Начало Спорт Влез във форма Тренировъчни съвети 5 начина за горене на повече калории при плуване

5 начина за горене на повече калории при плуване

5 начина за горене на повече калории при плуване - изображение

Плуването, без съмнение, е най-ефективният начин за горене на калории. За да запазите вашия прогрес в подобряването на вашето тяло и да виждате все по-добри резултати, вие постоянно трябва да променяте вашата тренировъчна програма и да натоварвате тялото си по различни начини.

Следващият път, когато влезете във водата и започнете да плувате, опитайте следващите техники, които ще ви помогнат да изгорите много повече калории!

1 Тренировка за всяка мускулна група

За разлика от другите спортове, плуването може да натовари всички мускулни групи, като в същото време оказва ниско въздействие върху ставите. Загребването и издърпването с ръце при плуването работят за горната част на тялото, докато ритниците с крака натоварват изключително добре за долната част на тялото. Бързото ритане с крака, когато плувате с борд, покачва сърдечният ви ритъм изключително много, с което се увеличава броя на изгорените калории.

Съвет: Във всяка тренировка се уверете, че включвате ритници, загребвания с двете ръце с редуване и едновременно (както при бътерфлай).

Правете силови тренировки във фитнеса

Всяка техника на плуване, свързана със загребване, ангажира различни мускулни групи, затова е важно да съчетаете плуването със силови тренировки. Ако искате да постигнете релефна мускулатура и да подобрите спортните си резултати, тази комбинация е много важна, тъй като успеете да развиете много по-голяма и издръжливост. Независимо дали тренирате за състезание в басейн, в открити води или се подготвяте за триатлон, гребната ви техника е от изключително голямо значение, а когато имате силата да я приложите, това ще ви донесе много бонуси.

Съвет: Съчетайте елементи от фитнес тренировката с плуването при всяка ваша тренировъчна сесия! Например, преди да влезете в басейна направете загрявка с фитнес упражнения и така ще успеете да подготвите добре тялото си, което ще е влязло вече в режим на изгаряне на калории и с плуването рязко ще увеличите този процес.

3 Увеличете интензивността

Ако до сега сте плували с едно и също темпо всеки път, независимо дали се подготвяте за състезание или просто тренирате за поддържане на формата, ние ще ви препоръчаме да увеличите интензивността. Натоварването при плуването е в пряка зависимост с изгорените калории за единица време. Например, едно изследване на Американския колеж по спортна медицина е установило, че когато един 70-килограмов човек плува с бързо темпо в свободен стил за един час, той изгаря 704 калории, докато при бавно плуване, изгорените калории са само 493. Естествено, не можете да плувате много дълго с едно и също бързо темпо, но можете да забързвате и леко да забавяте скоростта, за да си поемате въздух и да възстановявате силите си.

Съвет: Можете да намерите тренировъчен партньор, който плува по-бързо от вас, като той ще ви бъде перфектният мотиватор за повишаване на скоростта ви на плуване.

4 Правете интервални тренировки

Ако все още не сте опитвали интервалните тренировки, сега е времето да го направите. Това е един от най-лесните начини да подобрите вашето представяне и да поддържате тялото си в много добра форма. Вие можете да получите много по-добри резултати от плуване в 10 серии по 100 метра в интервали, отколкото ако направите 1 километър без спиране. Разчупването на тренировката ви със серии от специфични интервали ще ви позволи да постигнете по-висока скорост и брой на загребванията, което както споменахме, ще доведе до повече изгорени калории и до по-добро плуване в състезанията.

Съвет: Следете колко интервала можете да направите по време на тренировката ви, както и времето за почивка между тях! Ако нямате часовник, бройте колко пъти си поемате въздух (Например, правете 5 серии по 100 метра, като почивате по 10 поемания на въздух между тях)!

5 Добавете екипировка за плуване

Ако искате да изгорите много калории, заложете на екипировката. Най-добрите 3 елемента за увеличаване на калорийното използване са плавници, падъли и шнорхел. Плавниците и падълите рязко повишават мускулната активизация и по този начин увеличават скоростта на плуване и сърдечния ви ритъм. Използването на шнорхел не само помага на техниката ви, но също така и на аеробното ви състояние. Съчетанието на тези три плувни аксесоара ще ви осигури една убийствена тренировка и ново усещане за скорост във водата.

Съвет: Винаги започвайте плувната си тренировка без екипировка и след като вработите добре мускулите си и те вече са загрели, добавяйте едни след други първо плавниците, след това падълите и накрая шнорхела! Така постепенно ще натоварите тялото си до върхови граници.

Има причина, поради която плуването се счита за една от най-ползотворните и универсални форми на тренировка в света – това са ниското натоварване на ставите, съчетано с изключително добрата работа на мускулите. Затова, каквито и да са вашите цели, отивайте да си сложите банския костюм и тичайте към водата!

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСнимкиЛайфстайлСпортСпорт и туризъмЛюбопитноНовиниЗдравни съветиАлтернативна медицинаНормативни актовеРецептиДиетиХранене при...ЛеченияТестове