Начало Спорт Спортна медицина Спортни добавки Подпомагащи метаболизма 5 натурални хранителни добавки за изгаряне на мазнини, които не са стимуланти

5 натурални хранителни добавки за изгаряне на мазнини, които не са стимуланти

5 натурални хранителни добавки за изгаряне на мазнини, които не са стимуланти  - изображение

Въпреки, че на пазара има много хранителни добавки за изгаряне на мазнини е трудно човек да подбере такива, които да са максимално безопасни здравето и не съдържат стимуланти. В голяма част продуктите за изгаряне на мазнини, познати като фет бърнъри, се съдържат високи дози кофеин, гуарана и други вещества, който действат като стимуланти на нервната система. Това, макар да ги прави по-ефективни за повишаване на метаболизма, е проблем за хората, които са по-чувствителни към продуктите съдържащи кофеин и неговите деривати. Също така, тези продукти не са подходящи за хора с високо кръвно налягане, сърдечни проблеми, проблеми със съня и психически нарушения.

Трябва да знаете обаче, че добавките, които не съдържат стимуланти, поради по-мекото си действие, задължително трябва да са съчетани с подходяща диета и двигателен режим, дори рекламата им да твърди обратното. Те, както и всички добавки за отслабване, не могат самостоятелно да окажат значителен ефект върху теглото, но могат да бъдат здравословен помощник в борбата с излишните мазнини. В групата на добавките без стимуланти влизат и т. нар. липотропни фетбърнъри, които съдържат вещества, които подпомагат мастната обмяна в организма, чрез понижаване на холестерола и работата на черния дроб. Липотропните добавки като л-карнитин се съчетават идеално с натуралните продукти за отслабване и могат да се използват комбинирано.

Малинови Кетони

малинови кетони

Една от добавките, покрай която се е вдигнало най-много шум, са  малиновите кетони. Те бързо стават хит сред жените, искащи перфектна визия, още преди да се появят реални изследвания за ефективността им, направени върху хора. Едно първите изследвания, доказващо действието на добавките, съдържащи малинови кетони, е публикувано през 2013 от "Journal of the International Society of Sports Nutrition". То се е провело за период от 8 седмици върху 70 човека с различна степен на затлъстяване. В него се посочва, че приемът на малиновите кетони в комбинация с други натурални добавки за отслабване, води до намаляването на количеството мазнини 7.8% с и увеличаване на чистата мускулна маса 3.4% при 45% от участниците.

Малиновите кетони са чест избор в добавките за отслабване с висока степен на безопасност.  За по-добър ефект често се приемат в комбинация с други продукти влияещи върху мастния метаболизъм като л-карнитин.

Форсколин

Растение Колеус

Форсколинът се извлича от индийското растение Колеус (Coleus Forskohlii). За него е характерно, че засилва метаболизма, като същевременно проявява успокояващ ефект и подкрепя сърдечно-съдовата система.
Въпреки, че проучванията върху форсколина са все още оскъдни, има доста обнадеждаващи резултати от тях. В едно от изследванията , публикувано в Obesity, на 30 души е даван форсколинин или плацебо в продължение на 12 седмици. Тези, които са приемали форсколин показват намаляване на телесните мазнини с 11,2%, а тези плацебо -  само с 4 на сто. Тези резултати се потвърждават и от проучване, проведено от университета в Мемфис, с прием на  500 милиграма форсколин дневно, в продължение на 12 седмици.  Въз основа на тези научни проучвания, форсколинът се смята за добавка, която се  понася добре и има благоприятен ефект върху намаляване на теглото и мазнините в тялото.

Лют червен пипер и люти чушки

Люти чушки и пипер

Ако обичате пикантна храна и по-специално люти чушки, може спокойно да ги добавяте към всяко хранене. Изследователи от Япония са установили, че жените, консумиращи люти чушки, изгарят повече калории и са по-слаби, дори да консумират по-мазна храна. Освен пресни люти чушки, често с цел изгаряне на мазнини се използва и хранителна добавка с лют червен пипер.

