Начало Спорт Спортна енциклопедия Спортни пособия и екипи Пособия Фитнес машината, която трябва да бъде забранена

Фитнес машината, която трябва да бъде забранена

Фитнес машината, която трябва да бъде забранена - изображение

Още в началните курсове на обучението по физиотерапия, в учебната програма е заложена биомеханиката на човешкото тяло. Една част от нея обръща внимание на здравето на гръбначния стълб. Сред най-ужасната комбинация, която може да доведе до непоправими травми в долната част на гърба е едновременно събиране на завъртане на горната част на тялото, усукване на долната част и заедно с това и натоварване. А именно тези три фактора се събират при работата с ротаторната машина за коремни мускули.

Основен проблем при тази машина: Всичко

Ротаторната машина предполага, че с нея може да се работи едновременно за косите коремни мускули от двете страни на талията. За съжаление нищо в тази машина не е наред, от безопасността при изпълнението, през ефективността от него до ефикасността ѝ, като тя просто заема излишно място във фитнес залите.

Трябва да сте наясно, че тази машина няма да ви помогне нито да изглеждате по-добре, нито пък да повишите вашето ортопедично здраве.

Най-специфичното за ротаторната машина за коремна мускулатура е, че оста, по която тя се движи и силовото натоварване на корема не съвпадат. Звучи ли ви познато? Някои твърдят, че динамичното въртеливо движение е много добро за стягане на дълбоките мускули в коремната стена, но това изобщо не е вярно. Въпреки, че ориентацията на влакната на косите мускули е с хоризонтална насоченост, тази мускулна група е по-силно отговорна за страничното накланяне на тялото, което означава, че при въртенето тя не се активизира оптимално.

В края на движението на ротаторната машина се създава една огромна опасност както за меките тъкани в долната част на гърба, така и за структурата на самия гръбначен стълб. Какво се получава? Вие шокирате нервната си система, която трябва да стабилизира гръбнака. Това може да доведе до загуба на стабилност между прешлените и от там вътрешното налягане в тях да се увеличи.

Трябва ли ви още доказателства, за да започнете да избягвате тази машина?

Алтернатива на ротаторната машина за коремни мускули: Палоф преси

Търсите вариант за тази машина, ето ви най-добрият – палоф преси. Това упражнение действа върху цялата ви талия, а също така върху раменете и бедрата. В него не се прави въртене, а напротив, трябва да задържите тялото си без да се върти, докато е подложено на дърпащата сила на скрипеца (или ластичната лента). Вижте как се изпълнява в скритият линк върху името на упражнението (в червен цвят).

 

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЛюбопитноЛайфстайлНовиниИсторияАнкетиСпорт и туризъмЗдравни съветиСнимкиХранене при...ОрганизацииПроизводители