Начало Спорт Влез във форма Йога и Пилатес 10 йога пози, които помагат при храносмилателни проблеми

10 йога пози, които помагат при храносмилателни проблеми

10 йога пози, които помагат при храносмилателни проблеми - изображение

Част от аюрведичния подход за справянето с хроничните храносмилателни проблеми като подуване, гастрит, колит, нервен стомах, раздразнено дебело черво, запек, лениви черва и други, са йога упражненията. Те заедно с правилното хранене и използването на подходящи билки се използват от хилядолетия за облекчаване на болката, подуването на корема, спазмите, забавената перисталтика, стомашното разстройство и други симптоми, свързани с тях.

Йога упражненията помагат като от една страна регулира работата на храносмилателните органи, а от друга намаляват стреса, който един от важните предразполагащи фактори за появата на много от стомашно-чревните заболявания. Именно поради тази причина клиники от цял свят препоръчват йога като част от терапията на стомашно-чревните проблеми.

За разлика от други подходи, включващи лекарства, йога няма странични ефекти и може да се използва неограничено. Освен това, чрез нея се приучаваме на правилен начин на живот и здравословното хранене, което е ключов момент за лечението на всички заболявания на храносмилателната система.

Така тези йога упражнения могат да се използват както като профилактично средство, така и като съпътстваща част от лечението дори на по-сериозни заболявания като хроничен гастрит, болест на Крон и др.

ЙОГА ПОЗИ ПРИ ХРАНОСМИЛАТЕЛНИ ПРОБЛЕМИ

Лесно извиване настрани от седеж (Marichyasana)

Тази поза подобрява кръвообращението в областта на корема чрез нежния масаж при усукването, като така регулира работата на храносмилателния тракт.

Поза "Скала" (Vajrasana)

При тази поза петите притискат нервните окончания в областта на седалището, което рефлекторно оказва влияние върху храносмилателната система.

Поза "Протягащо се кученце" (Uttana Shishosana)

Тази поза влияе на храносмилателния тракт като разтяга областта на корема и така облекчава спазмите и подобрява храносмилането.

Поза "Мост" (Setu Bandha Sarvangasana)

Тази поза също влия чрез разтягане на коремните мускули, но в обратна позиция. Чрез повдигане на тялото нагоре, коремните органи заемат оптимална позиция, в която се подпомага храносмилането и кръвоснабдяването им.

Поза "Лък"

Тази поза масажира и разтяга областта на корема, като така подпомага функционирането на храносмилателната система и перисталтиката. Често се използва за облекчаване на запек и забавена перисталтика.

Поза "Завъртян триъгълник" (Trikonasana)

Тази поза разтяга и усуква коремната стена. Усукващото движение тонизира коремните органи и най-вече червата и черения дроб.

Йога клек (Malasana)

Тази йога поза помага за разтягането на мускулите в областта на тазовото дъно. Така се стимулира тяхната работа и се облекчава запека.

Навеждане напред от стоеж (Uttanasana)

Тази поза е много добра за успокояване на нервната система, а това е пряко свързано с работата на червата и перисталтиката. Освен това, чрез лекия натиск, масажира и успокоява коремните органи.

Поза "Камила" (Ustrasana)

Чрез тази йога поза се освобождава напрежението в мускулите на корема, като така подобрява храносмилането и намалява болката. Затова тя често се използва при менструални болки, запек, коремни спазми, подуване на корема и др.

Поза "Щастливо бебе" (Ananda Balasana)

Тази поза разтяга бедрата, мускулите на тазовото дъно, отпуска гръбначния стълб и успокоява ума. Така, чрез освобождаване от стреса и релаксация, се регулира и храносмилането.

Още по темата:

5.0, 4 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияДиетиБотаникаЛеченияЗдравни съветиСпортХранене при...ЛюбопитноИсторияКлинични пътекиОрганизацииНовиниАлтернативна медицинаПрезентацииСпорт и туризъмСнимкиЛайфстайлПсихологияИнтервютаЗаведенияЗаболявания (МКБ)Медицински изследванияСпециалистиСимптомиФизиологияРецепти