • Костни деформации в ухото
  • Алергии

Как йога помага за намаляване на шума в ушите?

Поради своето комплексно действие, йога може да противодейства на почти всички причини, споменати по-горе. Чрез асаните се помага да се подобри кръвообращението на тялото и да се намали стреса и напрежението. Йога стимулира вътрешните органи, премахва токсините от тялото и го предпазва от инфекции и алергии, тъй като подобрява имунитета. Също така практиките помагат за понижаване на холестерола, поддържане на добра форма и здраве, което помага при проблеми със сърдечно-съдовата система. Освен това, йога помага за отпускане на мускулите в областта на главата и шията, които ако са стегнати могат да доведат до притискане на нервни структури и обостряне на проблема.

Йога пози при шум в ушите

Триъгълник (Trikonasana)

Чрез навеждането настрани, тази поза спомага за бързо насочване на свежа кръв към главата. По време на изпълнението мускулите в областта на шията и главата се отпускат и е възможно да почувствате леко изпукване в ушите. В някои случаи това намалява или напълно спира звъненето в ушите.

Поза триъгълник

  • Застанете прави с разкрачени крака на около метър един от друг.
  • Повдигнете ръцете си настрани така, че да застанат успоредно на пода, като дланите ви са насочени надолу.
  • Завъртете левия си крак под ъгъл от 45 градуса, а десният - под ъгъл 90 градуса.
  • В тази позиция вашите пети трябва бъдат в една линия.
  • Обърнете тялото си надясно, издължете горната част на тялото и се наведете към пода.
  • Докоснете десния крак с дясната ръка, а лявата повдигнете вертикално нагоре.
  • Погледнете към лявата си ръка.
  • Задръжте за няколко вдишвания и издишвания и отпуснете.
  • Повторете на другата страна.

Наклон напред от изправено положение

Това е друга асана, която с помощта на гравитацията подобрява притока на кръв към главата. Освен това се отбременява гръбначния стълб, а артериите отговарящи за кръвоснабдяването на мозъка се освобождават.В резултат на това, почти мигновено, човек започва да се чувства освежен и тонизиран.

Навеждане напред от стоеж

  • Застанете прави със събрани крака и ръце върху бедрата.
  • Вдишайте, след което, докато издишвате, се наведете напред от кръста.
  • С пръстите на ръцете докоснете ходилата, а ако гъвкавостта ви позволява хванете глезените.
  • Краката трябва да са успоредни един на друг, а коленете изпънати.
  • Отпуснете максимално горната част на тялото.
  • Задръжте за няколко секунди и след това се върнете бавно до изходно положение.

Куче гледащо надолу (Adho Mukha Svanasana)

Тази асана разтяга мускулите на гърба и задната част на бедрата, като така подобрява циркулацията на кръвта в цялото тялото. В резултат на това органите в главата (уши, нос и гърло) се снабдяват по-добре с кислород, което влияе положително на функцията им. В дългосрочен план тази поза помага за намаляване на холестерола и изчиства токсините от тялото.

Поза куче гледащо надолу

  • Застанете на колене и длани върху постелката (на четири крака)
  • Повдигнете коленете си от земята и ги изпънете, опитвайки се да стъпите с цяло ходило на пода.
  • Ако ъгълът е прекалено малък, можете да направите две крачки назад, а ръцете да преместете леко напред.
  • При правилно изпълнение тялото ви трябва да образува обърнато латинско "V"
  • Отпуснете главата свободно надолу и задържите позата за няколко секунди.

Камила (Ustrasana)

Тази асана действа изключително добре на чакрата на гърлото и сърдечната чакра. Чрез редовното и практикуване всички блокажи в тези чакри отстраняват. Тъй като тези чакри имат са свързани със слуховата функция, повлияването им чрез йога може да има положителен ефект върху тинитуса. Освен това тази асана увеличава кръвообращението в главата и шията.

Поза камила

  • Седнете във Ваджрасана (върху сгънати назад подбедрици).
  • Повдигнете се на колене, така че бедрата ви да застанат перпендикулярно на подбедриците.
  • Отворете гръдния кош издължете гърба и го извийте назад.
  • Хванете с ръце петите си, а ако не можете просто ги оставете на кръста и извийте гърба назад.
  • Внимателно отпуснете глава назад.
  • Задръжте позата за няколко дълги и дълбоки вдишвания.

Кравешко лице (Gomukhasana)

Тази асана отпуска цялото тяло, и подобрява кръвообращението. Практикувана редовно помага за намаляване на холестерола и допринася за цялостното ревитализиране. Оставането в тази поза също влияе върху чакрата на гърлото и положително на функцията на слуха. Освен това помага за намаляване на стреса и тревожността.

Йога поза кравешко лице

  • Седнете в Дандасана (с крака изпънати напред).
  • Сгънете левия крак в коляното, прехвърлете го над десния и сложете петата си до дясното бедро.
  • Направете същото с левия крак, като поставите лявата си пета до дясното бедро
  • Изправете гърба и издължете гръбнака.
  • Вдигнете дясната си ръка нагоре, сгънете я лакътя и сложете зад гърба.
  • Направете същото с лявата, но отстрани, след което хванете двете ръце зад гърба.
  • Погледни напред и задръжте позата за няколко вдишвания и издишвания.
  • Върнете се до изходно положение и повторете за другата страна.

Кобра (Bhujangasana)

Тази поза влияе върху зоните на гърдите и гърлото, като така помага за отстраняване на токсините и енергийните блокажи в тях. Увеличава потока на чиста богата на кислород кръв и подобрява концентрацията.

Йога поза Кобра

  • Легнете по корем на постелката с крака изпънати назад.
  • Ръцете сгънете в лакти, така че дланите ви да са под раменете върху постелката.
  • Избутайте се нагоре разгъвайки ръцете в лакти, докато изправите горната част на тялото.
  • Вдишайте дълбоко и издишайте силно.

Поз с повдигнати нагоре крака (Uttanpadasana)

Това е една изключително релаксираща поза, която подобрява кръвообращението и снабдяването на тъканите с кислород. Освен че активно се бори със стреса, тя повлиява положително и работата на чакрата на гърлото.

Йога поза Полусвещ

  • Легнете на постелката по гръб с ръце до тялото и длани надолу.
  • Бавно повдигнете краката си с изпънати колене, използвайки ръцете си за опора.
  • Вдигнете краката до вертикално положение.
  • Може да направите позата и на стена, като просто повдигнете крака нагоре по нея.
  • Ръцете поствате отстрани до тялото.
  • След като заемете удобна позиция, затворете очи и дишайте спокойно.
  • Останете в позата за няколко минути.

Още по темата:

5.0, 2 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноЗдравни съветиСпорт и туризъмСнимкиЛайфстайлСпортАлтернативна медицинаПсихологияИнтервютаЗаведенияНовиниЛечения