Начало Спорт Влез във форма Профилактични и лечебни упражнения Сутрешна гимнастика за деца с цел профилактика на гръбначни изкривявания

Сутрешна гимнастика за деца с цел профилактика на гръбначни изкривявания

Сутрешна гимнастика за деца с цел профилактика на гръбначни изкривявания - изображение

Едно от най-важните неща за профилактиката на гръбначните изкривявания при децата са правилния двигателен режим и избягването на лошите пози. За да растат децата здрави и без изкривявания, специалистите препоръчват да се отделят поне по 5-10 минути дневно за общоразвиващи упражнения. В периода на подрастване е полезно детето да се научи всяка сутрин след ставане да прави кратка гимнастика с цел тонизиране на мускулатурата и подобряване на подвижността на гръбначния стълб.

В ученическият период е важно родителите да не насилват нещата, а да накарат детето само да прояви инициатива за упражненията. Трябва да знаете, че ако родителите също правят сутрешна гимнастика или спортуват, децата много по-лесно биха се мотивирали да правят упражнения.

Предложените упражнения са изключително лесни и всяко дете може да ги научи без проблем. Правят се веднага след ставане и не отнемат не повече от 10 минути.

  • Веднага след събуждане е добре детето да полежи още 1-2 минути с възглавничка или кърпа под коленете.
  • След това бавно да се седне и да спусне краката на пода.
  • Едва тогава може да стане и да премине към упражненията

упражнения за деца - ставане от леглото

Упражнение 1

сутрешна гимнастика за деца - повдигане на ръце

  • Изходно положение: Изправен стоеж
  • Движение: Детето вдига ръце максимално нагоре, вдишва, изтегля гръбнака и застава на пръсти. След това, издишвайки спуска ръцете и се връща до изходно положение.
  • Дозировка: 5 повторения

Упражнение 2

сутрешна гимнастика за деца - накланяне на глава напред

  • Изходно положение: Изправен стоеж.
  • Движение: Детето накланя глава бавно напред, докато брадичката не допре гърдите. След това спуска главата назад, докато погледът се насочи към тавана.
  • Дозировка: Всеки наклон се повтаря 3 пъти в бавен темп.

Упражнение 3

сутрешна гимнастика за деца - накланяне на глава настрани

  • Изходно положение: Изправен стоеж.
  • Движение: Детето накланя глава бавно надясно, докато ухото се доближи до рамото. След това прави същото наляво.
  • Дозировка: Всеки наклон се повтаря 3 пъти в бавен темп.

Упражнение 4

сутрешна гимнастика за деца - кръгчета с рамене

  • Изходно положение: Изправен стоеж с ръце успоредни на тялото
  • Движение: Детето прави кръгчета с раменете в посока назад, след това прави същото напред.
  • Дозировка: Правят се по 5 кръга напред и 5 назад.

Упражнение 5

сутрешна гимнастика за деца - изпъване на ръцете наад

  • Изходно положение: Стоеж с ръце повдигнати встрани.
  • Движение: Детето изпъва ръце назад (вдишвайки) и връща до изходно положение (издишвайки).
  • Дозировка: Правят се 5 повторения.

Упражнение 6

сутрешна гимнастика за деца - наклони встрани

  • Изходно положение: Стоеж с леко раздалечени ходила.
  • Движение: Детето накланя тялото в едната посока, а след това и в другата.
  • Дозировка: Към всяка страна наклонът се прави 3 пъти.

Упражнение 7

сутрешна гимнастика за деца - наклони напред

  • Изходно положение: Като в предходното упражнение
  • Движение: Детето накланя тялото напред, като се мъчи да достигне пода с пръсти. Коленете при наклона трябва да са изпънати.
  • Дозировка: Правят се 5 повторения.

Упражнение 8

сутрешна гимнастика за деца - наклони назад

  • Изходно положение: Стоеж с леко раздалечени ходила.
  • Движение: Детето изпъва тялото назад, без да сгъва коленете.
  • Дозировка: 3 повторения.

Упражнение 9

сутрешна гимнастика за деца - клекове

  • Изходно положение: Стоеж с ръце изпънати напред.
  • Движение: Детето кляка до долу и се връща до изходно положение. Клякането трябва да е вертикално надолу, без да има залитания напред и назад.
  • Дозировка: 3 пъти.

Упражнение 10

сутрешна гимнастика за деца - наклон напред от седеж

  • Изходно положение: Седеж на пода с изпънати крака.
  • Движение: Детето сгъва тялото напред и се мъчи да докосне пръстите на краката с ръце. Ако успее задържа в това положение за няколко секунди.
  • Дозировка: 3 пъти.

Още по темата:

4.5, 2 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортНовиниЛюбопитноЗдравни съветиИсторияЛайфстайлЛеченияСнимкиХранене при...Медицински изследванияАлтернативна медицинаКлинични пътекиИнтервютаЗаведенияПсихологияАнкетиТестовеСпециалистиРецептиОбразованиеСоциални грижиНормативни актовеОрганизацииБотаника