Начало Спорт Влез във форма Спорт в свободното време Ползите от използването на фитнес топки вместо столове

Ползите от използването на фитнес топки вместо столове

Ползите от използването на фитнес топки вместо столове - изображение

Чудите се какво е общото между училищата, офисите и домашните работни места? Истината е, че на всяко едно от тези места се налага да седите на стол.

От няколко години започва да се налага една нова тенденция, а именно използването на фитнес топка. Този тренировъчен уред е познат на всеки посещавал поне веднъж фитнес зала. Расте броят на хората, които откриват полезността на тази топка и положителните ефекти, до които тя води. Според множество проучвания, най-добре е тя да бъде поставена върху специална подложка, която не и позволява да се търкаля.

Защо се засилва интересът към седенето върху фитнес топката?

Когато се седи върху фитнес топката, тялото постоянно прави малки корекции с балансиращите мускули, включително коремните, тези в долната част на гърба, седалищните и мускулите на краката. Именно затова и този метод се нарича „активно седене“. Трябва да се има в предвид, че фитнес топката НЕ помага за постигането на правилна стойка при седенето, но ако се стараете да държите гърба си изправен и корема стегнат, то не след дълго това ще се превърне в рефлекс и ще допринесе за по-силна зона на талията, по-добра динамична гъвкавост и по-правилно кръвообращение.

Да се заменят ли столовете с фитнес топки?

За да се вземе това решение, трябва да се прегледат всички плюсове и минуси. За целта в няколко училища се прави изследване.

  1. На учениците се предлага да седят върху стол и върху фитнес топка.

  2. Времето за седене върху топката прогресивно се увеличава, като през първия ден то е половин час. Прави се оценка как всеки един от участниците е реагирал на иновацията.

  3. Постоянно се наблюдава позата на учениците и им се дават насоки, как да я подобрят.

  4. Така, постепенно самото седене с правилна поза става автоматично и не се мисли за него, като за нещо сложно и непостижимо.

  5. За всеки от учениците, топката е толкова напомпана, че когато седнат върху нея, бедрата им да остават успоредни на пода или малко по-нагоре (бедрата са или на нивото или малко по-високо от коленете). Най-важното е, че размера на топката е съобразен с височината на бюрото / чина.

  6. По време на междучасията са правени раздвижващи упражнения.

По този начин се помага да се избегне умората, която е причинена от лошите навици за седене в неправилна поза, независимо дали става въпрос за използване на стол или на фитнес топка.

 

Упражненията, използвани от учениците включват:

  • Леко „дриблиране“ докато се седи върху топката

  • Седене с повдигане на единия и на другия крак и изпъването им напред

  • Хващане с две ръце за чина и леко повдигане на двата крака от земята. Така се прави тренировка за баланс

  • Планк с поставяне на лакти върху топката, за подобряване силата на долната част на гърба и на коремната област

Подмяната на столовете с фитнес топки на работните места и в училищата позволява да се интегрират тренировъчните програми и фитнес елементи в ежедневната дейност.

10 ползи от използването на фитнес топки вместо столове

  1. Насърчаване на правилно извиване на гръбначния стълб. Тъй като фитнес топката не е стабилна, тялото постоянно реагира на промените в търсене на оптималния баланс. Перфектната позиция на гръбнака е тази, при която тялото постоянно се опитва да се балансира, така че това автоматично означава, че топката води до подобряване на начина на седене.

  2. Фитнес топката ви кара постоянно да се местите, като по този начин се намаляват вредите от продължителното седене в една и съща поза.

  3. Фитнесът ви е на една ръка разстояние. Можете да правите стречинг и леки тренировки по всяко време, без да напускате работното си място.

  4. Подобряване на баланса. Седенето на нестабилна повърхност през целия ден ще увеличи вашата координация и мускулни реакции.

  5. Използването на мускулите в зоната на талията през цялото време ще помогне за развитието им, ще ги направи по-изчистени и силни. Също така ще се предпазите и от болки в кръста.

  6. Подобряване на кръвообращението. Използването на фитнес топка запазва притока на кръв до всички части на тялото през целия ден. Статичните и неизменящи се пози водят до получаване на точки на натиск, потискат преминаването на кръвта през тях и това води до дискомфорт и до получаване на разширени вени с времето.

  7. Чувствате се по-енергични. Доказано е, че оставането в едно и също положение за дълго време прави хората по-уморени. Постоянната нужда от балансиране при седенето върху фитнес топка стимулира нервната система и така си осигурявате повече енергия през деня.

  8. Изгаряте много повече калории през деня. Повече движения означава повече изразходвани калории. Когато комбинирате седенето върху фитнес топка с тренировъчната ви програма, ще видите че след време ползите за вас ще бъдат удвоени, в сравнение със седене върху стол + тренировки.

  9. Цената на фитнес топките е доста по-достъпна в сравнение с хубавите ергономични офис столове.

  10. Седенето върху топката е много по-забавно от седенето върху стол.   

Още по темата:

3.7, 3 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЛайфстайлЛюбопитноЗдравни съветиСнимкиРецептиОрганизацииНовиниХранене при...Спорт и туризъмАнкетиОбразованиеВидеоПроизводителиПсихологияНормативни актовеАлт. медицинаФизиологияСоциални грижиТестовеЗаведенияИнтервютаЛеченияОткритияИсторияКлинични пътекиБотаника