Начало Спорт Влез във форма Профилактични и лечебни упражнения Упражнения за укрепване на ахилесовото сухожилие

Упражнения за укрепване на ахилесовото сухожилие

Упражнения за укрепване на ахилесовото сухожилие - изображение

Макар и най-голямото в човешкото тялото, ахилесовото сухожилие е едно от най-податливите на травми, поради което е важно да се практикуват упражнения за укрепването му. Това може в значителна степен да помогне за подобряване на неговата здравина и еластичност и така да ни предпази от увреждането му. Най-често първите признаци на увреда не се забелязват и са свързани с лека болка в областта на петата. Ако не се вземат адекватни мерки за лечение, постепенно симптомите се задълбочават и стига до възпаление на сухожилието познато като тендинит на ахилесовото сухожилие. Възникнало веднъж това заболяване е трудно лечимо, а за пълното възстановяване на ахилесовото сухожилие са нужни месеци рехабилитация.

УПРАЖНЕНИЯ ЗА ПОВИШАВАНЕ НА ЗДРАВИНАТА И ЕЛАСТИЧНОСТТА НА АХИЛЕСОВОТО СУХОЖИЛИЕ

Упражнение 1

 

  • Застанете на края на степ платформа стъпили върху пети
  • Вдигнете лявата ръка напред, а дясната сложете на кръста - това ще ви помогне да запазите равновесие
  • Бавно клекнете с изпъната напред ръка и се върнете до горе
  • Направете 2 серии по 12 повторения, като за втората серия смените ръцете

Упражнение 2

 

  • Стъпете с левия крак на ръба на степ платформата, само върху пръсти
  • Повдигнете се бавно на левия крак на пръсти
  • Спуснете бавно максимално до долу
  • Сменете краката
  • Направете 15 повторения за всеки крак

Упражнение 3

 

  • Застанете с лице към стена на разстояние една крачка
  • Поставете десния крак на стената и бавно, така че да усещате леко разпъване на ахилесовото сухожилие
  • Задръжте в това положение 30-60 секунди
  • Повторете по 2 пъти за всеки крак

Упражнение 4

 

  • Застанете с лице към стената, изпънете единия крак назад, а с ръце се опрете на стената
  • Леко приклекнете и се приближете към стената докато усетите разтягане в областта на ахилесовото сухожилие
  • Задръжте за 30 секунди в позиция на стречинг
  • Повторете по 2 пъти за всеки крак

ПРЕПОРЪКИ ЗА ПРОФИЛАКТИКА НА ТРАВМИ НА АХИЛЕСОВОТО СУХОЖИЛИЕ

  • Не увеличавайте обема, продължителността и честотата на тренировките с повече от 5% на седмица
  • При тренировка използвайте подходящи спортни обувки и ако е нужно ортопедични стелки
  • Не пропускайте загрявката преди тренировка
  • Винаги правете стречинг упражнения след тренировка
  • При поява на болка или оток в областта на ахилесовото сухожилие се консултирайте с лекар
  • Не тренирайте с болка в ахилесовото сухожилие

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЛюбопитноЗдравни съветиЛеченияЛайфстайлХранене при...ПсихологияСнимкиАлтернативна медицинаАнкетиТестовеСпециалистиИнтервютаМедицински изследванияНовиниКлинични пътекиОрганизацииИсторияНормативни актовеБотаника