Начало Спорт Спортна медицина Предпазване от травми и възстановяване Ортезни и протективни средства Лесна техника на кинезиотейпинг при халукс валгус (изпъкнало кокалче на палеца на ходилото)

Лесна техника на кинезиотейпинг при халукс валгус (изпъкнало кокалче на палеца на ходилото)

Лесна техника на кинезиотейпинг при халукс валгус (изпъкнало кокалче на палеца на ходилото) - изображение

Една от най-честите деформации на ходилото, поради които хората посещават лекар, е халукс валгус, позната още като изпъкнало кокалче на палеца на крака или бунион.

Тази изпъкналост или подутина създава на хората значителен дискомфорт, поради това че често се възпалява, отича и става болезнена. Ако не се вземат мерки за лечението и корекцията й, проблемът често се задълбочава, което води до допълнително увеличаване на болката и до трайна промяна на позицията на пръстите на крака.

Със следващата лесна техника на кинезиотейпинг при халукс валгус може значително да подобрите състоянието и да намалите болката и деформацията, защото тя заменя използването на фиксатор за кокалчето на крака. Чрез поставянето на кинезио лентата се подобрява биомеханиката на ходилото и се стимулират естествените възстановителни процеси. Освен това лентата е изключително практична и удобна за поставяне, без да пречи на носенето на обувки. Поради тази причина често се използва от професионални спортисти и танцьори.

Макар много хора да смятат, че тази изпъкналост е прорастване на кост, тя всъщност се получава поради изместване навън на костите в основата на палеца и спадане на надлъжния свод на ходилото. Именно поради това (поне в началния етап на заболяването) лечебните средства не са свързани с оперативно лечение, а по-скоро към премахване на причините за появата на буниона и стимулиране на мускулите в областта.

Човек е създаден с ходила, които нормално се разширяват в предната си част и имат специфична форма. В съвременния живот обаче хората често са жертва на модни тенденции и не се съобразяват с анатомията на своите ходила, купувайки си обувки, които са неанатомични. Така, ако човек носи обувки, които се стесняват в предната си част, той увеличава риска както от деформиране на ходилото, така и от образуване на бунион.

Техника на кинезиотейпинг при халукс валгус - изпъкнало кокалче на палеца на крака

Кинезио лентата представлява специална самозалепяща се лента в различни цветове, предназначена за лечение на различни травми и заболявания, която може да се намери в магазините за спортни стоки или в аптеките. Обикновено се поставя от кинезитерапевт или спортен лекар, но ако е на удобно място (както на ходилото), може да я поставите и сами.

кинезио лента

За следващата техника ще ви е нужна стандартна кинезио лента с широчина 5 см и ножица. Въпреки че на снимките е показано изпълнение с два цвята лента, вие може да го направите и само с един.

Добре е предварително да си отрежете нужните парчета лента и да заоблите краищата им, за да ви е по-лесно при поставянето. Поради това, че ходилото е сравнително малка област, може да разрежете лентата по дължина, така че да получите парчета широки по 2,5 см. Подгответе си 3 такива дълги парчета по 20-25 см и едно късо около 5 см.

Стъпка 1

Кинезиотейпинг изпъкнало кокалче на палеца

  • Вземете парче кинезио лента 20-25 см и премахнете част от защитното фолио в единия край.
  • Залепете единия край на лентата върху долната част на палеца, след което я прекарайте между него и втория пръст.
  • Изтеглете леко лентата нагоре и я залепете около палеца в посока към изпъкналото кокалче на ходилото.
  • Продължете да изтегляте и залепяте лентата назад към петата.

Стъпка 2

Кинезиотейпинг изпъкнало кокалче на палеца

  • След като сте залепили една дълга лента по дължината на ходилото, може да сложите и по-малката, която е фиксираща.
  • За целта вземете малкото парче лента (около 5 см) и с него увийте палеца, започвайки от долната част и завъртайки в посока към изпъкналото кокалче.

Стъпка 3

Кинезиотейпинг изпъкнало кокалче на палеца

  • За тази стъпка ще ви трябват 2-те останали парчета от по 20-25 см.
  • Вземете едното парче и залепете началото му по външната част в основата на палеца.
  • След това леко изпънете лентата и я залепете внимателно назад към петата по вътрешната част на ходилото.
  • Вземете втората лента и я залепете в долната част на палеца. След това я прекарайте между палеца и втория пръст и я разпънете леко. Залепете лентата назад към петата, малко по-ниско от предходната.

Още по темата:

3.7, 3 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЛюбопитноАлтернативна медицина