Начало Спорт Влез във форма Тренировъчни съвети Най-лесният начин за изчисляване на чистата мускулна маса в тялото

Най-лесният начин за изчисляване на чистата мускулна маса в тялото

Най-лесният начин за изчисляване на чистата мускулна маса в тялото - изображение

Това е един от най-лесните методи за изчисляване на чистата мускулна маса в тялото, като той се базира на дебелината кожните гънки и на обиколките на някои от частите на тялото. Формулата ще бъде много полезна за всички трениращи, които търсят начин да разберат дали покачват мускулна маса и колко е тя като количество. Съществуват и други методи за изчисление, но за тях е необходима много по-сложна апаратура, докато за това изчисляване можете да използвате шивашки метър, маркер, калкулатор и шублер (ако не разполагате със специалния уред за измерване на дебелината на кожните гънки).

Формулата за изчисляването на мускулната маса изисква 6 измервания по тялото. Височината и обиколките се измерват в сантиметри, докато дебелината на кожните гънки (при стискане на кожата между пръстите и измерването с уреда или с шублер) е в милиметри. Измерванията са следните:

  • Ръст
  • Обиколка на средната част на бедрото
  • Обиколка на прасеца
  • Обиколка на предмишницата
  • Гънка на кожата в средната част на бедрото
  • Гънка на кожата при прасеца

Измерванията на обиколките включва и подкожната мастна тъкан, като с мерките на кожните гънки се прави корекцията, с която се избягва неточността в изчисляване на мускулната маса.

Формули за изчисляване на показателите

Съкращенията във формулата са следните:

Н – ръст в сантиметри

FG – обиколка на предмишницата

CG – обиколка на прасците

TG – обиколка на средната част на бедрата

CCG – коригирана обиколка на прасците

CTG – коригирана обиколка на средната част на бедрото

п – корекция на мастната тъкан

CTG=TG-п (дебелината на кожната гънка в средната част на бедрата : 10)

CCG = CG – п (дебелина на кожната гънка на прасеца : 10)                        

Мускулна маса в грамове = Н (0,0553CTG2+0,0987FG2+0,0331CCG2) – 2445

Формулата е предназначена за културисти и атлети, които искат да следят промените в мускулната си маса породени от силовите и кардио тренировките.

Предимствата на това изчисление на мускулната маса е, че не са ви необходими сложни апарати или оборудване, които са скъпи и трудни за намиране. 

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЛюбопитноНовиниСнимкиИсторияЛайфстайлПсихологияЗдравни съветиНормативни актовеЛеченияКлинични пътекиДиети