Начало Спорт Влез във форма Профилактични и лечебни упражнения Упражнения при тендинит на ахилесовото сухожилие

Упражнения при тендинит на ахилесовото сухожилие

Упражнения при тендинит на ахилесовото сухожилие - изображение

Един от най-важните компоненти при възстановяването от тендинит на ахилесовото сухожилие са физическите упражнения. Това е така, защото когато правим леки упражнения ние подобряваме локалното кръвообращение, намаляваме болката, отока и така стимулираме оздравяването. Също така практикуването на упражнения е основно средство за поддържане на добрата еластичност на ахилесовото сухожилие и неговата здравина. Именно скъсяването на ахилесовото сухожилие, липсата на еластичност и не добрата загрявка преди тренировка са една от причините за поява на ахилесовия тендинит. Чрез практикуването на основни упражнения ние можем да помогнем както за по-бързото възстановяване от тендинита, така и за предпазване от повторната му поява.

Какви са основните симптоми при тендинит на ахилесовото сухожилие

  • Болка в областта над петата при ходене или бягане
  • Оток и уплътняване по хода на сухожилието
  • Болезненост при натиск с пръст в областта на сухожилието
  • Скованост (особено сутрин преди раздвижване)
  • Крепитиращи (пукащи) звуци, при движение на ходилото

Упражнения при тендинит на ахилесовото сухожилие

Стречинг на ахилеса с хавлиена кърпа

 

  • Това упражнение може да се практикува ежедневно, без значение дали страдате от тендинит или не.
  • За упражнението ви трябва голяма хавлиена кърпа.
  • Седнете на пода и прекарайте кърпата през предната част на ходилото на засегнатия крак.
  • След това издърпайте бавно хавлията към тялото, без да свиват коляното.
  • Може да задържите това положение за 20-25 секунди.
  • Повторете 3-4 пъти.
  • Може да изпълнявате това упражнение още в леглото веднага след ставане от сън.

Стречинг на ахилеса от стоеж

 

  • Това упражнение ще ви помогне да отпуснете мускулите на подбедрицата и така ще облекчи напрежението върху ахилесовото сухожилие
  • Застенете с лице към стената и поставете ръце на нея
  • Засегнатия крак сложете максимално назад, като петата не трябва да се отлепя от пода.
  • Пренесете тежестта и леко приклекнете на предния крак докато усетите теглене в областта на ахилеса на задния крак.
  • Задръжте за 20 секунди.
  • Сменете краката и повторете.
  • Направете 3-4 повторения за всеки крак.

Повдигане на крак от страничен лег

 

  • Легнете на незасегнатата страна.
  • Сложете едната ръка под главата, другата на земята и се помъчете тялото да ви е в парва линия.
  • Стегнете мускулите на бедрото и бавно повдигнете нагоре крака до достигане на ъгъл 45-60.
  • Стремете се крака да е изпънат и да не се свива в коляно.
  • Задръжте крака в крайно горно положение и пребройте до 20.
  • Повторете 3 пъти.

Повдигане на пръсти

 

  • Застанете до стена или стол и се подпрете с ръце за опора
  • Повдигнете се на пръсти и задръжте това положение за 5 секунди
  • Повторете 5 пъти.
  • В зависимост от болката пренасяйте тежестта повече или по-малко на увредения крак.
  • Когато болката изчезне напълно може да се опитате да правите това упражнение само върху единия крак.

Стречинг за квадрицепса

 

  • От същото изходно положение, близост до опора, сгънете засегнатия крак назад в коляното и останете на здравия.
  • Хванете крака за глезена и го притиснете към седалището докато усетите разпъване по предната част на бедрата.
  • Повторете 2-3 пъти.

Стречинг за ахилеса на стълби

 

  • Стъпете само с половин ходило върху края на стъпало, като петите останат извън него.
  • Използвайте парапета за опора.
  • Спуснете петите надолу докато усетите разтягане в областта на ахилеса и подбедрицата.
  • Задръжте тази позиция за 20-60 секунди, след което слезте от стъпалото.
  • Повторете 5 пъти.
  • Може да правите това упражнение няколко пъти през деня.

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноСпортХранене при...Здравни съветиСпециалистиЛеченияЗаведенияАлтернативна медицинаСоциални грижиНовиниОрганизацииЛайфстайлПсихологияСнимкиНормативни актовеКлинични пътекиИсторияАнкетиТестовеОбразование