Начало Спорт Влез във форма Йога и Пилатес Йога при депресия - 7 пози, които премахват напрежението и дават желание за живот

Йога при депресия - 7 пози, които премахват напрежението и дават желание за живот

Йога при депресия - 7 пози, които премахват напрежението и дават желание за живот - изображение

Ако поредна сутрин, ставайки от леглото, нямате желание за нищо, чувствате се без енергия и ви е страх да излезете навън, вероятно депресията е близо до вас. Една от първите стъпки в такъв случай е да осъзнаете, че имате проблем и да потърсите колкото се може по-бързо решение за него.

Следващите пози от йога при депресия се използват често при различни състояния, свързани с психическо напрежение, стрес, преумора, апатия, тревожност, безпокойство, безсъние и др. Тези фактори са пряко свързани с психическата стабилност на човек и често са в основата на отключването на депресивни епизоди и различни нарушения.

С редовното изпълнение на тези йога пози се цели именно подобряване на настроението, намаляване на стреса, напрежението и тревожността. По този начин депресията може значително да се облекчи, а излизането от нея да стане по-лесно.

Детска поза - Balasana

Тази поза ви дава възможност да се отпуснете максимално, да прочистите съзнанието от лошите мисли и да се премахнете натрупания стрес. Тя нежно разтяга целия ви гръбначен стълб, зоната на кръста и бедрата, помагайки на тялото ви да релаксира. При изпълнението й, спокойствието обгръща цялото ви тяло, като така ви помага да се отърсите от депресивните мисли.

детска поза йога

  • Застанете на колене, най-добре върху килимче за йога.
  • Седнете назад върху подбедриците си, докато седалището ви докосне петите.
  • Палците на ходилата ви трябва да са опрени един в друг.
  • Раздалечете леко бедрата, ръцете поставете върху тях и изправете тялото.
  • От това положение отпуснете тялото напред и поставете ръцете и главата си на пода.
  • Тялото ви трябва отпуснато максимално между бедрата и да се чувствате комфортно.
  • Останете в тази позиция за няколко минути.

Мост - Sethu Bandhasana

Тази поза помага изключително много за отпускане на гърба при пренапрежение и преумора. Именно заради това тя е изключително полезна за хора, които са прекарали тежък работен ден или страдат от стрес, тревожност или депресия. В допълнение, съсредоточаването върху изпълнението и помага за отърсването от натрапчиви мисли и отвлича вниманието от проблемите. Тази поза ще ви накара да се чувствате спокойни и облекчени.

Поза мост

  • Легнете по гръб на постелката.
  • Ръцете поставете до тялото с длани обърнати надолу, а краката сгънете в коленете, стъпвайки на килимчето с ходила.
  • Глезените ви трябва да са под коленете, а ходилата ви да са раздалечени на няколко сантиметра един от друг.
  • Повдигнете последователно седалището и целия си гръб от пода и задръжте в това положение за няколко секунди.
  • В това положение бедрата ви трябва да са в една линия с горната част на тялото, а брадичката ви да докосва гърдите си.

Куче гледащо нагоре - Urdhva Mukha Svanasana

С тази поза също помага в борбата с умората и депресията. Тя има цялостно възстановяващо действие върху тялото и помага за премахване на стресът натрупан в зоната на врата и раменете.

поза куче гледащо нагоре

  • Легнете по корем на постелката.
  • Ходилата ви трябва да са в шпиц, леко раздалечени едно от друго.
  • Дланите си върху постелката, от двете страни на гърдите, близко до тялото.
  • Изпънете ръцете, повдигнете вертикално горната част на тялото, а бедрата и таза отлепете на няколко сантиметра от пода.
  • Опората трябва да е разпределена между дланите и горната повърхност на ходилата ви.
  • Гръдните ви трябва да са почти вертикално, а погледът да гледа нагоре.

Куче гледащо надолу - Adho Mukha Svanasana

Тази йога поза помага за раздвижване на кръвта в цялото тяло, стимулира кръвообращението на мозъка и подобрява настроението. Освен това, позата спомага за отпускането на мускулите на гърба и зоната на врата, като така помага за напяването на напрежението.

поза куче гледащо надолу

  • Застанете на колене и длани върху постелката за йога, така че гърбът ви да е хоризонтално на пода.
  • Повдигнете седалището нагоре, изпънете ръцете в лакти, а краката в колене, така че тялото ви да придобие формата на буквата обърнато "V"
  • Ръцете ви трябва да бъдат на широчината на раменете, а ходилата ви на широчината на тазобедрените стави.
  • В крайно положение притиснете ръце към земята, изправете гърба и врата, а погледа насочете към ходилата.

Рало - Halasana

Тази поза премахва блокажите в гръбначния стълб, като освен това е една от най-добрите пози за успокояване на нервната система. Тя спомага за намаляване на психическото напрежение, намалява стреса и помага при главоболие и безсъние.

йога поза рало

  • Легнете по гръб с ръце поставени от двете страни на тялото.
  • Повдигнете двата крака едновременно под прав ъгъл в тазобедрените стави.
  • След това, използвайки ръцете си, избутайте бавно бедрата си в посока към гърдите, докато пръстите на краката ви не докоснат пода.
  • В крайно положение ходилата ви трябва да докосват земята над главата, краката ви да са изпънати, а ръцете поставени върху пода.

Навеждане напред - Uttanasana

Още една поза, която спомага за подобряване на кръвообращението към мозъка и тонизиране на цяло тяло. Освен това, тя премахва напрежението в раменете, врата и гърба, като така подобрява функцията на периферните нерви.

Навеждане напред

  • Застанете прави.
  • Сложете ръце на бедрата и бавно наведете тялото напред от кръста, без да сгъвате коленете.
  • Опитайте се да доближите максимално гърдите до бедрата, главата към коленете, а с ръцете обхванете глезените.

Мъртвец - Savasana

Това е една дълбоко релаксираща и възстановяваща поза, която понижава нивата на стрес, намалява сърдечната честота и кръвно налягане и един страхотен завършек на всяка йога практика. Тя смога за ефективно възстановяване на тялото и ума и възвръщане на енергията.

йога поза мъртвец

  • Легнете на пода по гръб с леко раздалечени ходила.
  • Отпуснете ръцете встрани с длани обърнати нагоре, затворете очи и се отпуснете максимално.
  • Дишайте спокойно и равномерно.

По статията работи: Пламен Георгиев

Модел: Елиза Трайкова

Фотограф: Пламен Георгиев

Още по темата:

5.0, 4 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияПсихологияАлтернативна медицинаСпортЛюбопитноЗдравни съветиЛайфстайлСпорт и туризъмСнимкиИнтервютаЗаведенияНовиниЛеченияХранене при...АнкетиТестовеЗдравни проблемиБотаникаМедицински изследванияСпециалисти