За да се установи ефективността на лютите чушки е направен контролиран експеримент с 4 групи хора в продължение на 36 часа. Той се е провел в специална стая, предназначена за точно измерване на изгорените калории.  Участниците във всяка група получават различна хранителна дажба. Тези от група 1 получили хранения с точния брой калории, от които се нуждае тялото им. Участниците от група 2 също получават нужните калории, но с всяко хранене получават и 1 грам люта чушка. На третата група дават  25% по-малко калории, отколкото им е нужно, за да поддържат теглото си, а на четвъртите минус 25%, но с добавка на 1 грам люта чушка при хранене.  Във всеки грам от лютата чушка се съдържа 2,56 милиграма от активното вещество  капсаицин (активен компонент на лютите чушки), като за деня участниците получават 7.68 мг.

Резултатите от експеримента са следните: Тези, консумирали с 25% по-малко калории, но без люта чушка, свалили почти толкова, колкото и тези с пълния порцион през тези 36 часа. Това не е изненадващо, защото знаем, че тялото се приспособява към ограничения прием на калории, като намалява количеството изгорени калории и забавя метаболизма. Тези обаче, на които в диета им имало и люти чушки, показали намаляване на тегло и в двата случая. От направения експеримент се установява, че добавянето на лют пипер към диетата, не само стимулира изгарянето на калории, но използването на мазнините като източник на енергия. Така лютото не само стимулира метаболизма, но помага на тялото да изгаря повече мазнини.

Зелен чай - Теанин

Зелен чай

Зеления чай е утвърдена добавка за отслабване, използвана широко от трениращите хора.  През 2008 е направено проучване, публикувано в American Journal of Clinical Nutrition, показващо ефектът от приемът на  366 мг. екстракт от зелен чай на ден, при хора спортуващи със средна интензивност.  То показва повишено изгаряне на мазнини на хората приемащи добавката, спрямо плацебо групата. В подобно изследване на Journal of Health Sciences, трениращи хора приемали по 218 милиграма екстракт от зелен чай дневно,  в продължение на три месеца, Резултатите показали 24% увеличение на изгарянето на мазнини по време на тренировка, отколкото тези, които са приели плацебо. Тези изследвания показват, че приемът на екстракт от зелен чай може да има благоприятен ефект за изгарянето на мазнините по време на тренировка, без да се наблюдават някакви странични ефекти.

CLA - Конюгирана линолова киселина

Свързна линолова киселина (CLA)

Конюгираната линолова киселина, по-известна като CLA, е естествена комбинация от мастни киселини, които се срещат в различни хранителни продукти, като месо, масло, сирена и гъби. Върху тази натурална съставка е обърнато особено внимание през последните години, тъй като тя се свързва с намаляването на холестерола и подобряване на изгарянето на мазнините в тялото. Изследване, публикувано в British Journal of Nutrition през март  2007 показва, че хората, приемали 3.4 грама CLA в продължение на шест месеца, са загубили повече мазнини, отколкото тези взимали плацебо. Статистиката показала, че жените с наднормено тегло, участвали в експеримента, загубили повече мазнини, отколкото при мъжете. Друго изследване в с Journal of Internal Medicine Research, показва, че CLA намалява телесните мазнини при здрави трениращи хората с нормално тегло.  От направените проучвания, в голяма част се установява полза от приемът на CLA за изгарянето на мазните, макар част от изследванията да не показват задоволителни резултати. Въпреки това обаче CLA е доказано здравословна добавка, която може да се използва, както в програми за отслабване, така и  за профилактика на сърдечно-съдови заболявания и намаляване на холестерола.

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпортЛюбопитноСъставкиБотаникаЗдравни съветиДиетиРецептиХрани и ястияАлтернативна медицинаХранене при...ЛайфстайлСнимкиТестове