Начало Спорт Влез във форма Профилактични и лечебни упражнения Упражнения при артрозни изменения и болка в ставите на ръката

Упражнения при артрозни изменения и болка в ставите на ръката

Упражнения при артрозни изменения и болка в ставите на ръката - изображение

Един от най-достъпните и лесни начини да си помогнем при болка и артрозни изменения в ставите на ръката са упражненията. Те помагат, за да се подобри ставната подвижност, кръвообращението и храненето на хрущялната тъкан. Така ако се практикуват редовно, дори съвсем прости упражнения като тези, могат да помогнат в профилактиката и овладяването на симптомите, свързани с артрозните изменения. Упражненията имат най-добър ефект, ако бъдат изпълнявани редовно, веднъж или два пъти дневно.

Упражнение 1

 

  • Вдигнете едната ръка с изпънати пръсти и палец. Китката е в неутрална позиция като продължение на пръстите и дланта. 
  • Бавно сгънете пръстите в последните две стави, така че да образуват буквата "П".
  • След това продължете да сгъвате пръстите докато върха им докосне дланта на ръката.
  • Палеца издърпайте встрани и поставете до показалеца.
  • Разгънете пръстите до изходно положение и повторете 10-12 пъти.
  • Повторете с другата ръка или направете упражнението с двете ръце едновременно.

Упражнение 2

 

  • Сложете едната ръка на масата със сгънати под 90 градуса пръсти.
  • Дръжте пръстите заедно и изпънати, а палеца да сочи напред.
  • Бавно разгънете всички пръсти заедно, все едно избутвате въображаем предмет, докато пръстите и дланта застанат в права линия.
  • Повторете 10-12 пъти.
  • Повторете и с другата ръка.

Упражнение 3

 

  • Сложете ръка върху масата с длан обърната надолу.
  • Започнете да повдигате последователно нагоре всеки един от пръстите.
  • Повторете 8-10 пъти.
  • Сменете ръцете и повторете упражнението за другата ръка.

Упражнение 4

 

  • Фиксирате ръката като я хванете за китката с другата.
  • Свийте пръстите в средните стави.
  • Разгънете пръстите докато се изпънат максимално.
  • Повторете 8-10 пъти за всеки пръст.
  • Сменете ръцете.

Упражнение 5

 

  • Сложете едната ръка с дланта нагоре върху масата.
  • Върху нея сложете другата ръка обърната настрани.
  • С палеца на долната фиксирайте показалеца на горната ръка, зад средната фалнгелана става.
  • Свийте пръста, а след това го разгънете.
  • Повторете 8-10 пъти.
  • Направете упражнението за всички пръсти на двете ръце.

Упражнение 6

 

  • С едната ръка хванете показалеца на другата, така че да може да свивате само последната фаланга на пръста.
  • Бавно свийте пръста в ставата.
  • Повторете 8-10 пъти.
  • Направете упражнението за всеки един от пръстите на всяка ръка.

Още по темата:

5.0, 2 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЗдравни съветиЛюбопитноАлтернативна медицинаХранене при...ЛеченияНовиниЛайфстайлСнимкиПсихологияАнкетиТестовеСпециалистиМедицински изследванияКлинични пътекиБотаникаЗаведения