Начало Спорт Влез във форма Тренировъчни съвети 2 упражнения, които жените трябва да изпълняват по различен от мъжете начин

2 упражнения, които жените трябва да изпълняват по различен от мъжете начин

2 упражнения, които жените трябва да изпълняват по различен от мъжете начин - изображение

Когато говорим за упражнения за повече мускулни групи, няма видима причина жените да не могат да изпълняват същите движения, каквито и мъжете. Въпреки това, поради различията във физиката, трябва да се вземат няколко неща в предвид.

Първо, жените имат по-меки връзки и сухожилия, което създава по-големи предпоставки за нараняване в тазобедрените и коленните стави.

Жените също така имат по-широк таз, което увеличава ъгъла между тазобедрените стави. Ето защо, някой от упражненията трябва да бъдат изпълнявани по различен начин от жените, в сравнение с начина използван от мъжете. Към тези упражнения влизат 2 от най-използваните – клекове и напади:

Напади

За жените е по-добре да правят не напади, а отпади (напади назад). Когато упражнението се прави напред, при клякането коляното на предния крак се натоварва много по-силно, отколкото е натиска при мъжете, което отново се дължи на по-широкия таз. При отпадите, седалищните мускули и прасците абсорбират шока, с което се предпазват коленете. Не забравяйте да поддържате брадичката си успоредна на пода. При слизането надолу, наклонете тялото си напред, за да отнемете и от напрежението в долната част на гърба.

Клекове

  1. Застанете в позицията от балета, наречена „плие“ (събрани пети една до друга и пръсти насочени встрани). По-широкият таз означава и по-широка позиция, което е добре за клековете. Събраните един до друг крака ще принудят таза ви да се наклони напред, но когато сте в позиция плие, това ще позволи на ханша ви да се се спусне много по-естествено към пода.

  2. Насочените навън пръсти помагат за преместването на тежестта към петите, като така се противодейства на накланянето напред.

  3. Коленете трябва да се свиват под ъгъл до 90 градуса. Съсредоточете се върху тазобедрените стави при клякането, вместо върху коленните стави.

Съвети при клекове и напади

  1. Избягвайте използването на Смит машината. При нея се създава предпоставка за неестествено движение на тялото и това може да увеличи многократно налягането върху сухожилията и коленете, от което и риска от травми.

  2. При клековете и нападите с щанга, сложете си подложка на врата. Жените имат по-недоразвити трапецовидни мускули, в сравнение с мъжете, което може да доведе до силен натиск върху задната част на врата. От това налягане се получава преместване на тялото напред, което не е желателно, но с подложката този проблем се избягва и се получава по-добра стойка и следователно ефектът от самото упражнение е много по-добър.

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЗдравни съветиЛайфстайлАлтернативна медицинаПсихологияСнимкиЛюбопитноЛеченияВидеоАнкетиТестовеСпециалистиХранене при...ПатологияНовиниОрганизацииФизиологияИсторияСоциални грижиКлинични пътекиРецептиНормативни актовеДиетиЗаведенияБотаника