Начало Спорт Влез във форма Фитнес упражнения Фитнес и Културизъм Пистолетен клек

Пистолетен клек

Пистолетен клек - изображение

Пистолетен клек е едно истинско предизвикателство за всички занимаващи се с фитнес, но мнозина все пак искат задължително да го включат в техните тренировъчни програми, тъй като това упражнение е едно от най-ефективните движения само с тежестта на тялото.

От къде идва трудността на този тип клек? Тук, освен включването на мускулите на почти цялото тяло, много важен фактор е и баланса, така че изпълнението не е никак просто, затова първите стъпки се правят чрез задържане за някаква стабилна основа.

Какво представлява пистолетният клек?

Това упражнение се основава на клека на един крак, като то включва балансиране на цялото телесно тегло върху работещия крак, докато се изпълнява спускането надолу.

Какви са ползите от изпълнение на пистолетен клек?

  • Подобряване на силата и гъвкавостта.

  • Премахва се дисбалансът между двете страни на тялото.

  • Подобряване на подвижността на коленете, глезените и тазобедрените стави.

  • Пистолетният клек изгражда изключително силни крака, без дори да се налага да ходите до фитнес залата.

  • С упражнението едновременно се тренира за сила, баланс и подвижност, само с едно движение.

  • Добрата техника на изпълнение помага за постигане на по-добра стойка и действа също така общо укрепващо на организма.

  • Намалява се стресът върху долната част на тялото, което прави упражнението подходящо за хора с проблеми с гърба.

Как се изпълнява стандартният пистолетен клек?


klasicheski-pistoleten-klek

  • Застанете в изправено положение с изпънати напред ръце, на нивото на гърдите.

  • Запазете баланс върху единия крак, а другият го вдигнете напред възможно най-високо (до достигане нивото на пояса).

  • Клекнете колкото е възможно по-ниско, като в същото време държите вдигнатият си крак на разстояние от пода.

  • Дръжте гърба си изправен през цялото време!

  • Станете до начална позиция, поддържайки крака вдигнат!

  • Свалете крака и повторете с другия крак!

Упражнението изисква време за овладяването му, особено ако сте начинаещи.

Сега ще ви представя и три вариации, които ще ви помогнат да развиете допълнителна сила и да постигнете много добри резултати:

Пистолетен клек с подпомагане

pistoleten-klek-s-podpomagane

Това е най-лесният начин за изпълнение на упражнението, като той е силно препоръчителен за начинаещите, за да усвоят техниката на движението. За целта са ви нужни пейка, лост или стена, които да ви служат за подпиране или задържане, така че да запазите баланса и да намалите напрежението в мускулите.

Пистолетен клек на пейка или стол

pistoleten-klek-sas-stol

Това е втората стъпка, към усъвършенстването на упражнението. Началната позиция е същата както при класическият пистолетен клек, но се застава пред пейка или стол, като при спускането надолу, при докосването им се достига до крайната долна позиция. Ако не успеете да се задържите, тогава няма да паднете, а ще седнете върху стола / пейката. Това е чудесен начин за изграждане на достатъчно сила, за класическия клек.

Пистолетен клек с контрабаланс с тежести

Това е една от най-трудните вариации на упражнението, като за нея можете да използвате диск от щанга, дъмбел или медицинска топка, с които да противодействате на тялото си по време на изпълнението. Усъвършенствате ли това движение, то ще ви помогне да изпълнявате клекове с щанга, с много по-големи тежести. Правилното изпълнение ще подобри значително изоставащите части на тялото ви и ще подобри в пъти баланса и силата ви.

Още по темата:

5.0, 2 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЛеченияБотаникаЗдравни съветиЛюбопитноАлтернативна медицинаЛайфстайлСнимкиПсихологияАнкетиТестовеСпециалистиХранене при...ИнтервютаНовиниМедицински изследванияДиетиЗаболявания (МКБ)ФизиологияКлинични пътекиОрганизацииНормативни актовеИсторияПроизводители