Начало Спорт Влез във форма Профилактични и лечебни упражнения Упражнения при тендинит на бицепса

Упражнения при тендинит на бицепса

Упражнения при тендинит на бицепса - изображение

В тази статия са подбрани няколко типични рехабилитационни упражнения при тендинит на бицепса, които имат за цел да ускорят възстановяването и могат да се ползват в домашни условия. Самото възпаление на сухожилието на бицепса е често срещан проблем, който засяга най-често спортистите, но може да се срещне и при не спортуващи хора натоварващи ръцете си. Обикновено с упражненията се започва по преценка на лекуващия лекар, когато болката и възпалението намалеят и в началото се правят под контрола на кинезитерапевт.

Упражнение 1 - Стречинг за бицепса

  • Застанете прави странично до стена.
  • Поставете засегната ръката си на нея на нивото на таза.
  • Бавно завъртете дланта, така че пръстите Ви да се обърнат надолу към пода
  • За да засилите разпъването на бицепса може да наклоните главата в противоположната на ръката посока.
  • Задръжте за 15-30 секунди.
  • Повторете упражнението 2-4 пъти.

Упражнение 2 - Супинация срещу съпротивление

Забележка: За следващите упражнени ще Ви е нужна терабанд лента, ластик или еластично въже.

  • Седнете на стол и поставете засегната си ръка върху бедрото, така че китката и дланта Ви да излизат пред коляното.
  • Настъпете единия крак на еластичната лента с крак, а другия хванете с ръка.
  • Държейки китката изправена, завъртете  предмишницата навън, така че дланта ви да се обърне нагоре.
  • Задръжте за 2 секунди, след което се върнете до изходно положение.
  • Останете в него за 5 секунди и повторете 8-12 пъти.

Упражнение 3

  • Застанете прави, настъпете единия край на еластичната лента с крак, а другия хванете със засегнатата ръка.
  • Без да движите тялото, сгънете ръката в лакътя и придвижете предмишницата нагоре.
  • Движението трябва да бъде само от лакътя, без да се включва рамото.
  • Задръжте за 2 секунди и се върнете до изходно положение
  • Починете за 5 секунди и направете 8-12 повторения.

Упражнени 4

Забележка: За това упражнение трябва да направите примка в единия край на ластичната лента и да я закачите за стабилна опора, като мебел. Лентата трябва да е закачена на нивото на гърдите.

  • Хванете с лентата със засегната ръка и изпънете добре, така че ръката Ви да е успоредна на пода.
  • Бавно свийте ръката в лакътя до 90 градуса и задръжте за 2 секунди.
  • Отпуснете ръката и се върнете до изходна позиция
  • Направете пауза 5 секунди и повторете 8-12 пъти.

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЛюбопитноСпециалистиЛеченияХранене при...Алтернативна медицинаЗаведенияНовиниСоциални грижиОрганизацииНормативни актовеКлинични пътекиИсторияЛайфстайлЗдравни съветиСнимкиПсихологияАнкетиОбразованиеТестове