Начало Спорт Влез във форма Тренировки и програми За релеф Тренировъчна програма „300“

Тренировъчна програма „300“

Тренировъчна програма „300“ - изображение

Повечето от вас вероятно са гледали филма „300“. Да, той бе на екраните преди няколко години, но тук няма да говоря за самият филм, а за физическата форма, в която се намираха актьорите в него. Може би някой от вас ще си помислят, че тя се дължи на големите възможности на компютърната анимация, но аз ще ви опровергая.

Онези от вас, които наистина искат да намерят правилната тренировка за себе си, може би са попадали на тренировъчни програми от Марк Туайт. Чудите се кой е той? Марк е фитнес гуру и бивш катерач от световна класа, чийто мото е „Без болка няма прогрес“, като той е автор и на тренировъчната програма 300, която е кръстена на самия филм.

Фитнесът, в който се подготвят актьорите не такъв, какъвто си го представяте – лъскав и модерен. Напротив, в него не звучи никаква музика, няма климатици, огледала, дори няма удобни места за сядане. Истинска зала за създаване на спартански войни. Само да ви предупредя: Тази тренировъчна програма не е за хора със слаби сърца, нито пък за такива, които не са хващали щанга от дълго време.

Обучението на актьорите е продължило между 8 и 10 седмици, като целта на треньорът не е била ги превърне в културисти, а по-скоро да доближи фигурите им в максимална степен до представата за древните войни от Спарта. Много от зрителите си мислят, че има някаква магия, за да се постигне всичко това и актьорите да изглеждат толкова изчистени и добре оформени мускули. Да, наистина има магия и тя се нарича усилена работа в залата. Няма пряк път за постигането на такова тяло... Всъщност пътят е дълъг и трънлив, свързан с желязна дисциплина и хвърлянето на много сълзи и пот.

Освен от филма, тренировъчна програма 300 получава името си и от общия брой повторения. Тази тренировка обаче не се прави всеки път, по-скоро тя е като ден за изпит в кроя на месеца, а през останалите дни се правят само по няколко от нейните упражнения. Всичко обаче е обучение за справяне с финалния тест. Ето за какво ви говоря:

  • 25 набирания на висок лост

     

  • 50 повторения мъртва тяга с 60-килограмова щанга

     

     

  • 50 лицеви опори

     

     

  • 50 скачания върху върху кутия с височина 60 сантиметра

     

     

  • 50 повторения на упражнението „подочистач“ (лягате на пода, вземате щанга, която задържате в горна позиция, както при тласкането от лежанка, а в същото време правите движения с краката, вдигайки ги наляво и надясно и спускайки ги почти до пода)

     

     

  • 50 щангистки изтласквания, но не с щанга, а с 16-килограмови пудовки

     

     

  • 25 набирания на висок лост

     

За всяко упражнение разполагате с по 20 минути.

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЛайфстайлНовиниСоциални грижиОрганизацииЛюбопитноИсторияНормативни актовеСнимкиЗдравни съветиХранене при...