Начало Спорт Спортна медицина Спортно здраве Тестове и изследвания в спорта Стандартни тестове за определяне на фитнес нивото

Стандартни тестове за определяне на фитнес нивото

Стандартни тестове за определяне на фитнес нивото - изображение

В настоящия материал ще ви покаже 10-те най-използвани тестове, с които да определите физическото си състояние. В таблицата за оценките цифрите се отнасят за мъжете, но това не е причина и жените да не се изпитат, тъй като много често те са в по-добро състояние от мъжете (както знаете, аз и колегите ми постоянно търсим нови тренировъчни класове, които ви показваме и съм забелязал, че жените в тях са много по-издръжливи и упорити от мъжете). Тези тестове ще ви помогнат да установите текущата си физическа форма.

Тестовете

Ето и десетте теста, с които да измерите фитнес нивото си, като преди да започнете не забравяйте преди това да загреете добре, за да подготвите тялото си и то да покаже най-доброто от себе си.

Тест

Описание

Вдигане на щанга с тегло 1,5 х собственото ви тегло от лежанка

Това е тест за сила, при което се изисква да се вдигне щанга от лежанка веднъж, като теглото й трябва да е равно на един път и половина от собственото ви тегло.

Пробягване на 2400 метра за под 10 минути

Този прост тест показва вашата издръжливост. Най-добре е да бягате на писта, но можете да изберете и друга равна повърхност. Задачата е за време от 10 минути да се изминат 2,4 километра

Докосване на баскетболния кош със скок

Отидете на баскетболно игрище с кошове със стандартна височина (3,05 м) и се опитайте скачайки, да докоснете с върха на пръстите си неговия ринг. Можете да се засилите колкото ви е нужно, за да направите по-добър отскок. Тук целта е да се измери мощта на мускулите на краката. Този тест е малко несправедлив към по-ниските хора, затова целта е отскокът да бъде с височина около 65 сантиметра.

Избутване на лег преса с тежест 2,25 х собственото ви тегло

Измерва силата на краката. И тук, както при лежанката, целта е да се избута на лег преса тежест, равна на собственото тегло, умножено по 2,25 пъти за 1 повторение.

Плуване на 640 метра за под 12 минути

Този тест измерва аеробната ви издръжливост и способностите в плуването. Няма ограничение в стила на плуването, целта е да се вместите в 12-те минути, затова изберете този, при който сте най-бързи.

Изпълнение на 40 лицеви опори

При този тест няма зададено време, просто трябва да изпълните 40 повторения, като можете да правите паузи само в горна позиция. Тук се измерва силата и издръжливостта на мускулите в горната част на тялото.

Измерване на обиколката на талията ви

Повечето мазнини в тялото се съхраняват в средната му част и това повишава риска от сърдечно-съдови заболявания и развитие на диабет тип 2. Затова трябва да се измери талията и ханша, като съотношението между тях не трябва да бъде по-голямо от 0,90 при мъжете и 0,80 при жените

Пробягване на 274,30 метра за под 1 минута

Този тест измерва скоростта и анаеробната ви издръжливост. Тестът се прави на равен терен, най-добре на писта.

Докосване на пръстите на краката с пръстите на ръцете, без свиване на коленете

При този тест се вижда гъвкавостта на гърба и бедрата ви. Седнете на пода с изпънати пред вас крака, след което се наведете напред възможно най-силно и се опитайте да докоснете пръстите на краката с тези на ръцете! Ако имате възможност дори ръцете ви да преминат по-напред, за добър резултат се считат 5-15 сантиметра в плюс за мъжете и 11-20 см за жените.

Хвърляне на баскетболна топка на 22,86 метра, застанали на колене

Този тест измерва мощта в горната част на тялото. Вие трябва да застанете на колене зад началната линия на баскетболно игрище, държейки с две ръце топката над главата си. Линията за изпълнение на наказателната стрелба на срещуположния кош е на 22,20 метра от вас, така че трябва топката да падне малко след нея.

Редактор: Костадин Йочев

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЛайфстайлЗдравни съветиПсихологияНовиниТестовеСнимкиЛюбопитноАнкетиИсторияДиетиИзследванияСпорт и туризъмХранене при...ВидеоОрганизацииОбразованиеПроизводители