Начало Спорт Влез във форма Профилактични и лечебни упражнения 5 упражнения при тендовагинит на ръката (болест на Де Кервен)

5 упражнения при тендовагинит на ръката (болест на Де Кервен)

5 упражнения при тендовагинит на ръката (болест на Де Кервен) - изображение

Едно от най-честите възпалителни заболявания на сухожилията на ръката е стенозиращият тендовагинит, познат още като болест на Де Кервен (De Quervain). В миналото този проблем се е наричал "болест на перачките", защото възниква най-често като професионално заболяване на хората, които работят еднообразна работа с ръце. В наши дни от тендовагинит на ръката страдат най-вече хората работещи на компютър и спортистите от ракетните спортове, но заболяването може да засегне почти всеки.

Една от най-важните части от профилактиката и лечението на проблема са упражненията. Те имат за цел да подобрят кръвообращението, подвижността на ставите и работата на мускулите и сухожилията, като така се ускоряват възстановителните процеси. Важно е упражненията да се включат на етап, когато болката и възпалението са намалели, а изпълнението им да не причина значителен дискомфорт. Преди да се започне с тях е добре да се направи лека загрявка и раздвижване на ръката и всички нейни стави. Ако чувствате дискомфорт или силна болка при изпълнение на някое упражнение най-добре го пропуснете и оставете за по-късен етап.

Упражненията при тендовагинит са изключително полезни ако се изпълняват и с профилактична цел. Това е препоръчително да се прави от всички хора работещи на компютър и такива имащи професии свързани с еднообразни движения на ръцете като бояджии, миячи на чинии, готвачи и др.

Упражнения за домашна рехабилитация при болест на Де Кервен

Упражнение 1

  • Изпънете ръката си напред с разтворена длан, така че палеца Ви да сочи нагоре.
  • Сложете палеца в дланта и свийте ръката в юмрук, така че той да остане вътре.
  • Наклонете юмрука в посока надолу - към земята. Движението трябва да наподобява наливане на питие от бутилка.
  • Задръжте в крайно положение за 5-10 секунди.
  • Отпуснете и повторете 5 пъти.

Упражнение 2

  • Поставете ръката си върху равна повърхност с длан обърната нагоре.
  • Палецът приберете към дланта.
  • Бавно повдигнете палеца и го изнесете встрани, така че да застане перпендикулярно на пръстите.
  • Задръжте за 6 секунди.
  • Повторете 8-12 пъти.

Упражнение 3

  • Протегнете ръката си напред, така че палецът ви да сочи нагоре. Позицията й трябва да е все едно искате да се здрависате с някого
  • Използвайте другата си ръка, за да сгънете и притеснете максимално палеца към дланта.
  • Задръжте в тази позиция за 15-30 секунди.
  • Повторете 2-4 пъти.

Упражнение 4

  • За това упражнение ще Ви е нужна ластична лента за упражнения или здрав ластик.
  • Седнете и застъпете единия край на ластика с крак.
  • Ръката подпрете с лакът на бедрото и хванете другия край, така че дланта Ви да е насочена надолу.
  • Бавно сгънете китката настрани и изтеглете ластика в посока към коляното.
  • Отпуснете и повторете 8-12 пъти.

Упражнение 5

  • Седнете и изпънете ръката си леко напред, все едно се здрависвате.
  • Със здравата обхванете засегнатата в областта на палеца, така че палеца ви да е в долната част на китката, а пръстите в горната.
  • Бавно завъртете ръката в посока надолу, докато усетите леко разпъване в областта зад палеца.
  • Задръжте за 15-30 секунди.
  • Повторете 2-4 пъти.

Това упражнение е сходно с изпълнението на теста на "Финкелщайн", с който се открива тендовагинитът на китката. Ако усещате болка или силен дискомфорт, оставете упражнението за по-късен етап.

Още по темата:

4.0, 3 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортАлтернативна медицинаЛайфстайлЛюбопитноСнимкиЗдравни съветиПсихологияАнкетиВидеоЛеченияТестовеСпециалисти