Начало Спорт Влез във форма Спорт в свободното време Глайд фит – новата фитнес вълна

Глайд фит – новата фитнес вълна

Глайд фит – новата фитнес вълна - изображение

Глайд фит е един от най-новите тренировъчни методи в света, като при него се използва специална платформа, а самата тренировка се провежда в басейн, въз основа на стабилността. Тренировките за баланс са използвани в продължение на години при елитните спортисти, които се опитват да постигнат максимално функционална мускулатура. Именно на тази база, създателят на глайд фит разработват и своя метод. Той изминава през много промени на платформата, докато достигне тя до днешната си форма. Самият създател на този тренировъчен метод всъщност няма много опит във фитнеса, той е практикувал спускане с каяк в буйни води. Всъщност, той започва доста късно с този спорт и си наема личен треньор, който да го подготви физически. Влизат във фитнес залата, като очакванията вдигане на тежести, тичане и други подобни дейности. Нищо подобно. Треньорът веднага го качва върху босу топка и започва да му подава медицинска топка, за да подобри баланса му. След това го кара да кляка на един крак и всякакви други упражнения, включително и задържане върху нестабилна повърхност. След приключване на тези тренировки, представянето му с каяка е в пъти по-добро.

В последствие започва разработването на свой собствен метод на тренировка и така се стига до създаването на първия вариант на платформата за глайд фит. Всичко това се случва преди около 20 години.

Кариерата му в каякарството приключва след една контузия на гърба, таза и крака. Изпитва болки при сядането в каяка, но любовта към този спорт го кара постоянно да търси методи за оставане във водата, този път не в буните потоци, а в по-спокойните води на басейните. Става съосновател на компанията Glide SUP и в началото тя се занимава с изработването на гребла и каяци, постепенно се развива и започва да създава и сърфове и дори подложки за йога. Последното им произведение не е случайно, той вижда как йога учителите използват подложките върху сърфовете, за да могат да изпълняват определени асани, с които да коригират дисбалансите на тялото. Практикуването на йога върху дъската, която по същество е нестабилна повърхност, позволява на йогите да накарат всички мускули в тялото да работят, без да се дава предимство на едната страна на тялото, а другата да остава пасивна. Ако дори се опитате да не включите дадени мускули в запазването на баланса, вие ще се озовете във водата.

Създателят на глайд фит започва да развива своята идея във фаза проект, той вижда че сърфа не е най-удачния вариант в закритите басейни, в езеро да, но басейн... Просто басейните не са достатъчно големи за клас по йога с повече членове. За него, това е следващата стъпка по тренировките за стабилност, но разработването на специалната платформа позволява не само това, но дори и високоинтензивни тренировки, функционални тренировки, работа с тежестта на тялото и дори много повече.

Самата тренировка, която се разработва на база платформата за глайд фит се нарича „Кардио вълна“ и съчетава най-новите НІІТ тренировки, стречинг и силови тренировки и комбинацията от тях се събират в невероятна групова тренировка. Най-важното в кардио вълните е забавлението. Платформата може да се използва както във водата, така и на сушата.

Дали това е просто поредната прищявка? Бих казал, че е по-скоро новата фитнес вълна, която скоро ще залее и нашите модерни центрове, тъй като е наистина много добър вариант за извайване на красиво тяло, особено за онези от вас, които просто считате класическия фитнес за скучен.

 

Какво представлява платформата за глайд фит

Тя е много лека, и създадена да може да се побира между стандартните коридори на басейните. Не се пързаля и позволява да се изпълняват много интензивни упражнения върху нея, макар и да остава нестабилна като основа. Размерите на платформата са 2,34 метра на дължина, 90 сантиметра на широчина и 15 сантиметра на дебелина.

Ползи от глайд фит тренировките върху нестабилна водна повърхност

  • Ниско въздействие върху ставите, дори и при високоинтензивни тренировки – това е тренировката е чудесна за хора, които търсят по-ненатоварваща ставите програма, но все още достатъчно интензивна за мускулите. Само след няколко седмици ще забележите, че вашите сила, издръжливост и общия ви мускулен тонус са се повишили.

  • Координация – глайд фит тренировките изискват включване на всички мускули в тялото, за да реагира то на внезапни промени в посоката, да подобри гъвкавостта си и да избегне риска от падане във водата. Координацията трябва да бъде автоматичен рефлективен отговор. С този вид тренировка ще подобрите както координацията и баланса си, така и ще намалите времето за реакция.

  • Сила – тренировките за баланс и стабилност са предизвикателство за вашата централна нервна система. Използването на платформата върху водната повърхност е ключът към възпламеняването й, а от там произлиза ефективността на самата тренировка. Глейд фит ще принуди централната нервна система да активира повече мускулни влакна, в сравнение със същото упражнение, но изпълнено на земята, като това се дължи на нестабилната повърхност на водата. Това постепенно ще накара тялото да стане по-силно и бързо.

  • Осъзнаване на тялото – това е една от най-добрата полза за вас. Вие ще можете да ориентирате крайниците си много по-добре в пространството, което е познато като проприоцепция. Това ще ви помогне в много по-голяма степен да избягвате контузии и травми.

  • Стабилност на ставите – тренирайки върху движещата се платформа във водата насърчава стабилизирането на глезените, коленете, бедрата, гръбнака, раменете и ръцете. Това ще ви помогне да предотвратите множество травми, включително навяхване на глезените и проблеми с коленете. Вие също така ще имате и по-добър обхват на движенията.

  • Дългосрочни здравословни ползи – включването на тренировки като глайд фит в ежедневието ви ще ви помогне да поддържате и подобрявате баланса си, което е необходимо да се предотвратят паданията и фрактурите. Това е много важно с напредване на възрастта.

  • Сваляне на килограми – глайд фит тренировките ще ви помогнат драстично да увеличите загубата на излишните килограми, спрямо стандартните упражнения. Когато сте върху нестабилната платформа, тялото ви ще ангажира много повече мускули, отколкото върху стабилната земя. Така не само ще укрепите коремните си мускули, но ще включвате като синергисти и много от малките стабилизиращи мускули на тялото. Освен това, постоянното напрежение в мускулатурата ще ви помогне да изградите допълнителна мускулна маса, която ще увеличи метаболизма виe ще имате дълготраен ефект от отслабването.

Още по темата:

5.0, 2 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСпорт и туризъмЛайфстайлЛюбопитноСпортЗдравни съветиНормативни актовеСнимкиХранене при...АнкетиНовиниОрганизацииПроизводители