Начало Спорт Влез във форма Тренировъчни съвети 6 неща, които никога не трябва да правите преди тренировка

6 неща, които никога не трябва да правите преди тренировка

6 неща, които никога не трябва да правите преди тренировка - изображение

В предишни наши статии сме говорили за това как най-добре да се подготвите, за да направите една „убийствена“ тренировка, какви суплементи да вземете за повишаване на фокуса и енергията си и много други. Днес решихме да подходим по малко по-различен начин, а именно да поговорим за нещата, които НЕ трябва да правите преди да се заемете с тренировката. Готови ли сте?

Не прекалявайте със съня!

Въпреки, че няма нищо лошо да направите кратка дрямка, за да „презаредите батериите“ преди да се отправите към фитнеса, трябва да избягвате по-дългия от 30 минути сън! Изследванията показват, че краткия сън (до 20-30 минути) може значително да повиши енергията и фокуса ви, то по-дългия има обратен ефект. Той ви прави по-апатични и сякаш по-изморени, от времето преди да сте заспали.

Не правете стречинг!
Дълго време се смяташе, че „протокола“ задължава трениращите да направят разтягане на мускулите, преди да започнат тренировките с тежести, но последните години учените откриха, че всъщност това е контрапродуктивно. Стречингът без добра загрявка не само може да доведе до травми като разтеженията например, но и може да намали силата ви по време на тренировките.

Не правете високоинтензивно кардио!

Няма нищо лошо да правите бавно тичане или ходене по наклон за загряване на тялото и вкарването му в работен режим, като това е и ефективен начин за стартиране изгарянето на мазнините. Ако говорим за високоинтензивно кардио, нещата стоят по много по-различен начин – самият характер на този тип кардио дейност изтощава бързо мускулите, намалява силата им и пречи на анаболния процес. Ето защо, всеки специалист би ви посъветвал да оставите този тип кардио за след силовата тренировка.

Не влизайте в залата, когато сте под стрес!

Стресът е „убиец на мускулите“. Когато тялото е поставено под напрежение, то отделя хормона кортизол в големи дози, който разгражда мускулната тъкан и насърчава съхранението на мазнини в тялото. Освен това, стресът и притеснението намаляват способността за концентриране върху самата тренировка, ограничават активацията на мускулните влакна и не рядко се стига до нелепи контузии.

Не прекалявайте със стимулантите!

Разбира се, че няма нищо лошо от приема на кофеин или други висококачествени предтренировъчни продукти, за да дадете тласък на вашата работа в залата, но не бива да се престаравате! Правилните количества на суплементите ще ви осигурят енергия и фокус, но ако предозирате, тогава може да се получи ускорено сърцебиене, гадене, чувство на тревожност или изнервяне, като това няма да ви помогне да получите пълноценна и продуктивна тренировка.

Не преяждайте!

Храненето е от съществено значение за доставката на достатъчно хранителни вещества за добра тренировка и да помогне за възстановяването и растежа на мускулите, но ако прекалите ще се получи нещо много опасно. Преяждането може да доведе до остри стомашни спазми, болки или гадене, като всеки един от тези симптоми ще провалят тренировката ви. Освен това, стомахът ви ще бъде обременен с обработването на храната, а това означава че кръвния поток ще бъде пренасочен към него, вместо към мускулите и така ще се намали напомпването им и ефективността на упражненията. 

Още по темата:

5.0, 2 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЛайфстайлЗдравни съветиНовиниСнимкиЛюбопитноДиетиИсторияХранене при...